וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלדה לעוזבי קיבוץ: עברו מהמשק למגדל בתל אביב

עודכן לאחרונה: 21.11.2021 / 8:20

בני זוג הרפתקנים שעברו במהירות הבזק מן הכפר אל המגדלים ביקשו לייצר להם בית נוח ומרווח לבישול ואירוח אבל למרות שהדירה נמצאת בקומה ה-46 הם לא ויתרו גם על מעט מהטבע הכפרי

הפרוייקט: קומה 46 במגדלי גינדי TLV
הדיירים: זוג + ילדה
שטח: 200 מ"ר + 20 מ"ר מרפסת
מעצב הפנים: אורון מילשטיין

בני זוג מקיבוץ המשקיף לכנרת ביקשו ליצור עבורם ועבור בתם הקטנה, חיים חדשים בעיר הגדולה (שכן שתי הבנות הגדולות שלהם לא גרות עימם) במרומי הקומה ה-46 במגדלי TLV. בני הזוג רגילים למעברים ומבחינתם השינוי הוא סוג של הרפתקה חדשה, כך היה גם במעברים דרמטיים שלהם בעבר, עם מגורים באוסטרליה, ארצות הברית חזרה לקיבוץ ועכשיו תל אביב. לביצוע המשימה נבחר מעצב הפנים, אורון מילשטיין, שתוך חמישה חודשים תכנן עבורם מרחב התפור במדויק לטעמם וצרכיהם.

"הפרויקט הזה הוא פרויקט בזק שהתגייסנו אליו בכל הכוח, תוך חמישה חודשים תיכננו וגם הוצאנו לפועל עיצוב דירה שלמה של 200 מ"ר עם צורה מיוחדת ארוכה מאוד עם זוויות ומשולשים, בגובה מאתגר שמשפיע מאוד על התכנון והחומרים בבית", מסביר המעצב אורון מילשטיין.

דירה במגדלי TLV בעיצוב אורון מילשטיין. אלעד גונן,
דירה עם צורה מאתגרת: מיוחדת וארוכה, עמוסה בזוויות ומשולשים. הדירה בקומה ה-46 של מגדלי גינדי TLV/אלעד גונן
דירה במגדלי TLV בעיצוב אורון מילשטיין. אלעד גונן,
דירה במגדלי TLV בעיצוב אורון מילשטיין/אלעד גונן

"את העיצוב תכננתי על דף ריק, קיבלנו דירת מעטפת, שהיו בה רק אלומיניום בחלונות ותקרת בטון חשופה" מסביר מילשטיין. מילשטיין יצר חללים פתוחים ומרווחים, שטחי אחסון מרובים תוך כדי שמירה על הנוף הטבעי הנשקף מהחלונות, פרט שהשפיע באופן גורף על התכנון.

הדירה כוללת מרחב ציבורי רחב ידיים למשפחה שאוהבת לארח ושלושה חדרי שינה. את הסוויטה של בני הזוג עיצב מילשטיין עם מסך הפרדה מיוחד בין חלל האמבטיה לבין המיטה, שלא הוצמדה לקיר דווקא כדי להנות מהנוף. המטבח קיבל השראה מהסגנון האמריקאי, ממגורים של בני הזוג בעבר, ולכן תוכנן מזווה גדול נסתר. מסדרון ארוך עם עשרות מקומות אחסון מוביל מהחלל הציבורי אל החלל הפרטי, כך שהחלל הפרטי סמוי מן העין כאשר מגיעים אורחים.

עוד בוואלה!

אלף מטר בנוי: ככה נראה בית למשפחה בסביון

לכתבה המלאה
דירה במגדלי TLV בעיצוב אורון מילשטיין. אלעד גונן,
מזווה גדול ונסתר במטבח - השראה ממטבחים אמריקאים/אלעד גונן
דירה במגדלי TLV בעיצוב אורון מילשטיין. אלעד גונן,
המסדרון הארוך שמסווה את החדרים הפרטיים מכיל עשרות מקומות אחסון/אלעד גונן

בלילה יש כאן 'תאורת מנהטן'

"בעל הבית אהב והתחבר להדמיות שהכנו, כך שנתן לי יד חופשית על מנת להמשיך באותו הקו ולהביא את הבית כמעט במדויק למה שהצגנו בתחילת התהליך. היה לי מאוד חשוב לייצר בית שהוא על זמני, ולא כזה שנכנע לטרנדים, מאופק ומכובד. הכוח של הבית הוא בחלונות הגדולים המייצרים תפאורה מיוחדת, ביום העיר נכנסת לדירה, ובלילה 'תאורת מנהטן'".

דירה במגדלי TLV בעיצוב אורון מילשטיין. אלעד גונן,
במהלך היום, העיר חודרת אל הדירה מבעד לחלונות. המטבח/אלעד גונן
דירה במגדלי TLV בעיצוב אורון מילשטיין. אלעד גונן,
אי עצום באורך 7 מטרים עם מקומות ישיבה לעשרה אנשים/אלעד גונן

המטבח הגדול ממוקם ממש מול דלת הכניסה לבית, חזיתותיו עשויות זכוכית בצבע אפור בגוון מט, שמשווה להן מראה מתכתי אך פרקטי - הזכוכית קלה לניקוי, מוגנת מפני שריטות ולא רואים עליה טביעות אצבע. בין הארונות הלבנים העמדנו ארונות שנבנו מ"עץ וריו", שהוא חומר מיוחד שלא תראו כמעט בשימוש, "עץ וריו" דומה במבנהו לעץ סנדביץ, אך במקום שכבה אחרונה של פורניר משתמשים בשכבת עץ מלא בעובי של 5 מילמטרים, כך שברגע שחורצים בו נגלה חומר העץ הטבעי על ייחודיותו.

האי אורכו 7 מטרים והוא עשוי מזכוכיות בגוון מט ושיש גרניט שחור עם גידים לבנים המדגישים את הקונטרסט בין העץ הלבן והשחור. לבעלי הבית היה חשוב שתהיה פינת אירוח גדולה ומרווחת למשפחה וחברים שבאים לעיתים קרובות כמו שהייתה להם בקיבוץ, ולכן הפכנו את המטבח למקום אירוח גדול ומרווח, במקום פינת אוכל המשכנו את האי ויש בו מקום ישיבה ל-10 אנשים. המטבח הוא ממש לב הבית, הוא עובד לאורך כל שעות היום ולכן גם היה צורך למקם בו 4 תנורים, שני כיורים ומזווה גדול ועמוק שיכיל את כל האלמנטים הדרושים.

דירה במגדלי TLV בעיצוב אורון מילשטיין. אלעד גונן,
המטבח הזה עובד כל היום, ולכן הוא מכיל 4 תנורים ושני כיורים, לצד מזווה עצום ומקרר יינות/אלעד גונן
דירה במגדלי TLV בעיצוב אורון מילשטיין. אלעד גונן,
מקרר היין/אלעד גונן

הכל חייב להיכנס למעלית

כאשר מתכננים דירה בגובה של 46 קומות יש לקחת בחשבון את האילוצים, לפעמים אמנם ניתן להרים מנוף אך העלויות הן משוגעות ולא כל מה שנרצה יכנס במעלית המשא של הבניין "בעל הבית בחר אריח גדול ומרשים בגודל של 2.75 מ' על 1.2 מ', אך במעלית המשא של הבניין היו חסרים 5 ס"מ כדי שיוכלו להיכנס אליה ולעלות אל הדירה, לקחנו את כל האריחים למפעל וקיצרנו אותם אחד אחד. גם את האי, שאורכו 7 מטרים, תכננו מראש בחלקים כדי שיוכלו לעלות במעלית בקלות. באותו אופן וכך כל המוצרים שהוכנסו לבית דרשו בדיקה קפדנית מראש כדי שיוכלו להתאים לגודל המעלית כדי להכניס אותם לדירה ללא הוצאות מיותרות.

דירה במגדלי TLV בעיצוב אורון מילשטיין. אלעד גונן,
המיטה ניצבת ממש מול הנוף ומאחוריה אזור הרחצה/אלעד גונן
דירה במגדלי TLV בעיצוב אורון מילשטיין. אלעד גונן,
ארון אמבטיה ענקי באורך 4.5 מטרים. חדר השינה/אלעד גונן

סוויטת השינה של ההורים מוקמה בקצה הבית, במקום בו ממוקם הממ"ד ומין עיקול של 45 מעלות, מספר מילשטיין. "הצלחתי ליצור כניסה חדשה לחלל, הממ"ד הפך לחדר ארונות מרווח, את המיטה לא רציתי להצמיד לקיר כדי לא להפסיד את הנוף מהחדר לכן יצרתי ארון אמבטיה ענקי באורך של 4.5 מטר עם מקומות אחסון מיוחדים לבשמים ותמרוקים, אחסון שהוא דקורטיבי וגם פונקציונלי. מעל הארון העמדתי מראות בעיצוב אישי באלמנט משולשים, שאת ההשראה אליו קיבלתי מהצורה המיוחדת והמשולשת של הדירה, ובזכות הזויות המיוחדת שלהן ניתן לראות מכל חלקי החדר את הנוף הנשקף מהחלון. מצד ימין של החדר ממוקמים השירותים ובצד שמאל מקלחון זוגי גדול עם שני ראשי גשם וספסל". בעלי הבית ביקשו שתהיה להם אפשרות נוספת לפרטיות ולשם כך הותקן וילון אטום שיורד מתוך התקרה בשלט רחוק, כך ניתן גם להפריד את חדר האמבטיה ממקום השינה ולהשיג אינטימיות מוחלטת.

דירה במגדלי TLV בעיצוב אורון מילשטיין. אלעד גונן,
כל מה שנמצא בדירה היה חייב להיכנס במעלית/אלעד גונן

חוקי הבניין הכתיבו את סוג המיזוג שניתן היה להכניס לדירות מראש, אך לבעלי הבית היה חשוב להימנע ככל האפשר מהנמכת התקרה בגבס, בנוסף היה צורך למצוא מקום לתפעול מערכת הקמין ששולבה בדירה. "את הקמין באורך 2.5 מטר מיקמנו מול הסלון, כדי שיפזר את החמימות באופן אחיד. את המערכות שלו ושל המיזוג הטמענו בתוך קיר הכוח הגדול שחופה בארון צבע בגוון גרפיט, כך שחציו של הקיר מכיל מערכות תפעול שניתן לגשת אליהן בקלות בעת הצורך, ואילו החלק השני משמש לאחסון. הספה גם היא בעיצוב אישי ותוכננה ללא גב כדי לא לחסום את החלל ולהמשיך להנות מהנוף מכל הכיוונים.

דירה במגדלי TLV בעיצוב אורון מילשטיין. אלעד גונן,
יש פה אפילו גינת תבלינים. קיר ירוק במרפסת/אלעד גונן

המרפסת, שגודלה 20 מ"ר, תוכננה כפינת אירוח פונקציונאלית עם ספה גדולה ומרווחת מבד מיוחד העמיד לחוץ ומאחוריה קיר ירוק שמכיל בתוכו גם גינת תבלינים של בעלי הבית. "בכל זאת רצינו להביא את טבע שהיו רגילים אליו בקיבוץ אל המגדל", אומר מילשטיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully