וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזרח תיכון חדש: הבית הכי יפה בכפר קאסם

בית בן 30 שנה זכה למהפך דרסטי כדי להתאים לזוג צעיר וקרייריסטי שביקש מראה מעוצב, עם חומרים משובחים אך גם ישרה תחושה אינטימית וחמימה, חרף גודלו. בטון קר, עץ אגוז חם, מרבדים ושטיחים יצרו חוויה של ניגודים נמשכים

בית בכפר קאסם בעיצוב יוסור עיסא. אורן עמוס, באדיבות השטיח האדום,
עיצוב מלא רבדים ועניין שמשלב בין ישן לחדש ובין מודרני לחם ליצירת החלל המושלם/אורן עמוס, באדיבות השטיח האדום

מיקום: כפר קאסם
שטח: בית דו מפלסי, 110 מ"ר בכל קומה
אדריכלית ומעצבת פנים: יוסור עיסא
שטיחים: רשת השטיח האדום

המעצבת יוסור עיסא נשכרה לעצב את בית חלומותיהם של זוג צעיר: בית בן 30 שנה, שבו גדל הבעל. השניים ביקשו לעשות שיפוץ דרסטי שישנה את פני הבית, כך שיהפוך עדכני, אך מבלי לאבד את האלמנט הנוסטלגי. עיסא עיצבה את חללי הבית בצורה מלאת-רבדים ועניין. שידכה בין ישן לחדש, בין מודרני למחמם, בין חומרים וגוונים - ליצירת החלל המושלם. אמנם לבני הזוג אין עוד ילדים, אך גם חדרים ייעודיים לילדים תוכננו בפרויקט הזה, כך שיתאים לכל מאוויהם - עכשוויים ועתידיים כאחד.

בית בכפר קאסם בעיצוב יוסור עיסא. אורן עמוס, באדיבות השטיח האדום,
חומרים משובחים שקל לתחזק בלי הרבה מאמץ. המטבח/אורן עמוס, באדיבות השטיח האדום

"האתגרים האמיתיים בפרויקט הזה התגלו בשלבי ההריסה", אומרת עיסא. "הבנייה הישנה כללה הרבה עמודים מבניים. כל כמה מטרים היה עמוד נטוע שאי אפשר היה לעקור, ולכן את חלקם הורדנו, ובמקומם חיזקנו את התשתיות בעזרת קורות מחזקות בתקרה".

עיסא מספרת כי גם את המדרגות, שהיו פרקטיות ומוקמו בשולי הבית היא הפכה לגולת הכותרת בפרויקט, כשעיצבה אותן כציר מרכזי בבית. לבני הזוג היו שתי בקשות עיקריות: מכיוון ששניהם אנשים עובדים, ביקשו בית מעוצב עם חומרים משובחים, שאפשר יהיה לתחזק בלי יותר מדי מאמץ והשקעה. בנוסף, ביקשו גם בית שייראה אינטימי וחמים, חרף גודלו.

עוד בוואלה!

איזה שנדליר: דו-משפחתי מודרני בעיצוב גיאומטרי

לכתבה המלאה
בית בכפר קאסם בעיצוב יוסור עיסא. אורן עמוס, באדיבות השטיח האדום,
ריהוט שמשתלב בחלל ונראה כאילו היה קיים בו מאז ומתמיד. פינת האוכל/אורן עמוס, באדיבות השטיח האדום

עיסא השתמשה בטקטיקות עיצוב רבות שבולטות בפרויקטים אחרים שלה, כמו שילובים מעניינים ושידוך בין סגנונות שונים, ובנוסף בחרה להדגיש את החללים בעזרת שימוש בצבע שחור. "העיצוב האורגני והנינוח התאפשר, בין היתר, גם הודות לכיתותי רגליים ולבחירה מוקפדת של פריטי ריהוט מחנויות שונות, שלא יצטיירו כחיפוש הסט המושלם, כי אם ריהוט שמשתלב בחלל ונראה כאילו היה קיים בו מאז ומתמיד", מדגישה עיסא.

דבר שבולט מאוד בבית בגלגולו החדש, הוא שלושה חללי מגורים. חלל מגורים מרכזי לאירוח בקומת הכניסה, חלל נוסף אינטימי ומשפחתי יותר, וחלל סלוני בקומה העליונה, שמשמש רק את בני הזוג. כל אלה משופעים בחומרים, במרקמים וברבדי עיצוב שמכניסים עניין וייחודיות.

בית בכפר קאסם בעיצוב יוסור עיסא. אורן עמוס, באדיבות השטיח האדום,
בבית הזה יש 3 סלונים שונים, לכל אחד ייעוד אחר/אורן עמוס, באדיבות השטיח האדום

פלטת הגוונים שנבחרה עבור הבית היתה אפור-בטון קר, בשילוב בז' מחמם. אריחי גרניט פורצלן ושיש חזקים, לעומת עץ אגוז רך ומחמם. שילובים וניגודים שמעוצבים ביחד בהרמוניה ומשדרים בית חמים ועוטף, ולא בנאלי. אריחי פורצלן איטלקיים בגודל של 120/120 ס"מ מחפים את רצפת קומת הכניסה.

גרם המדרגות, כאמור, עבר מטמורפוזה והפך למוקד הבית. הוא גלוי לראווה כבר מחלל הכניסה, כשמצדו האחד נמצאת פינת האוכל, ומצדו השני המטבח רחב-הידיים. גרם המדרגות אופיין במראה מרחף וקליל, עם קיר מדרגות מחופה באריחי פורצלן דמויי טרצו, והוא מציע אלמנט של קלילות וזרימה, לצד הוד והדר כמוקד עיצובי. בין פינת האוכל למטבח, בקיר המדרגות, חדר שירותי אורחים מוסתר בצד הסמוך לפינת האוכל, ומזווה אחסון פרקטי בצד שקרוב למטבח. בנוסף לחלל ציבורי רחב ומזמין, בקומת הכניסה גם שני חדרי ילדים, שמיועדים למשפחה שתתרחב במועד המתאים לבני הזוג.

בית בכפר קאסם בעיצוב יוסור עיסא. אורן עמוס, באדיבות השטיח האדום,
אלמנט של קלילות וזרימה, לצד הוד והדר כמוקד עיצובי. גרם המדרגות החדש/אורן עמוס, באדיבות השטיח האדום
בית בכפר קאסם בעיצוב יוסור עיסא. אורן עמוס, באדיבות השטיח האדום,
בקומת הקרקע מוקמו שני חדרי ילדים, כדי שהבית יתאים גם לצרכים העתידיים של המשפחה הצעירה/אורן עמוס, באדיבות השטיח האדום

מעבר לשימוש נרחב בעץ, כגורם אלגנטי ומחמם-אווירה, השתמשה עיסא בפריטי טקסטיל כדי ליצור בית אינטימי יותר, ועוטף במהותו. "אני מאוד אוהבת שטיחים, עוד מהילדות", היא מסבירה. "סבא שלי מאוד אהב שטיחים, ובעצם כל המשפחה. יש לנו שטיחים בבית המשפחה שמלווים אותנו כבר 60 שנה. זה מעיד על הטיפול המסור בהם. מעבר לכך, אני חושבת שחדר בלי שטיח הוא חדר ריק".

עיסא השתמשה בפרויקט זה בשטיחים שהם גרסאות שונות לאותו דגם (דגם 'טוסקנה' של רשת השטיח האדום), בצורה שונה מהמקובל: היא בחרה להניח שטיח מעל שטיח בחדר המגורים המרכזי, להענקת מראה עשיר ברבדים, "ממש כמו שכבות הבגדים שלנו", היא מסבירה. "לא סתם 'לזרוק' שטיח בחלל, אלא להניח אחד על השני, בגוונים שונים, למראה ייחודי, תוך שמעניקים לו הרבה כבוד ודגש". הגוונים שבחרה עיסא מתכתבים היטב עם החומרים ושאר הגוונים בחלל, ומוסיפים נדבך נוסף, בדמות טקסטורה רכה ונעימה.

בית בכפר קאסם בעיצוב יוסור עיסא. אורן עמוס, באדיבות השטיח האדום,
שטיח מעל שטיח בסלון המרכזי, ליצירת מראה ייחודי ועתיר רבדים/אורן עמוס, באדיבות השטיח האדום

מעל השטיחים הציבה שלושה שולחנות בגדלים, צורות וגימורים שונים - כדי ליצור שילוב ייחודי, במקום הסט הבנאלי. ספת עור באורך של 3.4 מטר מכניסה נינוחות לחלל. שתי כורסאות והדום משלימים את חלל האירוח, כששתי רגלי הכורסאות "עולות" על השטיח, ועוזרות להגדיר את החלל, וליצור מראה עוצמתי וממורכז. עיסא עשתה שימוש במגוון חומרים, כשהדגש הוא על טבעי ואורגני, למראה קז'ואלי, נינוח ומזמין. עור בשילוב פשתן ורגלי פליז - מעניקים ניגודיות נפלאה ומעניינת לפריטי הריהוט, ולחלל כולו.

בית בכפר קאסם בעיצוב יוסור עיסא. אורן עמוס, באדיבות השטיח האדום,
ארונות מעץ אגוז אמריקאי חם, משטח עבודה משיש לבן עם גידים מוזהבים וארונות תחתונים בגוון בטון. המטבח/אורן עמוס, באדיבות השטיח האדום

גם המטבח מייצג את גישת ההפכים-נמשכים דרך עיצוב שמשדך בחן בין מסורתי לעכשווי. בין מודרני וקר לביתי וחם. ארונות הקיר הגבוהים עשויים מעץ אגוז אמריקאי בגימור טבעי, ופרושים על פני קיר שלם, ומציעים אפשרויות אחסון רבות, לצד הטמעה אינטגרלית ואלגנטית של מכשירי החשמל הגדולים. בנוסף למקרר ולתנורים, הוא מכיל גם מכונת קפה שימושית ושתי מגירות חימום נסתרות, האחת מתחת למיקרוגל והשניה מתחת למכונת הקפה. על האי משטח שיש לבן עם גידים מוזהבים וחומים, שמתכתבים עם ארונות האגוז. משטח העבודה והארונות התחתונים בחיפוי אפור-בטון מציעים קונטרסט עיצובי וממחישים את הניגודיות ההרמונית.

בית בכפר קאסם בעיצוב יוסור עיסא. אורן עמוס, באדיבות השטיח האדום,
הלקוחה אמרה שהיא רוצה להתעורר ולהישאר בחדר הזה ולא לצאת ממנו. המטבחון הסמוך לסוויטת השינה של בני הזוג/אורן עמוס, באדיבות השטיח האדום

בקומה העליונה ממוקמת סוויטת בני הזוג, הכוללת חדר רחצה מפנק, וכן סלון אינטימי וזוגי ומטבחון מאובזר בכל טוב. הרבה סיבות להישאר למעלה. "ביקשתי לעצב חדר שינה מפנק בסגנון של מלון בוטיק", אומרת עיסא. "ואכן, הלקוחה אמרה לי את המשפט היפה מכל: 'אני רוצה להתעורר ולהישאר בחדר הזה ולא לצאת ממנו'. זה הרחיב לי את הלב", היא מסכמת.

בית בכפר קאסם בעיצוב יוסור עיסא. אורן עמוס, באדיבות השטיח האדום,
נישה עם פס תאורה שקועה משמש כמראשות מיטה בחדר השינה של בני הזוג/אורן עמוס, באדיבות השטיח האדום

החדר עוצב בצורה נעימה, קלילה ואוורירית, הודות לקיר כוח שמורכב מסרגלי עץ אלון שחור. הדבר מעניק נקודת מיקוד חזקה, אך כזו שמשדרת אווריריות ונדמית כ"נושמת". על קיר הכוח שולבה טלוויזיה בצד האחד, ובצד השני ארון מרווח עם דלתות זכוכית שחורה.

מכיוון שבקיר שמאחורי המיטה היו קורות תמך, עיסא בחרה לחפות אותן בגבס, וכך נוצרה מעין נישה שקועה, בדמות מראשות מיטה עם פס תאורה שקועה מעל. פס תאורה דומה חוזר בצד הקיר, ובצדה השני של המיטה משתלשל גוף תאורה ופוגש בשולחן צד מעוצב. הסגנון הא-סימטרי מכניס עניין לחדר המיטות ותורם למראה המעוצב והנינוח.

בית בכפר קאסם בעיצוב יוסור עיסא. אורן עמוס, באדיבות השטיח האדום,
קיר כוח עם סרגלי עץ אלון שחור. חדר השינה/אורן עמוס, באדיבות השטיח האדום

חיפוי זכוכית דומה לארון שבקיר הכוח נבחר עבור חדר הרחצה של בני הזוג, הנמצא בחלל פתוח ומאוחד עם חדר השינה. בחדר הרחצה אמבטיית פרי סטנדינג מרשימה, עם ברז רצפתי, כיור שיש מאורך במראה מרחף, באורך של 170 ס"מ, מתחתיו יחידת אחסון מרחפת מעץ אגוז.

החדר הרומנטי מציג גישה א-פורמלית ונעימה, גם בזכות לפינת איפור וכורסה מפנקת, ושטיח טוסקנה באריגה שונה מזו שבסלון למטה, שעליו מוטבעים פסים אלגנטיים, המתכתבים באופן מושלם עם קיר הכוח בחדר.

בית בכפר קאסם בעיצוב יוסור עיסא. אורן עמוס, באדיבות השטיח האדום,
אמבטיה פרי סטנדינג עם ברז צרפתי מוזהב. חדר הרחצה/אורן עמוס, באדיבות השטיח האדום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    7
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully