וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו ילדותי השנייה: בית הילדות הפך ל"בית של גדולים"

40 שנה לקח לו להפוך לפנינה ארכיטקטונית במראה של לופט תעשייתי עם אופי כפרי נועז, שמכניס הרבה השראה גם לחיי הדיירים, עם קומת גלריה, קירות זכוכית, מטבח חדש והרבה יצירות אמנות ייחודיות

שיפוץ לבית פרטי בן 40 שנה מעצבת פנים אודליה ברזילי. עינת דקל,
40 שנה הוא המתין לשיפוץ הזה/עינת דקל

הפרוייקט: שיפוץ בית ישן
שטח: 160 מ"ר
דיירים: זוג + 2
תכנון ועיצוב: אודליה ברזילי

איך זה מרגיש לחזור להתגורר בבית הילדות? בני זוג בשנות ה-40 לחייהם, עם שני בנים וכלב - שמחו לגלות שהזיכרונות הנעימים השתמרו, למרות הטוויסט הוויזואלי הנועז. הבית, שמיקומו במרכז הארץ נבנה לפני כ-40 שנה, ועבר רק שיפוץ קטן לפני שני עשורים. המעצבת, אודליה ברזילי, אהבה מאוד את המראה הארכיטקטוני, והפוטנציאל, בדמות לופט ניו-יורקי, נגלה אליה באופן מיידי. כאשר בני הזוג ביקשו שתעצב אותו בסגנון כפרי, היא מיד שטחה את חזונה, בדבר שילוב של חומרים וצבעים במלוא התעוזה, וללא חשש, ליצירת בית מרגש, מכיל וחמים במהותו.

שיפוץ לבית פרטי בן 40 שנה מעצבת פנים אודליה ברזילי. עינת דקל,
כל הקירות והמחיצות שהיו בבית נשברו ונוקו כליל למראה פתוח ולופטי/עינת דקל

ברזילי הציעה לדור השני של בעלי הבית לצאת להרפתקה יצירתית ומאתגרת, ליצירת חללים שונים ומפתיעים מהמקובל. ואלה השתכנעו ויצאו איתה לדרך. וכך עיצבה מחדש את הבית הדו-מפלסי שלו קומת גלריה. תכננה מחדש את מיקומו של המטבח, את גרם המדרגות, הוסיפה שירותי אורחים בקומה התחתונה ובאופן כללי יצרה זרימה נכונה יותר לבית.

האתגרים היו רבים: עמוד קונסטרוקטיבי בסלון, תקרה נמוכה בחדר השינה ובחדר הרחצה של ההורים בקומה התחתונה, תקרה עם שיפוע בחלל הציבורי, שבה החלק הגבוה מתנשא לגובה של 6 מטרים, והחלק הנמוך בגובה של 2.4 מטר, ועוד. ברזילי "ניקתה" ושברה את הקירות והמחיצות כולן, למעט שלושה קירות מרכזיים. הגג, שהיה ישן, עבר שיפוץ מבני, כדי להפוך לבטיחותי יותר. הוא חוזק והוגבה בעזרת קורת חיזוק, דבר שאיפשר את הורדת העמוד הקונסטרוקטיבי בסלון. קומת הגלריה, שזכתה להגבהה בזכות פעולת חיזוק הגג, הפכה פרקטית יותר ושולבה בה פינת משחקים עבור הילדים.

עוד בוואלה!

מזרח תיכון חדש: הבית הכי יפה בכפר קאסם

לכתבה המלאה
שיפוץ לבית פרטי בן 40 שנה מעצבת פנים אודליה ברזילי. עינת דקל,
במקום שבו עמדה דלת הכניסה המקורית נמתח עכשיו קיר זכוכית מרצפה עד תקרה שמכניס המון אור לבית/עינת דקל

החומרים בהם השתמשה המעצבת ליצירת בית חם ומזמין, עם אווירה אורבנית של לופט, היו בטון, זכוכית, ברזל ועץ. אריחי גרניט פורצלן בגודל של 1.2 מטר נבחרו לחיפוי הרצפה, באופן שהפך את המראה כולו לנקי ולכזה שמשדר אחידות והרמוניה.

מיקום דלת הכניסה שונה, ומפתח הדלת הפך לקיר זכוכית ש"נמתח" מרצפת קומת הקרקע ועד הגג. דרך נהדרת להכניס אור טבעי ונוף מרהיב אל תוך הבית. חלונות ציר התווספו לקומת הכניסה, כדי להכניס עוד אור ואוויר טוב לחלל. ארון אחסון עבור מעילים, נעליים ושאר אביזרים שאיתם נכנסים הביתה שולב לצד דלת הכניסה.

שיפוץ לבית פרטי בן 40 שנה מעצבת פנים אודליה ברזילי. עינת דקל,
גוף תאורה מצינורות ברזל בפינת האוכל/עינת דקל

פינת האוכל מוקמה בחלק הנמוך של החלל הציבורי. שולחן האוכל עשוי מקורות פלדה עם סימני קורוזיה והמשטח העליון עשוי מפח גלי ומעליו חיפוי זכוכית. ששה כיסאות אוכל עשויים מבמבוק קלוע, משלבים בין גוון טבעי לצבע שחור. ועל הקיר הותקן גוף תאורה עשוי מצינורות ברזל בשילוב מנורות רחוב. על הקיר נתלתה יצירת אמנות מחבלים, פרי עבודתה של המעצבת, ומדף מתכת דקורטיבי שעליו עציצים ירוקים. לצד פינת האוכל, במקום הפטיו, נבנו שירותי אורחים.

שיפוץ לבית פרטי בן 40 שנה מעצבת פנים אודליה ברזילי. עינת דקל,
אביזרי החשמל הגדולים שולבו בתוך קו הארונות הגבוהים כדי להקל על העומס הויזואלי במטבח/עינת דקל

המטבח שינה את מיקומו ועבר בסמיכות לפינת האוכל. הוא צבוע בגוון אפור כהה ודרמטי, בדומה לקירות פינת האוכל. אביזרי החשמל הגדולים, כמו התנור והמקרר, שולבו בתוך קו ארונות האחסון הגבוהים. כדי ליצור מעין הקלה בעומס הויזואלי, אווררה המעצבת את המראה בעזרת ארונות עם מדפים פתוחים, שחופו בעץ. בתוך האי הרחב, המחופה בגרניט פורצלן, שולבו הכיריים והכיור, ונצבעו באותו גוון, כדי ליצור אחידות סגנונית ועיצובית. האי משמש גם לאחסון ולראווה, ומשלב עץ וזכוכית. לצדו כיסאות בר מעור בצבע חום-שוקולד עשיר, לישיבה בצוותא.

שיפוץ לבית פרטי בן 40 שנה מעצבת פנים אודליה ברזילי. עינת דקל,
בסלון - ספת עור מאסיבית ולצדה כורסאות ראטן/עינת דקל

מול המטבח נמצא הסלון בקו ישר, והוא ממוקם בין שני קירות זכוכית. האחד הוא הקיר שהחליף את דלת הכניסה המקורית, ואילו הקיר השני הוצב ומתחיל במטבח. הקיר השלישי, שבעבר היה מחופה בלבנים, חופה מחדש בלוחות ענק של גרניט פורצלן דמויי חלודה, בגודל של 3 מטרים, לאפקט דרמטי ונועז. על הקיר נתלתה יצירת אמנות מרשימה, המתכתבת עם ספת העור החומה.

כורסאות ראטן קלועות לצד הספה מספקות מקומות ישיבה נוספים, מבלי להכביד ויזואלית על החלל. שולחן הסלון עשוי מסגרת ברזל ומשטח עליון שמורכב מקורות עץ. שתיים מרגליו הוחלפו בגלגלים במראה תעשייתי. למראה התעשייתי תורמים גם ארגזי תחמושת ומאוורר ישן, שמעשירים את מראה החלל. הטלוויזיה הותקנה על מוט, ואפשר לסובב אותה לטובת צפייה הן מחלל המגורים והן מהמטבח, מפינת האוכל ואפילו מהגינה. את המראה האורבני המוגבה בחלל המשותף משלימה תעלת מיזוג אוויר שהושארה חשופה, ועוברת מעל המטבח והסלון.

שיפוץ לבית פרטי בן 40 שנה מעצבת פנים אודליה ברזילי. עינת דקל,
קונסטרוקציית ברזל ומתכת מרושתת. המראה החדש והאוורירי של גרם המדרגות/עינת דקל

בעוד שחדר הילדים המקורי מוקם למטה וסוויטת ההורים למעלה, הסתבר שדווקא חילוף המקומות יעשה לכולם טוב. סוויטת ההורים, שמידותיה היו צנועות, נראית רחבה מכפי גודלה בזכות הפרדה של קיר זכוכית בין חדר השינה לחדר הרחצה. קירות חדר הרחצה חופו באריחים ובטיח דקורטיבי, למראה עשיר. מקלחון עם תעלת ניקוז נסתרת, כיור גדול וארון שעשוי מברזל בשילוב עץ - מוסיפים עושר ויוקרה דרך החומרים והגוונים.

שיפוץ לבית פרטי בן 40 שנה מעצבת פנים אודליה ברזילי. עינת דקל,
קיר זכוכית חוצץ בין חדר השינה וחדר הרחצה של ההורים שחופה באריחים ובטיח דקורטיבי/עינת דקל

גרם המדרגות שתוכנן ועוצב מחדש מציג מראה מאוורר ונקי הודות לקונסטרוקציית ברזל בשילוב מתכת מרושתת. במעלה המדרגות חלל שנוצל לפינת עבודה פרודוקטיבית, ובה שולחן כתיבה וספרייה שנבנו מצינורות אינסטלציה ומדפי עץ.

בין שני חלקי הספרייה מוקמה דלת שעשויה מפלטת OSB שקבועה במסגרת ברזל. זו מובילה אל ממלכת הילדים, שבה איזור משחקים עם פופים נוחים לרביצה, בכניסה. במקום מדפי אחסון מסורתיים, בחרה המעצבת ארגזים פשוטים מאיקאה שהבנים צבעו, והתקינו אותם בעזרת חבלים. הגישה לקומת הגלריה, שמעל איזור המשחקים, מתאפשרת הודות לסולם, ובה חדרי שינה וחדר רחצה הכולל מקלחון.

שיפוץ לבית פרטי בן 40 שנה מעצבת פנים אודליה ברזילי. עינת דקל,
פופים צבעוניים וקופסאות עץ המשמשות כמדפים ב"ממלכת הילדים"/עינת דקל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully