וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קר לכם? מקמין ועד רדיאטור צבעוני - פתרונות חימום מעוצבים לבית

עודכן לאחרונה: 16.1.2022 / 10:44

איזה מכשיר חימום מופעל אצלכם בבית ביום חורפי שכזה? למרות אקלים חורפי נוח, ביותר ויותר בתים בישראל משקיעים בהתקנת אמצעי חימום מתקדמים - מה האפשרויות שעומדות בפני מי שרוצה להתחמם ולשמור על סטייל?

בשביל מדינה שבה החורף נמשך בסך הכול ארבעה חודשים בשנה היינו מצפים שאפשרויות החימום יהיו מוגבלות וממש לא מגוונות. אבל מבט חטוף לעבר החנויות והרשתות המתמחות, חושף עושר פתרונות חימום מעוצבים אשר לא מבייש מדינה קרה בארצות הקוטב הצפוני.

כיצד מחממים את חלל הבית היא אחת השאלות המרכזיות שעולות בתכנון ועיצוב הבית. אין לכך תשובה אחת, אלא מכלול של פרמטרים המשתנים על פי גודל הבית או הדירה והמיקום הגיאוגרפי שלהם. לכך יש להוסיף עלויות התקנה, עלויות תפעול ואחזקה ונוחות שימוש.

אל מול המיתוס של אקלים חורפי נוח יחסית שאולי אינו מצדיק השקעה מרובה בתחום החימום, נראה כי בכל הקשור לחימום הבית, הישראלים לא חוסכים.

גשם בשמי בגוש דן 21 בדצמבר 2021. ראובן קסטרו
איך אתם מתחממים היום? איש עם מטריה הולך בגשם בת"א/ראובן קסטרו

המזגן, הוא אמצעי החימום השכיח ביותר בארץ, המזגנים המתקדמים הם בעלי יעילות אנרגטית גבוהה המאפשרת חסכון בחשמל לצד פיזור ושמירה על טמפרטורה אחידה בחדר. יחד עם זאת חשוב לקחת בחשבון שלמרות הטכנולוגיה החדישה שהופכת אותם לשקטים יותר ומעוצבים יותר מזגנים עדיין עלולים לייבש את האוויר, שגם ככה נוטה להיות יבש בחורף.

לכל אזור בבית מתאים אמצעי חימום מסוג אחר ועל כן החימום הנקודתי מהווה את החיסכון המשמעותי ביותר באנרגיה. מפתיע ככל שזה ישמע אבל גם פה המבחר הוא גדול.

MILANO SMART LIVING-קמין לד ביו אקולוגי, מופעל דיגיטלית. יח"צ,
גז, עץ או חשמל? קמין לד ביו אקולוגי של MILANO SMART LIVING/יח"צ

הקמינים הפכו להיות אחד האמצעים הפופולריים לחימום הבית, בעיקר בזכות היותם מחוללי אווירה. ישנו מגוון של אפשרויות גם בתוך הקטגוריה הזאת: קמינים המופעלים בעזרת עץ, גז או חשמל. וגם בתחום הזה ישנם חידושים כל הזמן, בעיקר בכל הנוגע ליעילות האנרגיה והשפעתה על הסביבה. ישנם קמינים חדשניים בטכנולוגיות ירוקות שיכולים לחמם חללים עד 30 מ"ר ולייצר מראה של להבות בוערות, בלי פיח או לכלוך ובלי זיהום. קמינים אלה גם בטיחותיים יותר, וגם זה שיקול בחלק מהבתים - במיוחד אלה שבהם מתגוררים גם ילדים קטנים.

מלבד מגוון גימורים, סגנונות עיצוב וצבעים, תנורים אלו בטוחים לשימוש ומשלבים טכנולוגיות חדשניות המאפשרות חסכון אנרגטי וידידותי לסביבה. התנורים כמו הקמינים ניתנים לניהול ושליטה מרחוק בזכות WiFi המתממשק באפליקציה חכמה וידידותית המאפשרת לכבות ולהדליק; לבחור את טמפרטורת החדר הרצויה ולעקוב אחר צריכת החשמל מכל מקום ובכל זמן.

HeziBank- AntonioLupi BIT new רדיאטור ממוחזר. HeziBank,
גם חתיך, גם מחמם מגבות. רדיאטור מאלומיניום ממוחזר Antonio Lupi לחזיבנק/HeziBank

אמצעי חימום נקודתי נוספים הם מפזרי החום למיניהם, פטריות החימום שמתאימות גם לפנים וגם לחוץ, תנורי הספירלה הוותיקים, תנורי ההלוגן והאינפרה. אלו קצת איבדו מהפופולריות שלהם לטובת פתרונות יעילים, חסכוניים ובטוחים יותר.

לעומתם, הרדיאטור המתפקד אף הוא כחימום נקודתי ומוכר לכולנו מאז היינו קטנים, זוכה לעדנה מחודשת. מלבד העובדה שהוא נחשב אמצעי חימום ביתי בטוח, הוא זוכה לעיצובים חדשניים שממש לא נראים כמו הרדיאטורים המיושנים למראה שאנחנו זוכרים מחדרי ילדותנו. כך למשל ניתן למצוא רדיאטורים במגוון עיצובים ואפילו צבעים.

ייחודם של מכשירים אלה הוא בעיצוב שמתכתב עם טרנד הקולור בלוק ומשתלב היטב בכל קונספט ויזואלי: הרדיאטור עשוי פלטה גלית, המשמש כמעין בד ציור, עליו ניתן להטביע כל סגנון מבוקש, מהתמזגות עם הקיר ועד ליצירת קונטרסט צבעוני או כל עיטור שהוא. הפלטה ניתנת לתליה במצב אופקי או אנכי, שכולל גם אופציה למתלה מגבת.

טכנולייט. תנורי חימום מתממשקים לסמרטפון .NextHeat. יח"צ,
תוכלו להפעיל אותו בלחיצה מהנייד. NextHeat תנור חימום מתממשק לסמארטפון/יח"צ

מה לבדוק לפני שבוחרים אמצעי חימום לבית:

  • האם מתאים לגודל החלל אותו ברצונכם לחמם?
  • האם נחשב למחמם מהיר ועוצמתי?
  • האם חסכוני בצריכת החשמל? (זה חשוב לחשבון החשמל אבל גם לכדור הארץ)
  • האם המחמם נייד או נייח?
  • האם מתממשק לסמארטפון וניתן לשליטה מרחוק?
  • האם הוא שקט?
  • והכי חשוב - האם הוא בטיחותי?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully