וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קירות שקופים: כשחדר הרחצה לא מופרד מחדר השינה

זה התחיל ממלונות ודירות לופט ולאט לאט מחלחל גם לבתים יותר סטנדרטיים - חדר רחצה ללא הפרדה מחדר השינה. למי מתאים הטרנד הזה ומה עושים כשאחד מבני הזוג צריך לשירותים?

חדר רחצה ללא הפרדה מחדר השינה במלון בוטיק בעיצוב רוני שגב. יח"צ,
מגמה נטולת מחיצות וחסמים. חדר רחצה ללא הפרדה מחדר השינה במלון בוטיק בעיצוב רוני שגב/יח"צ

חדר השינה היה מאז ומתמיד מרחב אינטימי, רומנטי וחושני אך בשנים האחרונות אנו עדים למגמה נטולת מחיצות וחסמים שלוקחת את החשיבה הזאת צעד אחד קדימה.

יותר ויותר זוגות בוחרים לשבור קירות ולאחד בין חדר השינה לחדר הרחצה. מהלך זה נחשב למהפכה של ממש שמסירה חסמים בהיבט המבני אך חשוב לא פחות בפן הרגשי, האינטימי והזוגי. כמובן, חשוב לציין, כי לא לכל הזוגות הפתיחות הזו (תרתי משמע) מתאימה. כך שלפני שאתם בוחרים "לפתוח" חשוב לבחון את כל המשמעויות של מהלך כזה.

חדר רחצה ללא הפרדה מחדר השינה. בעיצוב סטודיו 6B קבלן גיא אהרונוביץ'. איתי בנית,
הפתיחות הזאת לא מתאימה לכל הזוגות. חדר רחצה פתוח בעיצוב סטודיו 6B, קבלן גיא אהרונוביץ/איתי בנית

לדברי רוני שגב המתמחה בעיצוב מלונות בוטיק "מגמת ה"פתיחות" של חדר השינה והמקלחת החלה בחדרי בתי מלון. ההפרדה המינימלית הזו בין חדר רחצה לחדר השינה יוצרת הרבה עניין בחלל, נעשית עם הרבה שיק וסטייל וכמובן נותנת תחושת מרחב. "כמובן שהמגמה לא מתאימה לכל בתי המלון, ולא לכל סוגי הלקוחות, בטח שלא השמרנים מביניהם", היא מסייגת.

"לאחרונה אני נתקלת ביותר ויותר לקוחות שרוצים חדר שינה לא קונבנציונלי", אומרת מעצבת הפנים מיטל צימבר. "אחת הדרכים המיוחדות לממש את זה היא על ידי יצירת הפרדה מינמלית בין חלל החדר לבין חלל הרחצה על ידי זכוכית בלבד. הסיבות לכך עשויות להיות מגוונות - תחושה של חלל משותף גדול יותר, יצירת חלל יוקרתי שמזכיר בתי מלון, או אפילו מתן ביטוי לשובבות ואינטימיות בין בני הזוג. כמובן שניתן גם להתקין וילון מבד סאטן שמאפשר לנו מדי פעם לסגור וליצור הפרדה כמו קיר אטום".

עוד בוואלה! בית ועיצוב

לגור במקלחת: בבית הזה, חדרי הרחצה הם המוקד המרכזי

לכתבה המלאה
חדר רחצה ללא הפרדה מחדר השינה. באדיבות סטודיו קרמיקה,
היעדר ההפרדה פותח את החלל ויוצר מרחב גדול למראית עין/באדיבות סטודיו קרמיקה

"כיום המרחב החשוב והגדול בבית לאחר הסלון הוא חדר המאסטר (חדר השינה הראשי). מגמת האופן ספייס, במסגרתה חדר השינה וחדר הרחצה אינם מחולקים עם קירות ודלתות נפרדות, בעצם פותחת את החלל והופכת את המרחב לגדול למראית עין", מסבירה סיניה בלנקלדר, סמנכ"לית השיווק של חברת סטודיו קרמיקה. "ההפרדה לעתים כן מתבצעת באמצעות קיר זכוכית שקוף שיכול להפוך לזכוכית חלבית אטומה במידת הצורך, כשאחד מבני הזוג רוצה פרטיות". קירות זכוכית כאלה הם מאוד פשוטים להתקנה וניתנים להזזה. אין צורך לפגוע במהות הבנייה כדי לשנות את החדר, לשפץ או לשדרג.

חדר רחצה ללא הפרדה מחדר השינה. באדיבות סטודיו קרמיקה,
חדר הרחצה הופך לחלק אינטגרלי מהעיצוב/באדיבות סטודיו קרמיקה

לדברי בלנקלדר, הפתיחה של חדר הרחצה לתוך חדר השינה משפיעה גם על המגמות העיצוביות שלו, וגורמת לכך שגם הרהיטים בתוך האמבטיה עצמה הפכו להיות מעוצבים וססגוניים יותר ולא רק פריטים פונקציונאליים. "אלו ממש אקססוריז, מאחר והעיצוב שלהם הוא חלק אינטגרלי מחדר השינה. כך למשל, קיימות אמבטיות פרי סטנדינג שבני הזוג מעדיפים למקם אותן לצד המיטה, בדיוק כמו שממקמים מנורת לילה, כורסת ישיבה או שזלונג - ואין ספק שזה תורם כמובן לקשר בין בני הזוג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully