וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכנסים לחדר המיטות: חדרי שינה שיעשו לכם חשק

עודכן לאחרונה: 23.7.2021 / 11:58

לחגוג ט"ו באב בעיצומו של החופש הגדול כשכל הילדים בבית? אין פרדוקס גדול מזה. אולי הצצה לחדרי השינה הכי יפים ומעוצבים שיש תעשה לכם קצת חשק לרומנטיקה (או לפחות לעיצוב מחדש)

חדר השינה הוא אחד החללים הכמוסים, רומנטיים, אלגנטיים, קלאסיים והכי מיוחדים בבית. זהו החדר האינטימי של בני הזוג, החדר שמשקף את הזוגיות, הסודות והחטאים הקטנים. זה גם המקום בו בני הזוג לוקחים פסק זמן מחיי היום יום, עבודה, חברים וילדים. שם העיצוב לא צריך להתחשב באף אחד, לא בגיל הילדים, לא בצרכים המשפחתיים, רק בבני הזוג נטו.

"אחת המגמות הבולטות בחדר השינה לאחרונה היא תכנון של אופן ספייס ביחד עם חדר רחצה, דבר שיוצר אינטימיות בין בני הזוג. מדובר בחלל חצי שקוף, שתורם לאווירה והופך את החדר למיני סוויטה עבור ההורים. הרי חדר שינה זוגי מעוצב לעילא, כזה שחזותו מזכירה מלון בוטיק מפנק, יעשה נפלאות גם לחיי הזוגיות שלכם" מסביר המעצב ניצן הורוביץ.

חדר שינה בעיצוב ניצן הורוביץ. עודד סמדר,
כאן מסתירים את הסודות והחטאים הקטנים ומוצאים מפלט מתלאות היום יום. חדר שינה בעיצוב ניצן הורוביץ/עודד סמדר
אדריכלות ועיצוב דורית סלע. אורי אקרמן,
יעשה דברים טובים לזוגיות שלכם. חדר רחצה עם קירות זכוכית בתוך סוויטת המאסטר. עיצוב: דורית סלע/אורי אקרמן

גם האדריכל רז מלמד מודע לדואליות של השימוש בזכוכית בחדר שינה, כפי שניתן לראות בחדר השינה שעיצב. "בחדר השינה יש שימוש רב בזכוכית, גם בארונות הבגדים השקופים אל החדר, וגם אל חדר הרחצה. כמו שריצוף הדירה ממשיך דרך ויטרינות אלומניום "מינימל" אל המרפסת ללא הפרדה, כך גם בחדר השינה, ריצוף הפרקט ממשיך לתוך חדר הרחצה הפתוח אליו בשקיפות מלאה. מתקבל מראה של חלל רציף ומשותף, למרות ההפרדה בשימושיות. וילונות דקורטיביים מוסיפים רכות ואוריריות בחדר השינה, וגם מאפשרים הפרדה אינטימית לחדר הרחצה במידה ונדרש".

התוצאה הסופית המתקבלת היא סוויטה מפנקת ורומנטית, עם תחושת מרחב ופתיחות גם אל חדר הרחצה, גם אל הארונות, ואפשרות שימוש באור מעומעם מהארונות השקופים ומחדר הרחצה השקוף אל חדר השינה וההפך.

עוד בוואלה!

אגף להורים, אגף לילדים: והכל בדירת 5 חדרים

לכתבה המלאה
חדר שינה עם חדר רחצה בעל קירות זכוכית בעיצוב רז מלמד. איתי בנית,
חדר שינה בעיצוב האדריכל רז מלמד, סטיילינג: אדרכלית עומר דנן. כלים סניטריים: החממה, מתחם לעיצוב הבית/איתי בנית

מאחר וכולנו שונים לכל אחד יש הנעים שלו, כל זוג מאופיין בסגנון זוגי ייחודי משלו, האם חדר השינה הוא מראה לזוגיות?

המינימליסטי

עיצוב מינימליסטי הוא מבין סגנונות העיצוב המבוקשים ביותר כיום. יש מי שייחס לו שיוך לעיצוב בר השגה, אך לא בהכרח. מה שמייחד את העיצוב, הוא דווקא האתגר שבאיזון, לעצב במינימום מבלי להעניק לחלל תחושת עומס ומאידך לשוות לחלל מראה מעוצב, חם, מזמין ועוטף. בחירת גוון אחד דומיננטי אך עדין בשילוב הבסיס- בדמותם של השחור והלבן, בחירה מוקפדת של אלמנטים, זה כל הקסם.

עיצוב מזי מיכאל  סטיילינג: לינוי ודרור. לינוי ודרור,
אחד הסגנונות הכי מבוקשים כיום. חדר שינה מינימליסטי בעיצוב: מזי מיכאל, צילום וסטיילינג: לינוי ודרור, צבע קיר: 0126 IS נירלט/לינוי ודרור

הטבעי

שילוב חומרים טבעיים בביתנו יודע מחקרית כמסייע לאיזון נפשי ומשרה רוגע ושלווה. תחושת חזרה אל המקורות, הרצון לעצור רגע את מרוץ החיים ולהירגע בסביבה מחבקת ובתולית. גוונים על סקאלת החומים והמוקה, עץ גולמי, רטאן, חומרים מינרליים, פשתן טבעי ועוד, חברו את כולם יחד ותקבלו חדר שינה מהחלומות ומלא בנכונות.

חדר שינה בעיצוב ניצן הורוביץ. עודד סמדר,
דוגמה לשימוש בחומרים טבעיים בחדר השינה. עיצוב: ניצן הורוביץ/עודד סמדר

האלגנטי

חדרי שינה אלגנטיים שמקבלים את ההשראה מהסגנון הקלאסי, העל-זמני, המוקפד הבוגר. חדר שינה מסוגנן במראה נקי ומשדרים תחכום, יוקרה ועושר. בחירת גוונים מונוכרומטית ונקיה. סביר להניח שבעלי הבית יראו לכם שמרנים ומוקפדים אך אל תטעו, סביר להניח שהם שובבים לא קטנים.

חדר שינה בעיצוב שרון וייזר. עודד סמדר,
משדר תחכום, יוקרה ועושר. עיצוב: שרון וייזר, צבע קיר: IS 0551 , נירלט/עודד סמדר

המשועשע

חדר שינה מעוצב בסגנון המתאפיין בסגנון אישי וייחודי, מעודד חשיבה מחוץ לקופסה, עבודה של צבעוניות, מרקם, טקסטורות וקריצה מגבשים חדר שינה שמעלה בנו חיוך בכל שעה ביום.

חדר שינה בעיצוב גילי אונגר. שירן כרמל,
מעודד חשיבה מחוץ לקופסה. עיצוב: גילי אונגר, צבע קיר: 0552 IS נירלט/שירן כרמל

הנועז

הקטנטנים שלנו חולמים בגדול ומעזים לחלום ולעוף עם הדמיון. שכחנו שגם אנחנו היינו כאלה פעם. מתישהו, לאורך הדרך בחיים הבוגרים ויתרנו על הפנטזיות והתעוזה והפכנו להיות קונבנציונליים. חדר השינה הוא המקום לא רק לעצום עיניים ולחלום אלא גם להגשים פנטזיות חבויות ולבחור בעיצוב שיתמוך בהגשמה. חדר שינה שכולו צבע אחד הוא המגמה, לנו זה מרגיש כמו לחיות באגדות.

חדר שינה בעיצוב שני רינג. אדריאן דודא,
לא רק בחדרי הילדים אפשר להשתולל עם הצבע. חדר שינה בעיצוב נועז: שני רינג, צבע קיר: 0599IS נירלט/אדריאן דודא
חדר שינה בעיצוב רות ארד. יואב פלד,
כמו לחיות באגדות. חדר שינה ורוד בעיצוב רות ארד, צבע קיר: 0070IS נירלט/יואב פלד

הקשוח

מכירים את המושג "tough love"? אז כזה, אבל מחבק וסקסי במיוחד. קצת תעשייתי, קצת אפל ומסתורי והרבה מודרני, מלא תעוזה עוצמה וחספוס. כנראה כמו בעליו, יוצא דופן ומפתיע. בחירת גוונים על סקאלת השחורים-אפורים לא מתפשר או מתחנף, אנחנו ממש אוהבים, ואתם?

חדר שינה בעיצוב ניצן הורוביץ. עודד סמדר,
קצת תעשייתי, קצת אפל ומסתורי והרבה מודרני. חדר שינה בגווני שחור בעיצוב ניצן הורוביץ/עודד סמדר

השיקי

אנחנו נוהגים לכנותו בוהו-שיק, למי שלא יודע הוא מגיע מעולמות התוכן של האופנה, בועט ומבוקש מאד בארץ ובהחלט מסתמן שלא הולך לשום מקום. אנחנו מדברים על חדר שינה בסקאלת גוונים רכה ומעושנת, המשלבת בתוכו שמחת חיים וצבעוניות מפתיעה, מדויקת ולא מתפשרת. בחדר שינה שכזה, תזכו בחופש להשתמש בהדפסים וטקסטורות, אוספים של טקסטיל וריהוט שנראה כאילו הונח שם בנונשלנטיות אגבית, שלא תטעו, המראה המתקבל מלא שיק מאד מוקפד, מכוון ומדויק.

חדר שינה בעיצוב נטע לוינגר. איתי בנית,
נראה נונשלנטי, אבל בעצם הוא מאוד מתוכנן ומוקפד. חדר שינה בוהו-שיק בעיצוב: נטע לוינגר, צבע קיר: 0464 IS נירלט/איתי בנית

טיפים לעיצוב חדר השינה

דורית סלע בעלת משרד לאדריכלות, תכנון ועיצוב, מציעה טיפים לעיצוב חדר השינה הרומנטי והנעים, שישמש לכם כמקום המפלט האולטימטיבי:

  • דאגו לחדר מרווח ומאוורר ככל האפשר. מקמו את הרהיטים והאביזרים בחדר באופן שלא יפריע לזרימה ולהתנהלות נוחה בחלל.
  • שלבו בין תאורה פרקטית ושוטפת, לבין תאורת אווירה רכה ומסתורית. כדאי לשלב מנורות צד יפות בסגנון "his ו-hers", שיעניקו את הטון מבחינה עיצובית.
  • מצעים רכים מכותנה משובחת באריגת סאטן יגרמו לכם לשכוח את היום שחלף.
  • כיסוי מיטה יסייע לכם לשמור על חזות נקייה ומסודרת, ולא משנה איזה לילה סוער עבר על כוחותיכם. שתי דקות של השקעה, ומראה "מלון הבוטיק" יישמר.
  • הטמיעו את אביזרי הבידור והעבודה בחלל. היעזרו בשידת עבודה מתקפלת ונסגרת, ושלבו את הטלוויזיה בתוך ארונות האחסון, כך שהמסך ישמש כמראה כשאינה בשימוש.
  • כשחדר הרחצה פתוח, חשוב עוד יותר לצייד אותו במגבות איכותיות, שמנים ארומטיים, נרות, סבונים ריחניים ואפילו כמה פרחים טריים באגרטל קטן. אלה יגרמו לכם לחייך בכל פעם מחדש, כשתבלו בחדר השינה.
פרוייקט דורית סלע: עיצוב חדר שינה. עודד סמדר,
אל תשכחו לשמור על הזרימה. חדר שינה בעיצוב דורית סלע/עודד סמדר

"בכדי לגרום לחדר שינה להיות מעוצב יותר ויוקרתי, הדבר הראשון שאני מסתכל עליו זה ריצוף, אם רוצים לתת טוויסט מומלץ לחפות את הרצפה בפרקט טבעי או למינציה בגווני עץ בהירים", אומר מעצב הפנים דניאל חסון. "לגבי מיטה, תמיד אבחר מיטה גדולה ככל שניתן, בהתאם למידות החדר כמובן - גב מיטה נקי שמונח על קיר כוח שיצבע בגוון יותר כה משאר החדר. אני אוהב לעבוד בחדרי שינה עם גווני קפה או גווני אפור. תמיד תמיד אשלב טקסטילים רכים, וילונות ותאורה נכונה שהופכים את החדר למעוצב ויוקרתי.

עיצוב פנים דניאל חסון  ארון מראות ריביירה. אלעד גונן,
תתחילו עם הריצוף. חדר שינה בעיצוב דניאל חסון, ארונות: ריביירה/אלעד גונן

חדר שינה צריך להראות כמו מלון ולהרגיש כמו בית

"אני מאמינה שחדר שינה צריך להיראות כמו סוויטה במלון ולהרגיש כמו בית". אומרת מעצבת הפנים מיכל האן. "לשם כך, אני מתייחסת לתכנון סוויטה / יחידת הורים, כיחידה המכילה כמה פונקציות: חדר רחצה, חדר ארונות ולעתים אף משולבים פינת עבודה, פינת ישיבה / רביצה או מטבחון קטן עם כל הגאדג'טים המאפיינים סוויטת פרימיום במלון יוקרה או ריזורט. מדובר למעשה ב- Mini Apartment.

כדי שיתקיים קשר ברור בין החללים ויובן הקו העיצובי המוביל, אני מתכננת לעתים קרובות את תת-החדרים, בתוך יחידת השינה כסֶמי פתוחים או בעלי דלתות זכוכית, וקירות מסך, ובכך תחושת המרחב מתעצמת ומאפשרת ליהנות מנוף משותף לכל תתי היחידות. אני ממליצה למקם מראש את יחידת חדר השינה במקום המאפשר שקט, פרטיות ונוף פנורמי.

עיצוב פנים מיכל האן - מתוך הספר מגדלים. עמית גושר,
קירות סמי פתוחים או שקופים שומרים על קשר עיצובי בין החללים. חדר שינה בעיצוב מיכל האן, מתוך הספר "מגדלים"/עמית גושר
עיצוב פנים מיכל האן - מתוך הספר מגדלים. עמית גושר,
כמו מיני-דירה שמכילה כמה פונקציות בחלל אחד. חדר שינה בעיצוב מיכל האן, מתוך הספר "מגדלים"/עמית גושר

משולש הזהב של חדר השינה

לאחר תחקיר משותף עם הלקוחות אודות אורח חייהם, הרגליהם ושאיפותיהם, אני מתכננת את האזורים בהתאמה ומקבלת את ההחלטה המדויקת עבורם, האם יהיו פתוחים, סגורים או משולבים, אטומים או שקופים. את האינפורמציה החיונית שקיבלתי מהם, אני מקטלגת לשלושה קריטריונים:

1. אזור השינה - חלל השינה יהיה בדרך כלל מרווח, בעל יציאות לחלל הרחצה, שיתוכנן כפתוח או כסגור.
חלקים מחלל הרחצה, דוגמת אמבטיית פרי סטנדינג או כיור הרחצה, ניתן לשלב באזור השינה על תקן אלמנט ויזואלי, המשדר שיק ומעניק תחושה בוטיקית.
2. אזור הרחצה - את האסלה והמקלחון מומלץ לבודד.
3. אזור האחסון - חלל האחסון יכול להיות חדר ארונות סגור, או פתוח על ידי ארונות קיר ארוכים שבתוכם משולבת מערכת צפייה ושמע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully