וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי שיכול להרשות לעצמו: חדר שינה בגודל של דירה

עודכן לאחרונה: 26.11.2021 / 7:31

אם פעם כל ההשקעה בעיצוב ובתכנון בתים היתה מתמקדת במשולש הציבורי של סלון-מטבח-פינת אוכל, בזמן האחרון יותר ויותר אנשים שופכים כסף ומטראז' על חדרי שינה עצומים. אזעקת טרנד

אחת המגמות הכי כיפיות, מפנקות ובעיקר מעוררות קנאה בתחום עיצוב הבית לאחרונה הם חדרי המאסטר העכשוויים בבתי יוקרה ודירות פאר. לכולם כבר יש חדר שינה שמעוצב כמו "מלון בוטיק", אבל מי שרוצה באמת להרשים מייצר לעצמו ממלכה זוגית מרווחת. חדרי שינה רחבי ידיים עם מטראז' נדיב - מדובר בסוויטות גדולות ומרווחות, בנות 50 מ"ר, 70 מ"ר ואפילו 100 מ"ר. סוויטות שינה לזוג, ששטחן בקלות יכול היה לאכלס משפחה שלמה.

בתוך החלל הגדול הזה, לרוב מבקשים בעלי הבית להכניס מספר פונקציות ואזורים: חדר ארונות, חדר רחצה - לפעמים כפול, אחד לכל אחד מבני הזוג, כמובן מיטה מרווחת, פינות ישיבה, יציאה למרפסת פרטית או גינה ועוד שלל פינוקים.

בית בתוך בית

"בני זוג שמתכננים בית, מבחינתם העדיפות הראשונה היא השקעה בחלל הציבורי, הכולל סלון, מטבח ופינת אוכל, ואחר כך מגיעה בסדר חשיבותה סוויטת ההורים. גודלה של הסוויטה כמובן תלוי בגודל הבית. בבית פרטי ממוצע - של כ-200 מ"ר בנוי - יוקדשו באזור ה-50 מ"ר לטובת ההורים, שזה אומר ש-25 אחוזים מהבית למעשה מושקעים בסוויטת הורים" מסבירה שירלי דן, בעלת משרד לאדריכלות, עיצוב ותכנון הבית המתמחה בעיצוב בתי יוקרה. "תמיד בני הזוג שואפים ליצור סוויטה מפנקת, כאשר כיום הרצון קיבל משמעות חדשה וגוברת, עם רצון עז ליצור הפרדה בין סוויטה ראשית לבין יתר חללי הבית, כמעין בית בתוך בית".

חדר שינה 100 מ"ר תכנון עיצוב ואדריכלות- שירלי דן. שי אדם,
לא רק בבתים ענקיים, אלא גם בדירות שתנאי המחייה בהן השתנו. חדר שינה בן 100 מ"ר, שירלי דן אדריכלות, תכנון ועיצוב/שי אדם

לשאלה מי הם האנשים שמזוהים עם הטרנד הזה והאם הוא בא על חשבון ההשקעה בחללים אחרים בבית, אומרת דן כי זה תלוי בסדר העדיפויות של המשפחה. "אם אלה מגרשים קטנים אז ברור שזה בא על חשבון חדרים אחרים - כמו חדרי ילדים. זה יכול לקרות גם בדירות קטנות או במגרשים קטנים שבהם מתגוררים בני זוג שהצרכים שלהם השתנו - למשל אם הילדים שלהם בגרו ועזבו את הבית ופינו מקום שיכול לשמש להרחבת חדר השינה. אם מדובר על מגרשים ענקיים והרבה שטח בנוי - אז ברור שזה לא בא על חשבון משהו אחר".

לדבריה, הסיבה שבגללה הלקוחות מבקשים לייצר לעצמם חדר שינה גדול כל כך, היא שמבחינתם מדובר בחדר הכי חשוב בבית. את הזמן שיש להם להתפנק בבית אחרי יום עבודה, הם מבלים שם.

עוד בוואלה!

לופט של החלומות: בית פרטי עם תועפות של סטייל

לכתבה המלאה

חדר שינה בגודל של דירת 5 חדרים - אדריכלות, תכנון ועיצוב: שרה ונירית פרנקל

חדר שינה 130 מ"ר אדריכלות ועיצוב שרה ונירית פרנקל. איתי בנית,
600 מ"ר בנוי - 130 מתוכם הם חדר השינה. אדריכלות, תכנון ועיצוב: שרה ונירית פרנקל/איתי בנית
חדר שינה 130 מ"ר אדריכלות ועיצוב שרה ונירית פרנקל. איתי בנית,
זה לא חדר ארונות, זה אזור שלם. אדריכלות, תכנון ועיצוב: שרה ונירית פרנקל/איתי בנית

הבית, בן 600 מ"ר בנוי, ממוקם באחד מיישובי הצפון. המאסטר של בני הזוג משתרע על פני 130 מ"ר, וכולל אגף שינה רחב ידיים, פינת ישיבה, אזור ארונות וחדר רחצה גדול במיוחד, עם מערכת רחצה עבור כל אחד מבני הזוג ובמרכז החלל מקלחון גדול ומשותף ויציאה לחצר. במתחם ההורים בולטים החומרים הטבעיים בתצורתם הראשונית. הקירות חופו בצבע טיח פיגמנטי בגוון אבן שיוצר מרקם אותנטי.

חדר שינה 130 מ"ר אדריכלות ועיצוב שרה ונירית פרנקל. איתי בנית,
מקלחת לו, מקלחת לה, מקלחת לו ולה. חדר רחצה. אדריכלות, תכנון ועיצוב: שרה ונירית פרנקל/איתי בנית

האמנות שנבחרה לחלל ארוכה וגבוהה מאזנת את פרופורציות החלל הארוך ומשווה לו מראה אינטימי. לצד אלו, נעשה שימוש בפרטי טקסטיל רכים וצבעוניים, כמו שטיח ברבר מרוקאי עשוי צמר שמקנה רוך ומגדיר בצורה טובה את החלל.

100 מ"ר עם מרפסת פרטית ונוף לבריכה - אדריכלות, עיצוב ותכנון: דורית סלע

חדר שינה 100 מ"ר בעיצוב דורית סלע. עודד סמדר,
פרקט פישבון שחור ונוף לבריכה. אדריכלות, עיצוב ותכנון: דורית סלע/עודד סמדר
חדר שינה 100 מ"ר בעיצוב דורית סלע. עודד סמדר,
סגנון אלגנטי, מודרני ומינימליסטי. אדריכלות, עיצוב ותכנון: דורית סלע/עודד סמדר

זהו שיפוץ יסודי של בית בשרון היושב על שטח של דונם. חדר השינה הוא מעין דירה בפני עצמה, בגודל של 100 מ"ר. חלונותיו צופים אל הבריכה שבגינה וכך גם המרפסת הפרטית שאליה ניתן לצאת ממנו. יש כאן כמובן גם חדר ארונות מרווח, והעיצוב כולו הוא בסגנון אלגנטי-מודרני, ועדיין כזה ששומר על מינימליסטיות, עם חיפוי פרקט פישבון שחור, שמעניק לחלל מראה מסקרן, לצד שמירה על אלגנטיות והרבה מאוד סטייל ושיק.

סלון בחדר השינה - אדריכלות, תכנון ועיצוב: שירלי דן

חדר שינה 100 מ"ר תכנון עיצוב ואדריכלות- שירלי דן. שי אדם,
יש גם פינת ישיבה וסלון קטן בתוך חדר השינה. אדריכלות, תכנון ועיצוב: שירלי דן/שי אדם
חדר שינה 100 מ"ר תכנון עיצוב ואדריכלות- שירלי דן. שי אדם,
אמבטיה פרי-סטנדינג ושני כיורים. חדר רחצה. אדריכלות, תכנון ועיצוב: שירלי דן/שי אדם

"הסוויטה הגדולה ביותר שתכננתי נמצאת בבית באזור השרון. הסוויטה מופרדת מחלל הילדים על ידי גשר. לדברי דן, ההפרדה הזו חשובה מאוד ומחלקת למעשה את הקומה ל'אגף הורים' ו'אגף ילדים'. "כאשר השטח מאפשר והילדים בוגרים, עדיף למקם את הסוויטה בקומה נפרדת או באמצעות חלוקה ברורה של הקומה לשני אגפים. ההפרדה הזו מאוד חשובה - על ידי גשר או חלל כפול, המאפשרים את הפרטיות הנדרשת".

שטחה של הסוויטה הוא 100 מ"ר, ואילו שטחו הבנוי של הבית הוא כ-700 מ"ר. הסוויטה עצמה כוללת פינת ישיבה, ויטרינה ענקית שצופה לגינה ולבריכה של הבית, סלון קטן, חדר ארונות ענק מחולק לו ולה, חדר רחצה עם אמבטיה פריסטנדינג, שני כיורים, חשמל חכם, ספסל ישיבה, ועוד.

ְגם בדירה אפשר להגדיל - עיצוב פנים: אורון מילשטיין

חדר שינה 60 מ"ר בעיצוב אורון מילשטיין. אלעד גונן,
חדר שינה בגודל 60 מ"ר בדירה בלב ת"א. עיצוב: אורון מילשטיין/אלעד גונן
חדר שינה 60 מ"ר בעיצוב אורון מילשטיין. אלעד גונן,
חדר רחצה ענק וחדר ארונות שפעם היה הממ"ד. עיצוב: אורון מילשטיין/אלעד גונן

הסוויטה הנוכחית מהווה הוכחה לכך שגם בדירות בבתים משותפים ניתן לייצר חדר שינה זוגי רחב ידיים. בדירה בקומה ה-46 במגדל תל אביבי, ששטחה הכולל הוא 200 מ"ר, נמצאת הסוויטה הזאת ששטחה 60 מטרים רבועים. החדר כולל מסך הפרדה מיוחד בין חלל האמבטיה לבין המיטה, שבכוונה לא הוצמדה לקיר, על מנת שניתן יהיה ליהנות מהנוף האורבני הנשקף מהחלון שמאחוריה. הסוויטה ממוקמת בקצה הבית, ולמעשה חדר הממ"ד נבלע לתוכה והפך לחדר ארונות מרווח. בחדר הרחצה ישנו ארון אמבטיה עצום באורך 4.5 מטר ומקלחון זוגי גדול עם שני ראשי גשם וספסל מפנק.

מובלעת אוטונומית בתוך הבית - עיצוב פנים: אריאלה עזריה ברקוביץ

חדר שינה 80 מ"ר עיצוב אריאלה עזריה ברקוביץ. אלעד גונן,
הפרדה מוחלטת מיתר חלקי הבית. עיצוב פנים: אריאלה עזריה ברקוביץ/אלעד גונן
חדר שינה 80 מ"ר עיצוב אריאלה עזריה ברקוביץ. אלעד גונן,
שיש בהיר ונגיעות זהב. חדר הרחצה. עיצוב פנים: אריאלה עזריה ברקוביץ/אלעד גונן

באחד מיישובי השרון שוכן לו בית בן 580 מ"ר בנוי, אותו שיפצה אריאלה עזריה ברקוביץ. סוויטת חדר השינה בת 80 מ"ר היא פינוק אמיתי לבני הזוג. היא צופה לכיוון הגינה והבריכה, והיא מופרדת לחלוטין מיתר חללי הבית. הצבעוניות בסוויטת השינה היא נגזרת של גווני השטיח (אפרפר וחרדל) שהגדירו את יתרת הצבעוניות בחלל. קיר המיטה חופה בחיפוי חום אפרפר. חלק מהקוביות שמרכיבות אותו נפתחות באופן מלא לצרכי אחסון. הקיר שממולו חופה קטיפה בגוון חרדל. במרכז החלל צמד ספות מרופדות קטיפה. נבחר עיצוב בסגנון אוריינטלי , שמשקף את העדפות בני הזוג. הקירות בחדר הרחצה של השניים מחופים שיש בהיר עם נגיעות זהב וגם שם, במרכז החלל, הוצבה כורסא מרשימה לבקשת בעלת הבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully