וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטן ומשגע: בית פרטי בסגנון רטרו צבעוני

בית בן 70 שנה בראשון לציון, אותה הורישה הסבתא לנכדה, עבר מהפך של 180 מעלות הודות לפתיחת המרחב הפנימי לגינה המטופחת והירוקה ושילוב מתוחכם בין צבעים, חומרים ודוגמאות ססגוניות

בית בעיצוב בן רזניאלי עם טפטים של גולדשטיין גלרי טפט. אורן עמוס,
מבית קטן וחשוך לאזור ציבורי מרווח, מואר וססגוני/אורן עמוס

"הבית הפרטי בראשון לציון ממוקם באחת השכונות הוותיקות בעיר. בעוד שהוא עצר מלכת ולא שופץ במשך עשורים רבים, סביבו נבנו בתים פרטיים מרשימים. את הבית הישן ירש הנכד של בעליו המקוריים שנישא זה עתה והוא ורעייתו הטריה ראו בו פוטנציאל לבנות את ביתם המשותף הראשון ואף להקים בו משפחה", מסביר המעצב בן רזניאלי.

הבית ששטחו כ-56 מ"ר בלבד, ממוקם על פני מגרש לא גדול של כ-200 מ"ר. כמו ברבים מהבתים הישנים שנבנו באותה עת גם הוא היה חשוך ומסוגר. כיום, את הסלון הקטן וחדר השינה היחיד מחליפים אזור ציבורי פתוח ומואר הפונה לגינה המטופחת, ונוספו לו שני חדרי שינה מרווחים - האחד עבור בני הזוג והשני, חדר ורסטילי שיכול לשמש כמשרד ביתי, חדר אורחים, או חדר לתינוק.

בית בעיצוב בן רזניאלי עם טפטים של גולדשטיין גלרי טפט. אורן עמוס,
כל הקירות הפנימיים הוסרו, הכניסה לבית מוקמה מהגינה המטופחת/אורן עמוס

לדברי רזניאלי, "את כל זה הצלחנו להשיג הודות לגילוח טוטאלי של הקירות הישנים וחישוב מסלול מחדש. השתמשנו בכל אמצעי מחשבתי ויצירתי לתכנון מקסימלי במסגרת הגבלות השטח, היתרי העירייה והתקציב והצלחנו להשיג אשליית מרחב הודות לניצול הפתחים והכנסת החוץ פנימה בחלל הציבורי ובחדר השינה ממנו יציאה למרפסת שמש מרווחת. בתוך כך הושם דגש על חללים שיקים, צבעוניים וחמימים שמתחברים לאופיים התוסס וטעמם המשובח של הזוג הצעיר.

בתכנון החדש הוסרו כל קירות הפנים המקוריים ונותרו רק קירות המעטפת. הכניסה החדשה לבית מוקמה דרך החצר המטופחת והמוריקה, שמובילה הישר לסלון ולמטבח.

עוד בוואלה!

בתקציב נמוך ולו"ז צפוף: שיפוץ דירה ביפו

לכתבה המלאה
בית בעיצוב בן רזניאלי עם טפטים של גולדשטיין גלרי טפט. אורן עמוס,
הפתחים הרבים נוצלו ליצירת אשליית מרחב והכנסת החוץ פנימה. חלל הסלון והמטבח/אורן עמוס

אחד האלמנטים הבולטים בחלל הוא קיר כוח מחופה טפט טרופי (גולדשטיין גלרי טפט) לו מספר תפקידים משמעותיים. לדברי רזניאלי, "הטפט גולש מאזור הסלון למטבח הפרללי ובכך הוא יוצר תחושה של חלל גדול מכפי שהוא באמת. יתרה מכך, מכיוון שהתקרה אינה גבוהה, בחרתי להשתמש בדוגמה דינמית שתיצור אשליה של גובה. בחרתי במתכוון בדוגמה בוטנית שתיצור קשר בלתי אמצעי בין הגינה שנגלית במלוא הדרה מפתח הוויטרינה הגדול".

בית בעיצוב בן רזניאלי עם טפטים של גולדשטיין גלרי טפט. אורן עמוס,
המעצב בחר דוגמה דינמית לטפט שתיצור אשליית גובה/אורן עמוס

לדברי שרית גולדשטיין, מנהלת השיווק של גולדשטיין גלרי טפט "הטפטים שנבחרו עבור הסלון וחדרי השינה מהווים דוגמא לקירות כוח דומיננטיים שמשפיעים על עיצוב הבית. דרך נפלאה לשדרג את הבית, גם אם לא רוצים להיכנס לשיפוץ מסיבי".

בית בעיצוב בן רזניאלי עם טפטים של גולדשטיין גלרי טפט. אורן עמוס,
"דרך נפלאה לשדרוג הבית גם ללא שיפוץ מאסיבי". שילוב של טפטים ודוגמאות גיאומטריות/אורן עמוס

לאזור המטבח והסלון וגם בחדר השינה של בני הזוג בו נבחרו פרטי רטרו מול טפט בדוגמה גיאומטרית הנדסית ושטיח טיפוגרפי עוצמתי, שמשלבים בין קו רטרו למודרני-עדכני. "בחרתי לכבד את ההיסטוריה של הבית על ידי שימוש באלמנטים כמו זכוכית סבתא וטקסטיל עשיר אל מול צורניות וחומריות חדשניים כמו דוגמאות גיאומטריות, שימוש במתכות ואלומיניום", הסביר המעצב.

בית בעיצוב בן רזניאלי עם טפטים של גולדשטיין גלרי טפט. אורן עמוס,
מרחב ורסטילי שיכול לשמש כחדר עבודה או כחדר ילדים. חדר השינה הנוסף/אורן עמוס

חדר השינה הנוסף תוכנן כמרחב ורסטילי שניתן להתאימו לצרכים שונים - כחדר עבודה או אורחים ובעתיד כחדר לילד או ילדה. "העיצוב מבקש לקלוע לכמה שיותר יעדים וזאת מבלי להראות משעמם או ניטרלי. הוא עוצב בסגנון אורבני מודרני בצבעוניות אדמתית נעימה. אחד האלמנטים הבולטים הוא הטפט על גבו מודפסים אלמנטים בגוון חרדל, אחד הצבעים האהובים על בני הזוג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully