וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלון, מטבח, מקלחת: כמה יעלה לכם השיפוץ שאתם רוצים?

עודכן לאחרונה: 4.4.2022 / 11:18

פסח הוא יריית הפתיחה של עונת השיפוצים. עשינו סקר שוק והתייעצנו עם מעצבים וקבלנים על הטרנדים המבוקשים בשיפוצים ומה אפשר לעשות בחללים החשובים של הבית בתקציבים שונים. מדריך מקיף, כולל מחירים

חג הפסח מתקרב וכולנו יודעים מה זה אומר - ההכרזה הרשמית על פתיחתה של עונת השיפוצים. "בכל שנה, בתקופה שנקראת "לפני החגים" אנחנו מזהים עלייה של למעלה מ-25 אחוזים בקבלת עבודות חדשות. "חג הפסח מבשר עבור משפחות רבות רצון לחדש, לנקות, לשפץ ולהכין את הבית גם לקיץ", אומר ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים.

רגע לפני החג בו שוב נארח את קרובינו ורגע לפני שהקיץ מגיע, אספנו עבורכם את כל האופציות לשיפוץ בתקציבים שונים, החל מ-50 אלף ש"ח, דרך 150 אלף ש"ח ועד 400 אלף ש"ח לכל אחד מהחללים המרכזיים בבית - הסלון, המטבח וחדר הרחצה. וגם בדקנו מהם הטרנדים הבולטים בשיפוצים היום וכמה פחות או יותר יעלה לכם ליישם אותם אצלכם בבית. עונת השיפוצים - התחלנו:

שיפוץ הסלון

עיצוב ותכנון קרן גנס. אסף פינצוק,
כשהתקציב מוגבל, במה הכי כדאי להשקיע אותו? סלון בעיצוב קרן גנס/אסף פינצוק

נתחיל מהמקום הכי חשוב בבית - הסלון. מה תוכלו לעשות בתקציב של 50 אלף ש"ח? כשמתנהלים עם תקציב מוגבל, מעצב הפנים מיכאל אוחיון ממליץ להתמקד בספה. "הספה היא הלב של הבית, אנחנו יושבים, נחים, אוכלים ומארחים עליה, פותחים ומסיימים בה את היום. לכן אני ממליץ לא לחסוך ולהשקיע בספה כבדה ויוקרתית עם נוכחות, שתשדרג את המראה של החלל. בנוסף, רצוי להוסיף שטיח כדי לתחום את האזור ולבחור בשולחנות שמייצרים משחק כמו שולחן אחד גדול ואחד קטן, או שלושה שולחנות בגדלים שונים. ביתר הסכום שיישאר לכם תוכלו לבחור קיר אחד ולהפוך אותו לדומיננטי ביותר עם מראה ייחודי באמצעות טפט, תמונה או חפצי נוי אחרים".

בתקציב גבוה יותר, של 150 אלף ש"ח, נפתחות בפניכם אפשרויות נוספות. "הדבר הראשון שהייתי עושה בסכום כזה", ממשיך אוחיון, "הוא לייצר קיר דקורטיבי שישתלב עם הטלוויזיה. אפשר לייצר מזנון מרחף או ממש עבודת נגרות על כל הקיר בקו אפס, שתאפשר אחסון פונקציונאלי ודקורטיבי. אחרי שסיימנו את כל זה, נלביש את החלל באקססוריז שיבליטו את הייחודיות של הבית, זו יכולה להיות עבודת אמנות כמו פסל או ציוד מעניין או כל מיני פיסים קטנים ומיוחדים".

תקציב של 400 אלף ש"ח כבר יאפשר לכם להגשים חלומות גדולים יותר. לדברי שלומית זלדמן, בעלת משרד לאדריכלות ועיצוב פנים, "הדבר הראשוני שהייתי חוקרת עם תקציב משמעותי, זה פלטות שזה אומר רצפה ותקרה. כשהפלטה מוצלחת, כל העיצוב מוצלח. הייתי בוחרת בריצוף כמו שיש, אבן או פרקט, עניין של כ-300 עד 600 ש"ח למ"ר. עבור סלון ששטחו 40 מ"ר לדוגמא, התקציב לריצוף יסתכם בכ-20 אלף ₪".

אדריכלות תכנון ועיצוב שלומית זלדמן, סלון עם קיר בחיפוי בטון, הנמכת תקרה. שי גיל,
כשהפלטה מוצלחת, כל העיצוב מוצלח". סלון עם ריצוף פרקט וקיר בחיפוי בטון חשוף. אדריכלות ועיצוב פנים: שלומית זלדמן/שי גיל
רשת ellita living , הסלון הוא הלב. חו"ל,
תשקיעו בריהוט ובמשחקים של צורות, חומרים ומרכיבים. סלון של ellita living/חו"ל

סעיף נוסף בתקציב יוקדש להנמכת תקרה של הסלון מאפשרת למקם גופי תאורה שקועים, תאורה היקפית, סצנות של גופי תאורה שמכוונים לקיר, ליצור סינרים לווילון. "הנמכה ותאורה מותאמת משוות לחלל מראה מאוד מיוחד, לעומת גוף תאורה בולט ודומיננטי בתקרה. תקציב כזה של הנמכת תקרה והשקעה בגופי תאורה - יעלה לכם כ-50 אלף ש"ח. קיר דומיננטי בסלון - מקום נפלא לחיפוי קיר משולב בנגרות, או קמין שתורם מאוד למראה ולאווירה בסלון. אומדן עלויות - 50 אלף ₪".

בכסף שנותר בתקציב ממליצה זלדמן להשקיע בריהוט איכותי ויפה, שטיחים, יצירת אמנות, וילונות וכדומה. "אם החלל גדול ומאפשר, אני ממליצה להעמיד את הספה או את מערכת הישיבה במרכז החלל", אומרת אורלי גוהר בן הרוש, מעצבת הבית של רשת ellita living. "במקרה כזה צריך לקחת בחשבון שאנחנו צריכים לבחור בספה בגימור מושלם כי כל החלקים שלה יהיו חשופים והיא תהיה אלמנט מרכזי של הסלון. גודל הספה תלוי מאוד בגודל הסלון ובהתאם לגודל נוכל לבחור את הסלון ואת ההעמדה שלו. ניתן להוסיף כורסאות ולייצר משחק של צבעים וחומרים שונים, זה יכול להיות גם באחת הפינות בחלל, למשל בצמוד לקמין, ואז אנחנו מקבלים פינה שקטה ורגועה אבל גם אמירה עיצובית מעניינת".

שיפוץ המטבח

עיצוב לימור שחורי, באדיבות לוצ'ה תאורה. עמית גושר,
מטבח וסלון שמשלבים גופי תאורה שקועים ומעוצבים. עיצוב פנים: לימור שחורי, תאורה: לוצ'ה/עמית גושר

אחרי שטיפלנו בסלון, אנחנו עוברים למקום המרכזי הבא בבית - המטבח. תחום עיצוב המטבחים התפתח בשנים האחרונות וניתן למצוא בו חידושים רבים. "בתקציב של 50 אלף ש"ח אני ממליץ להישאר עם המטבח הבסיסי ואותו להלביש ולהתאים לצרכים של בני המשפחה", אומר דניאל אוחיון. "ניתן להוסיף ארונות עליונים עם קלאפות המאפשרות פתיחה עילית, לשדרג את המראה על ידי החלפת ידיות או התקנת צוקלים חדשים. אפשר גם להוסיף יחידה של אי וסביבה להציב כיסאות בר, ובעצם להפוך את האי לפינת אוכל. בתקציב שנשאר כדאי להוסיף גופי תאורה או וילון".

"בעיצוב פנים לעולם אסור להתפשר על תכנון!", אומרת מעצבת הפנים ברברה ברזין, בעלת בית ספר לעיצוב פנים, כשאנחנו מבקשים ממנה להתייחס לאפשרויות העומדות בפנינו לעיצוב המטבח בתקציבים גבוהים יותר, של 150 ו-400 אלף ש"ח. "התכנון חייב להיות מותאם למי שאחראי על המטבח ומשתמש בו הכי הרבה וצריך לקחת בחשבון את הצרכים של בני הבית מהמטבח. במטבח אפשר להתפשר על חומרים או על פריטים, אבל לעולם לא על התכנון. אנחנו נכנסים לעידן מעניין שבו אנשים בעלי ממון רוצים דברים שנתפרו עבורם ולמידותיהם, דברים שנוצרים ביד ולא על ידי מכונה, אקסקלוסיביים ויוקרתיים. ברמות המחיר הללו אנשים מבקשים מנגר שיגיע אליהם הביתה ויתאים את המטבח לצרכים ולדרישות שלהם, כך שהמטבח יהיה איכותי יותר".

עוד בוואלה!

זול, בינוני ויקר: 3 אופציות לשדרוג המטבח

לכתבה המלאה
עיצוב מיכאל אוחיון. עידן גור,
להוסיף אי ולהפוך אותו לפינת אוכל. מטבח בעיצובו של מיכאל אוחיון/עידן גור

"ההבדל המרכזי בין תקציב של 150 אלף לתקציב של 400 אלף הוא ברמת הגימור. ככל שהתקציב גבוה יותר - כך רמת הגימור, העבודה והמוצרים עולים. רמת הפרזול למשל, יכולה להקפיץ את המחירים באופן משמעותי. באופן כללי, אני ממליצה על שימוש בפורמייקה שהוא חומר מדהים למטבח. אני ממליצה לתכנן את הארון התחתון כך שיהיה מורכב ממגירות גדולות עם חלוקה לאלמנטים פנימיים שחוסכים מקום וכסף, אבל בתכנון נכון שמתחשב בצרכי האחסון שלנו. בנוסף, הרבה אנשים שוכחים את הפריטים שיש לנו על השיש בשימוש יומיומי. אם לא מתייחסים אליהם בתכנון הראשוני, לא משנה כמה נשקיע במטבח - הוא לא יראה טוב. לב העניין זה לא החומר, אלא התכנון. אם הכול יהיה במיקום ובפרופורציה הנכונים ומתוכנן טוב - זה יראה מאוד יפה".

שיפוץ חדר רחצה

שיפוץ דופלקס בשרון למשפחה עיצוב והלבשה אריאלה ענבר. שירן כרמל,
אחד השיפוצים הפופולריים בשנתיים האחרונות - החלפת אמבטיה במקלחון. חדר רחצה בעיצוב אריאלה ענבר/שירן כרמל

את הכתבה אנחנו מסיימים בחדר נוסף בבית שזוכה בשנים האחרונות להתייחסות עיצובית הולכת וגוברת - חדר הרחצה . בתקציב של 50 אלף ₪, מעצב הפנים מיכאל אוחיון ממליץ: "בתור התחלה, הייתי משתמש באריחים בגודל סטנדרטי שנחשבים לזולים יחסית, בגודל של 120X60 במראה בטון-טרצו. על האריחים הייתי בוחר במקלחון זכוכית גלינה עם פרזול בצבע שחור וזכוכית בעובי של כ-8 מ"מ, עמומה שדרכה לא ניתן לראות. בתוך המקלחון אני מציע לייצר נישה לסבונים למראה נקי ואסתטי, ללא מתלים או מתקן חיצוני תלוי ותעלת ניקוז בגודל 60, עליה מתלבש האריח. תקציב כזה מאפשר לנו שימוש בברזים ובכלים סניטריים בצבעים כמו שחור או זהב וכן התקנה של אסלה תלויה עם מיכל הדחה סמוי בצבע תואם. ארון האמבטיה צריך להיות גדול ולכלול אחסון של כ-4 מגירות גדולות, אם רוצים לעשות אותו מעניין, אפשר להכניס צבע או לשלב חיתוכי CNC. מומלץ לתלות מראה מרחפת ובשני צדדיה גופי תאורה נופלים שימסגרו אותה, וכן לשלב בחלל פריטים דקורטיביים כמו סולם לתליית מגבות".

ואם יש לנו תקציב גבוה יותר לחדר הרחצה? מעצבת הפנים קרן גנס מסבירה כי "גם בתקציב של 150 אלף ש"ח וגם בתקציב של 400 אלף ש"ח, חובה להתחיל מהצנרת ולהחליף את כולה. אין דבר כזה להחליף רק אינטרפוצים או להחליף רצפה, אלא קודם כל להחליף תשתיות ואני ממליצה להתקין חנוכייה לכל חדר רחצה, שתאפשר לנו סגירה של חדר רחצה אחד בלבד במקרה של הצפה. בתקציב של 150 אלף ₪ אני ממליצה לבחור בריצוף לא יקר שמוסיף עניין לחלל, לחפות את הקירות באריחים קטנים באזורים הרטובים ואת האזורים היבשים לצבוע בצבעים עמידים לחדרי רחצה, שיכולים להיות בגוון מיוחד".

בית פרטי משופץ במושב בשרון בעיצוב קרן גנס. אסף פינצ'וק,
חפשו אביזרים עם אופי בשוקי פשפשים וחנויות וינטג', כמו מראות, מתלים וכדומה. חדר רחצה בעיצובה של קרן גנס/אסף פינצ'וק

"בתקציב גבוה יותר אנחנו יכולים לבחור בחומרים יותר יקרים כמו רזינה - חומר חיפוי עמיד וגמיש המבוסס על שרף ומים ובעל עמידות גבוהה במיוחד לרטיבות ולשחיקה. הרזינה מייצרת מראה רציף, הומוגני ואחיד ומקנה תחושת מרחב לחלל. בתקציב גבוה אפשר להתקין חימום תת רצפתי ולהוסיף ג'קוזי או מקלחון עם מערכות ג'ט המוציאות זרמים. לסיום, חייבים לדאוג לתאורה מתמדת. אפילו שכיום יש מגמה של חדרי רחצה או שירותים חשוכים, צריך לזכור שאנשים רוצים שיהיה להם אור. אני ממליצה גם לחפש אביזרים כמו מראות או קולבים בשוק פשפשים, שיוזילו את העלויות ויוסיפו אופי לחלל".

"זה מה שהולך היום" - טרנדים מובילים בשיפוצים, על פי התאחדות קבלני השיפוצים:

מטבח חוץ בבית שתכנן האדריכל רון שפיגל. אלעד גונן,
אחת השיפוצים המבוקשים ביותר בשנה האחרונה - התקנת מטבח חוץ. תכנון: אדריכל רון שפיגל/אלעד גונן

1. דלתות קו אפס

  • "דלתות קו אפס" - הוא מושג בעיצוב שמתייחס ליישור של הקיר והדלת נמצאים לאותו קו של פני השטח, ותחת אותו חיפוי.
  • התקנה בקו אפס גורמת לדלת להראות מוטמעת בקיר בצורה חלקה, ותורמת למראה אחיד ונקי.
  • את הטרנד ניתן ליישם הן על דלתות חוץ והן על דלתות פנים. יש לציין כי דלתות קו אפס יכולות להגיע במידות מאוד גדולות הן מבחינת גובה והן מבחינת רוחב.
  • מחירים: דלתות חוץ קו אפס - 10,000-50,000 לדלת
  • דלתות פנים בקו אפס - כ-5,000 ש"ח לדלת

2. קירות כוח

  • קירות במראה דרמטי ודומיננטי במגוון חיפויים.
  • החיפויים הפופולריים הם עץ, אלומיניום ופולימר.
  • הדבקה של חיפוי דקורטיבי על קיר יכולה להסתכם ביום עבודה אחד, וללא לכלוך יוצא דופן. מה שמאפשר שינוי משמעותי במראה הבית, בבלאגן מינימלי.
  • הקירות המבוקשים לחיפויים - קיר טלוויזיה, קיר פינת אוכל וקיר מטבח מעל השיש.
  • מחירים:
  • פולימר - כ-200 ש"ח למ"ר
  • עץ - כ-400 ש"ח למ"ר
  • אלומיניום - כ-500 למ"ר
  • המחירים לא כוללים התקנה (כ-200-300 ש"ח למ"ר)

3. החלפת אמבטיה במקלחון

  • הטרנד השלישי הפך מבוקש במיוחד בתקופת הקורונה, משפחות רבות בחרו לפרק את האמבטיות הישנות ולהחליפן במקלחונים.
  • בשיפוצים הללו הדגש הוא בעיקר על גודל ראש המקלחת, וסוגי הזכוכיות במקלחון עצמו.
  • מחירים:
  • עלות שיפוץ חדר אמבטיה ושירותים (קומפלט) יכולה לנוע בין 30-50 אלף ₪.
  • ראש מקלחת - 1,000-7,500 ש"ח
  • מקלחון זכוכית - 5,000-20,000 ₪, ציפוי ננו למקלחון יכול להגיע לעד 2,000 ש"ח

4. מטבח חוץ

  • שיפוצי חג הפסח כוללים הרבה פעמים הכנה של הבית לעונת הקיץ. לא מעט מבעלי הדירות עם מרפסות גדולות או גינה בוחרים להשקיע במטבח חוץ מאובזר.
  • מחירים:
  • עלות מטבח חוץ יכולה להתחיל בכ-7,500 ש"ח ולהגיע עד ל-75,000 ש"ח, המחיר תלוי באיבזור המטבח ובחומרים שממנו הוא מורכב (פלדת אל-חלד, אלומיניום, שיש ועוד).

*המחירים והעלויות המופיעים בכתבה הם אומדנים על פי שיחות עם בעלי מקצוע מתחום העיצוב והשיפוצים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully