וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האח הגדול: איך בוחרים קמין לבית?

מזג האוויר החורפי בימים האחרונים עשה לכם חשק להתכרבל מול קמין בסלון, ללגום יין חם ולהרגיש באירופה? הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על איך לבחור קמין לבית שלכם וכמה זה בכלל עולה?

חלל מעוצב עם קמין באדיבות אליתה ליוינג. באדיבות אליתה ליוינג,
ככה זה נראה בפנטזיה שלנו. ובשלכם? קמין בסלון/באדיבות אליתה ליוינג

אם מזג האוויר הסוער שפקד אותנו בימים האחרונים גרם גם לכם לפנטז על תמונת נוף חורפית מאירופה הקפואה, עם סלון ססגוני ובמרכזו קמין דולק שמחמם את אנשי הבית ולא פחות, גם את האווירה, אולי גם לכם עברה בראש המחשבה להתקין קמין בבית. אבל האם קמין זה בכלל פיצ'ר שמתאים לאקלים הישראלי? לאילו בתים הוא מתאים ומה צריך לדעת לפני שבוחרים אחד? שוחחנו עם מעצבות פנים וביררנו את כל המידע הרלוונטי.

"מאחר והקמין הוא אלמנט אופנתי שמושפע מטרנדים עולמיים של עיצוב, מידי שנה מתחלפת קולקציית הקמינים. מדובר באלמנט שתרומתו לחלל עוצמתית ולא רק בגלל החום שהוא מספק לחלל, אלא דווקא מהפן העיצובי" מסבירה שירלי דן, בעלת משרד לאדריכלות ועיצוב. "יש משהו בקמין שמספק ניחוח אירופאי יוצא דופן. הסצנה הזו שבה יושבים בני המשפחה בחלל הסלון, כאשר הקמין עובד במלוא עוצמתו היא חווייתית בפני עצמה. אם בעבר הקמין היה אלמנט יוקרתי שזמין רק לאותם אנשים שהכסף בכיסם, הרי שהיום קיים מגוון רב של קולקציות ודגמים בטווחי מחירים שונים על מנת לקלוע לכיס של קהל מגוון יותר".

חלל מעוצב עם קמין אדריכלות ועיצוב שירלי דן. שי אדם,
תרומה עוצמתית לחלל, לא רק בגלל החום, אלא גם בגלל האסתטיקה. סלון עם קמין בעיצוב שירלי דן/שי אדם

רוב האנשים סבורים שקמין הוא אופציה רק אם הם מתגוררים בבית פרטי, שניתן להתקין בו ארובה, אולם מתברר שזה ממש לא כך. "הקמין רלוונטי גם לדירות קטנות ובטח ובטח לבתים גדולים, כמו גם לאלו שמשפצים או לאלו שבכוונתם רק לשלב קמין בסלון ביתם. קיימים סוגים שונים של קמינים בהתאם לחלל ולתקציב", מעצבת הפנים הדס רוט מ'הלל אדריכלות'.

שותפתה, האדריכלית שירה מוסקל סיפקה הסבר מפורט יותר לגבי התאמת סוגי הקמינים השונים לחלל: "ישנו קמין גז. כאשר אם המיקום שלו מספיק מרכזי, הוא בהחלט יכול לחמם קומה שלמה. זה גם סוג הקמין הרווח כיום מאחר והוא מחמם בצורה נעימה, חימום מבוקר ונכון. הוא מתאים לרוב הבתים הפרטיים, או לדירות גג".

חלל מעוצב עם קמין חשמלי בעיצוב 'הלל אדריכלות'. עודד סמדר,
לא חייבים בית פרטי, אפשר גם בדירה. סלון עם קמין חשמלי/עודד סמדר
חלל מעוצב עם קמין סטודיו קרמיקה. באדיבות סטודיו קרמיקה,
הסוג הרווח ביותר כיום - קמין גז/באדיבות סטודיו קרמיקה

"לעומתו, קמין ביואטנול - הפועל על בסיס נוזל, מייצר בערה של אש, מחמם את הסביבה הקרובה ואינו מצריך ארובה. ישנם גם כאלה שהם פרי סטנדינג וניידים. זה פתרון מאוד אסתטי, גם לדירות וגם לבתים. הקמין החשמלי נראה כמו קמין בילט אין, אך אין בו אש, אלא הבערה שלו היא חיקוי של אש אמיתית. החום שהוא מייצר דומה למפזר חום גדול. זה פתרון טוב לדירות, לא יקר, ומספק אווירה נעימה לחלל", מסכמת מוסקל את הסקירה שלה.

"הקמין הוא מוצר אירופאי מאוד ומזוהה עם החורף הקר, אך הוא אט אט כובש את ליבם של הישראלים ותופס מעמד כאלמנט לגיטימי בסלון", אומרת המעצבת שירלי דן. "בתחילת דרכו הוא 'התנחל' בבתי יוקרה בלבד ובעיקר בבנייה חדשה. אך המגוון הרב של טכנולוגיות, גדלים וחומרים הפכו אותו לזמין גם עבור דירות קטנות ונגיש גם מבחינת המחיר", ולדעתה נתחיל לראות אותו ביותר ויותר בתים ודירות בארץ בשנים הקרובות.

חלל מעוצב עם קמין אדריכלות ועיצוב שירלי דן. שי אדם,
לא נחלתם של העשירים בלבד, החידושים בחומרים ובטכנולוגיות הפכו את הקמינים לנגישים יותר למגוון רחב של אוכלוסיות/שי אדם

ומה לגבי העלויות?

אז אם כבר אמרנו מחירים נגישים וזמינים, מה זה אומר בדיוק? לדברי שירלי דן, מחירו של קמין חשמל ממוצע הוא סביב 5,000 ש"ח. מחירו של קמין גז גבוה יותר: החל מ-10,000 ש"ח והשמיים הם הגבול. זאת מאחר שישנו מגוון רב של קמיני גז - החל מקמין אינטגרלי, פרי סטנדינג, קמין באורך מיוחד כמו למשל 4 מטר וכל הלאה. גם דן מאשרת שהקמינים הפופולריים ביותר כיום הם קמיני הגז משום ש"הם יותר חסכוניים, מספקים פתרון אמיתי של חימום החלל וכמובן מהווים אלמנט עיצובי מאוד דומיננטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully