מטבח בעיצוב ניקול ויינברג בשיתוף חגית קיידר באדיבות MODY. ערן טיירי,
מטבח בעיצוב ניקול ויינברג בשיתוף חגית קיידר באדיבות MODY/ערן טיירי

זול, בינוני ויקר: 3 אופציות לשדרוג המטבח

עודכן לאחרונה: 22.9.2021 / 11:33

חייבים שינוי במטבח, אבל לא יודעים מה התקציב שלכם יאפשר? 3 דרכים לעצב מחדש את המטבח: החלפה מלאה של המטבח, החלפת חזיתות או רק נגיעות של סטייל - וכמה זה יעלה? כל התשובות

עולם המטבחים עבר שינוי של ממש בשנים האחרונות. המטבח הפך לחלל מרכזי יותר מבעבר, הן מבחינת הפונקציונליות והשימוש בו והן כחלל שאינו משמש עוד רק לבישול והכנת אוכל, אלא ממש כחלק מהחלל המרכזי בבית. "אנחנו רואים שינוי משמעותי במטבחים של היום לעומת מטבחים שתוכננו לפני 10 או 20 שנים. יש הבדל גדול במבנה, בסדר ובצורה שבה אנו רגילים לעבוד. המטבחים היום יותר מסודרים ונקיים - ההעמדה של הדברים בחלל יותר הגיונית ומסודרת, היחידות הגבוהות באזור אחד ומשטחי העבודה מרוכזים ביחד. הבישול הפך לחוויה, יש השפעות של סגנון החיים, שפע מקום לאחסון והמטבח הפך למקום שאנחנו מאוד אוהבים להשקיע בו", אומרת האדריכלית שירה מוסקל ממשרד הלל אדריכלות ועיצוב פנים.

"היתרון של המטבח הוא שאפשר לטפל בו מבלי לטפל בהכרח בשאר החללים בבית וזה משהו שקורה הרבה. הרבה פעמים אנשים שרוכשים דירה רוצים להחליף רק את המטבח או שהם כבר גרים בדירה ומיצו את העיצוב הנוכחי של המטבח או שהוא כבר לא מתאים לצרכים שלהם. יש מגוון שיקולים לכך ואפשר לשנות אותו מבלי לגעת בשאר הבית", היא מוסיפה.

מטבח בעיצוב ניקול ויינברג בשיתוף חגית קיידר באדיבות MODY. ערן טיירי,
אפשר לטפל בו בלי לגלוש לשיפוץ של שאר החללים בבית - מטבח בעיצוב ניקול ויינברג בשיתוף חגית קיידר, באדיבות MODY/ערן טיירי

אכן הרבה ישראלים בוחרים לשנות או לשפץ את המטבח שלהם, במיוחד בתקופה האחרונה. האפשרויות לשינוי הן רחבות ומגוונות וכך גם טווח המחירים. אפשר ללכת על פיתרון בתקציב נמוך שיכלול התאמת סטיילינג עדכני למטבח בעזרת פריטים זולים ולא קבועים, למצוא פתרון ביניים כמו החלפת חזיתות או להחליט שהולכים על כל הקופה ולהחליף את כל המטבח. מה הן העלויות של כל אחד מהתרחישים האלה ולכמה בלאגן בבית צריך לצפות?

המסלול החסכוני - סטיילינג $

עיצוב לילי שלו. שירן כרמל,
סידור ופינוי של השיש יתנו תחושה מאווררת ונקייה. מטבח בעיצוב לילי שלו/שירן כרמל
מטבח בעיצוב ניקול ויינברג בשיתוף חגית קיידר באדיבות MODY. ערן טיירי,
צביעה של קיר, הוספת צמחייה או תלייה של כלי מטבח על ווים. שדרוג מטבח באמצעות סטיילינג/ערן טיירי

האופציה החסכונית מתמקדת בהתאמת סטיילינג חדש למטבח. "רבים בוחרים באופציה הזאת כי היא מהירה ואפשר להשיג שינוי מדהים למטבח על ידי צביעת קירות, החלפת ידיות, הוספת וילון, תמונות או פריטי הום סטיילינג והמטבח ישודרג פלאים", אומרת מעצבת הפנים לילי שלו, שמעריכה את העלויות בסכום של עד 10,000 ש"ח.

"המטבח הוא הלב של הבית וזה רק הגיוני שנרצה לגרום לו להראות טוב יותר", אומרת מעצבת הפנים דקל ראוכר מסטודיו LUSH לעיצוב פנים. "יש פתרונות קסם של סטיילינג במחירים נמוכים שישדרגו כל מטבח: רצוי להוסיף צמחיה ירוקה, אפשר להוסיף אור על ידי תאורת לדים שתותקן מתחת לארונות התלויים ותגדיל את החלל, לשמור על מטבח מסודר - לקנות מגש עץ/בטון/אבן שידבר בשפה העיצובית של החלל ועליו לסדר את מה שנמצא על השיש וייתן הרגשה פתוחה ומסודרת, לארגן את המוצרים בארונות בקופסאות מסודרות וכך להגדיל את חלל האחסון, ולבסוף לתלות על ווים את כלי המטבח שאין לנו מקום עבורם בארונות - פתרון נוח ודקורטיבי". לדברי ראוכר, העלויות של שדרוג כזה נעות החל מעשרות שקלים ויכולות להגיע לאלפי שקלים, כשהיום ניתן למצוא אקססוריז במחירים לא גבוהים בחנויות האונליין ובמגוון חנויות לעיצוב הבית ורשתות הסטוק למיניהן.

שורה תחתונה - סטיילינג:

  • עלות מוערכת - מכמה מאות שקלים ועד אלפים בודדים
  • משך התהליך - 1-3 ימים
  • מדד הבלאגן - הכי בקטנה

מסלול ביניים - החלפת חזיתות $$

מטבח בעיצוב שירה מוסקל והדס רוט הלל אדריכלות. מאור מויאל,
רוצים להחליף חזיתות? קחו בחשבון שבועיים ו-20 אלף ש"ח. מטבח כפרי בעיצוב הלל אדריכלות/מאור מויאל

מי שרוצה להשקיע מעט יותר אבל לא מתכוון להחליף לגמרי את המטבח שלו, יכול להסתפק בפתרונות ביניים כמו החלפת חזיתות או משטח העבודה. "הפתרון של החלפת חזיתות יכול לחסוך הרבה מאוד כסף כי העלויות הגבוהות במטבח זה הגוף עצמו עם המגירות והפרזול, ואנחנו יכולים להחליף רק את הדלתות, או לפעמים גם את משטח העבודה", אומרת האדריכלית מוסקל.

אולם, צריך לקחת בחשבון שהחלפת חזיתות לא מתאימה לכל מטבח: "אם למשל יש דפנות חשופות, קשה יותר להחליף רק את החזיתות, זה לא יראה טוב", היא מוסיפה, ומעריכה את העלות הממוצעת להחלפת חזיתות סביב 20 אלף ₪, כולל עבודה וחומרים. מבחינת זמן, קחו בחשבון בערך שבוע-שבועיים עד שהתהליך יסתיים ויהיה לכם מטבח במראה מעודכן.

גיא נתן, סמנכ"ל השיווק של 'מטבחי זיו', סבור שהעלות יכולה להיות גם מעט נמוכה יותר, הכל תלוי בחומר שממנו עשויות החזיתות. "בדרך כלל מי שהולך על הפיתרון של החלפת חזיתות בלבד בוחר בחזיתות פורמייקה, העלות תנוע בין 15-25 אלף ₪".

שורה תחתונה - החלפת חזיתות:

  • עלות מוערכת - 15-25 אלף ₪
  • משך התהליך - שבוע-שבועיים
  • מדד הבלאגן - לא נעים, אבל לא נורא

המסלול היקר - החלפת מטבח $$$

עיצוב אורלי כהן באדיבות מטבחי זיו. אורית אלפסי,
30 אלף ש"ח זה המינימום, מכאן זה רק עולה. מטבח בעיצוב אורלי כהן, מטבחי זיו/אורית אלפסי

האופציה האחרונה והמועדפת לבעלי התקציב היא החלפת המטבח הקיים. "גם כאן יש שתי אופציות שלקוחות יכולים לבחור ביניהן", אומר גיא נתן. "האופציה היותר פשוטה היא להוציא את המטבח הקיים ולהתקין במקומו מטבח חדש. כשמגיעים למעצבת המטבחים בחברה שאתם עובדים איתה, היא מתייחסת למצב הקיים - לנקודות החשמל והאינסטלציה, וסביבן בונה מטבח מודרני ומשודרג".

"האופציה השנייה היא להגיע בצורה פתוחה לחברת המטבחים, לשבת עם המעצבת שמבינה את הצרכים והרצונות שלכם ותוכל להתאים מטבח שנתפר בדיוק למידתכם. העלות הממוצעת למטבח חדש נעה סביב 55 אלף ש"ח, אך מתחילה ב-30 אלף ויכולה לחצות גם את הרף של 100 אלף ש"ח. כל אלמנט שנבחר למטבח ישפיע ישירות על המחיר ולכן חשוב לבוא עם תקציב מוגדר מראש ולהתייעץ עם מעצבת שמתמחה בתחום ותתאים עבור התקציב את הפתרון האולטימטיבי - הכי טוב שהכסף שלכם יכול להשיג".

מעצבת_פנים אודליה ברזילי. עינת דקל,
מחליפים את המטבח הקיים, או מתכננים הכל מחדש? ההבדל יכול להיות כמה עשרות אלפי שקלים. מטבח בעיצוב אודליה ברזילי/עינת דקל

"חשוב לקחת בחשבון שבשיפוץ כללי של מטבח מתווספות עלויות השיפוץ. עלות הריסה ופינוי של מטבח ממוצע נעות בסביבות 10-20 אלף ש"ח והכנת תשתיות נעה בטווח של 20 אלף ש"ח, כשמתייחסים לבניה, חשמל, אינסטלציה, איטום, תיקוני טיח, צבע, ריצוף ועוד", מציינת האדריכלית שירה מוסקל מ"הלל אדריכלות ועיצוב פנים".

וכמה זמן זה יקח? "מטבח חדש קומפלט - בערך חודש וחצי חודשיים אצל נגר פרטי ובחברות מטבחים זה יכול לקחת גם יותר זמן", אומרת מוסקל. "מבחינת רמת הבלאגן ואי הנוחות בזמן השיפוץ - ברוב השיפוצים אנשים יוצאים מהבית לתקופה, וחוץ מזה כשאין מטבח, יש וולט", היא מסכמת בהומור.

שורה תחתונה - המסלול המלא:

  • עלות מוערכת - 50-100 אלף ₪
  • משך התהליך - חודשיים-שלושה
  • מדד הבלאגן - ביג בלאגן. היוג'. אבל לא תתחרטו על זה.

באיזה מסלול לשיפוץ המטבח הייתם בוחרים?

סטיילינג חסכוני
החלפת חזיתות
מטבח חדש קומפלט
1939 משתתפים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully