וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגמרה הקייטנה: המדריך המושלם לעיצוב חדר הילדים

הם משחקים בו, ישנים בו ומעבירים בו שעות רבות. תקופת הקורונה הפכה את חדר הילדים גם למקום בו הם לומדים בו ומעבירים לעיתים את כל יומם. 7 טיפים פשוטים לעיצוב חדר הילדים האידאלי

מדריך לצביעת חדרי ילדים של טמבור. טמבור,
שתפו את הילדים בתהליך העיצוב ובבחירות. פעוט בחדר ילדים/טמבור

שתפו את הילדים בהחלטות
אתם אמנם בעלי הבית, אבל הילד הוא זה שחי בחדר, ולכן, אם הוא מספיק גדול, חשוב לשתף אותו בתהליך העיצובי. דברו עם הילד, הסבירו לו שאתם רוצים לצבוע את החדר, התייעצו איתו לגבי הגוונים ולגבי העיצוב הכללי בחדר, בקשו ממנו לדעת מה היה רוצה בחדר או על איזה חדר הוא חולם. כדי לא לבלבל את הילד, בהתאם למה שביקש, הכינו מראש מספר רעיונות ואפשרויות לעיצוב ותנו לילד לבחור מתוכן.

בחרו "נושא" לעיצוב שיהיה ייחודי אך כללי מספיק
כדי לשמור על היגיון עיצובי בחדר, תוכלו לבחור נושא כללי לחדר או השראה מעולמות התוכן הקרובים לילד. כדורגל, יער מהאגדות, ים או כל נושא אחר, שהילד או הילדה הפרטיים שלכם יכולים להתחבר אליהם. עם זאת, קחו בחשבון שילדים עלולים לשנות את התחביבים והאהבות שלהם תוך זמן קצר יחסית, ומה שמתאים לילד בן 3 או 4, לא בהכרח יתאים לילד בכיתה א', וייתכן שתמצאו את עצמכם נאלצים לשנות את עיצוב החדר שוב אחרי שנה או שנתיים. לכן, אם אתם בוחרים בחדר עם קונספט, מומלץ לבחור עיצוב בקווים כלליים יותר, בעזרת שבלונות וצורות גיאומטריות, ולא להתחייב לדמויות מסוימות.

מדריך לצביעת חדרי ילדים של טמבור. אסף פינצ'וק,
בחרו קונספט כללי, לא משהו ספציפי מדי שיימאס על הילד בתוך שנה-שנתיים. קיר צבוע באלמנט הרים מושלגים/אסף פינצ'וק

הכינו את החדר לקראת השדרוג
לפני הצביעה הכינו את החדר - כסו את הרהיטים ביריעות ניילון, הוציאו את הצעצועים לחדר אחר והגנו על המשקופים והמתגים בעזרת נייר דבק. אחרי שהחדר מוכן, הכינו את הקירות. נקו אותם מאבק, לכלוך, שאריות של צבעים, מדבקות ועוד. מלאו סדקים או חורים וודאו שהקיר חלק ויבש. אם אתם צובעים שני קירות סמוכים בגוונים שונים, הדביקו על קו הגבול נייר דבק, כדי ליצור קו גבול חד ואחיד ביניהם. צבעו את הקיר, המתינו כ-24 שעות לייבוש מלא ואז צבעו שכבה שנייה.

השתמשו בצבעים נועזים
בניגוד לעיצוב חדרי שינה של מבוגרים , שלרוב נהנים מעיצוב בצבעים שקטים ואווירה שמשרה רוגע, העיצוב של חדר ילדים צריך להתאים לגיל הילד. אפשר בהחלט להשתמש בצבעים נועזים על קיר דומיננטי, כל עוד מאזנים אותם עם צבעים רגועים יותר על שאר הקירות. אם אתם מעצבים חדר תינוקות, תוכלו להשתמש בצבעים עזים, שמגרים את העין ואת הדימיון. אבל גם במקרה הזה, אל תצבעו את כל החדר בצבעים נועזים, כדי לא ליצור אווירה רועשת ועמוסה מדי, שתפריע לתינוק, אלא צבעו קיר אחד או מספר פינות נבחרות בחדר בצבע נועז ואת שאר הקירות בצבעים ניטרליים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מדריך לצביעת חדרי ילדים של טמבור. טמבור,
צבעים נועזים? למה לא. קיר בולט? בהחלט כן. צביעת קיר צבעוני בדוגמת בית בחדר ילדים/טמבור

טפטים או מדבקות קיר הם גם פתרון מצוין לעיצוב חדרי ילדים. תוכלו לשלב בין צבע הטפטים והמדבקות לבין שאר הצבעים בחדר. התאמה מושלמת של הצבע על הקירות לשאר הפריטים - הרהיטים, האביזרים המשלימים ואפילו המצעים - תוביל למראה של עיצוב שלם בחדר.

אם אתם מעצבים חדר למתבגר או מתבגרת, התרחקו מצבעים מגדריים מובהקים, כמו ורוד או כחול. בזמן תכנון החדר, קחו בחשבון את הצרכים של רוב המתבגרים - הם אוהבים להרגיש בוגרים, קנאים לפרטיות שלהם ונהנים לארח חברים. הקפידו על עיצוב בוגר יחסית, עם קריצות שישמרו על החדר צעיר, כמו מדבקות קיר, למשל.

מדריך לצביעת חדרי ילדים של טמבור. אסף פינצ'וק,
נסו להימנע מצבעים מגדריים מובהקים בעיצוב של חדרי מתבגרים ומתבגרות/אסף פינצ'וק

כוחו של קיר אחד
כדי ליצור חדר מעניין וייחודי, תוכלו לבחור קיר אחד בחדר ולצבוע אותו בצבע מיוחד, שיוסיף גם מימד אסתטי וגם מימד יצירתי. הצבע המגנטי של טמבור, למשל, הוא צבע על בסיס מים, שמתאים במיוחד לחדרי ילדים. צובעים משטח בצבע המגנטי ומקבלים משטח מגנטי לכל דבר, שמאפשר להצמיד אליו ישירות מגנטים. תוכלו ליישם את הצבע על קירות, דלתות ואפילו ארונות ולצבוע מעליו בגוון לבחירתכם.

אלמנט מיוחד נוסף שתוכלו להוסיף לממלכת הילדים שלכם הוא לוח גיר, עליו יכולים הילדים לקשקש בגירים כאוות נפשם. כדי להשיג את אפקט לוח הגיר, צבעו את הקיר בצבע מט, המתינו לייבוש מלא וצבעו מעליו בוורנית לעץ.

מדריך לצביעת חדרי ילדים של טמבור. טמבור,
שלבו אלמנטים כמו מדבקות קיר, צבעי מגנט ולוח גיר. חדר עם קיר ורוד מעוטר במדבקות/טמבור

לא להתפשר על בטיחות ואיכות
כשאתם בוחרים צבע לחדר הילדים, הקפידו לבחור בחומר בטיחותי ואיכותי בעל תו תקן ירוק של מכון התקנים, שאינו פולט רעלים מסוכנים. הילדים שלכם יבלו שעות רבות בחדר, ולכן חשוב לייצר עבורם סביבת מנוחה ושינה בטוחה. צבעים בטיחותיים, שמומלצים לצביעת חדרי ילדים, הם צבעים מבוססי מים, ללא תרכובות אורגניות נדיפות ומתכות כבדות.

בנוסף, זכרו שחדרי ילדים צריכים להיות מוכנים ומזומנים לעבודות תפעול קלות. הקירות בחדר יתמלאו מהר מאוד בסימני ידיים ונעליים, קשקושים מזדמנים ושלל לכלוכים נוספים (ילדים יכולים להיות מאוד יצירתיים). לכן כדאי לבחור בצבעים עמידים, שניתן לנקות בקלות.

מדריך לצביעת חדרי ילדים של טמבור. טמבור,
אפשר לשדרג גם רהיטי עץ ישנים בעזרת צבעים מתאימים וססגוניים ולהעניק להם חיים חדשים. חדר ילדים עם רהיטי עץ צבעוניים/טמבור

ישנם רהיטי עץ בחדר הילדים? צבעו גם אותם
אם אתם כבר נכנסים לפרויקט של עיצוב וחידוש חדר הילדים, השלימו את העיצוב עם רהיטים, שמתאימים לסקאלת הצבעים של החדר ויוצרים מראה ייחודי ושלם. אין צורך להוציא סכומים גבוהים על רהיטים חדשים, אפשר פשוט לשדרג ולצבוע את הרהיטים הקיימים, כך שיתאימו לחדר החדש. שייפו את הרהיט, תקנו פגמים, אם יש, והחליקו את העץ באמצעות דבק שפכטל. חכו לייבוש ושייפו שוב בנייר לטש עדין. נקו את הרהיט מאבק וצבעו 1-2 שכבות של צבע על בסיס מים.

הכותבת היא מורן מישון - מעצבת פנים ויועצת צבע של חברת טמבור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully