וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה כולם עושים מטבח בצבע שחור פתאום?

עודכן לאחרונה: 4.5.2021 / 11:27

אחרי שנים של הגמוניה לבנה במטבחי ישראל, נראה שפתאום כולם חזק בקטע של מטבחים שחורים - האם זה פרקטי, או רק יפה ומה חייבים לדעת לפני שעושים מטבח שחור בבית. כל הפרטים בכתבה

משטח שחור של מטבחי זיו. ישראל כהן,
שובר שיאים של ביקוש ופופולריות. מטבח שחור של מטבחי זיו/ישראל כהן

זירת העיצוב הישראלית השתנתה ללא היכר בעשור החולף. אחד השינויים המבורכים היא העובדה שהישראלים הפסיקו לחשוש מצבעוניות דומיננטית, כהה ודרמטית ולמעשה השחור הפך מבחינתם לאחד הצבעים המועדפים, גם כשמדובר באלמנטים בעלי נפח ונוכחות במרחב, כדוגמת המטבח. חלל משמעותי שרק הולך ומתעצם בבית הישראלי לאורך השנים.

"בשלהי העשור הקודם הפך השחור לגוון מבוקש במיוחד ובפרט באלמנטים שיש להם מסה ונוכחות כמו אריחי ריצוף וחיפוי, משטחים למיניהם וגם במטבחים" אומר גיא נתן, סמנכ"ל השיווק של רשת מטבחי זיו. "נראה שכל זה היה רק הכנה לפופולריות של השחור בשנה-שנתיים האחרונות. אנחנו רואים כיצד השחור שובר שיאים במידת הפופולריות והביקוש שלו. אחת הסיבות שגרמה לישראלים רבים לחשוש משימוש בשחור היתה המחשבה ששחור מקטין בצורה משמעותית את המרחב וגורם לו להראות עמוס וקודר. עכשיו הם מבינים שההפך הוא הנכון, ובכוחו לשוות לאלמנטים רבים מראה אלגנטי ויוקרתי. השחור נחשב למיוחד, מקורי ודרמטי וניתן להדגיש אותו בצורה מיטבית על ידי תאורה או שילוב אלמנטים בהירים יותר או כאלה בגווני נחושת שמייצרים קונטרסט ומחמיאים לו".

מטבח שחור של למינם. חו"ל,
הדומיננטיות של השחור חצתה את הקווים מעולם האופנה אל עיצוב הבית. מטבח שחור, למינם ישראל/חו"ל

לדברי ברברה ברזין, מעצבת ובעלת בית ספר לעיצוב פנים, העדנה שזוכה לו הצבע השחור בבתים בשנים האחרונות מסמנת על הליכה של עיצוב הפנים בעקבות עולם האופנה - שבו השחור הוא המלך הבלתי מעורער. "הרבה נאמר על הצבע השחור, הוא משדר קרירות, אפלה, סגנון קודר ונקשרו בו סופרלטיבים שליליים וחיוביים כאחד. אבל יש בו משהו עוצמתי שמאפיין רק אותו. באחרונה אנו עדים יותר ויותר למגמת העיצוב השחור. מגמה שמאז ומתמיד שלטה בעולם האופנה וכעת היא נוכחת גם בבית ועושה עלייה איכותית למטבח. כזו שמשתלטת על הבית בטוב טעם ובאלגנטיות".

למרות שהוא הפך נגיש יותר ומרתיע פחות עבור הקהל הרחב, חשוב מאוד להשתמש בשחור הדרמטי בצורה נכונה ומדוייקת בעיצוב הבית, כפי שמסבירה נירית פרנקל, בעלת משרד לאדריכלות, תכנון ועיצוב הבית. "העיצוב צריך להיות מאוזן ונכון. שימוש מוגזם בצבע השחור לא יתרום לבית. אז נכון שהרבה אנשים נרתעים מהצבע השחור והקונוטציות שליליות, אולם לצד חסרון זה, קיימים הרבה יתרונות. שוב, הכי חשוב ליצור חלל הרמוני ולא להפריז".

עוד בוואלה! NEWS

לא תאמינו כמה עלה המהפך הזה לדירת מחיר למשתכן

לכתבה המלאה
מטבח שחור בעיצוב שרה ונירית פרנקל. איתי בנית,
השימוש בשחור צריך להיות מאוזן ומדוייק. מטבח שחור בעיצוב פרנקל אדריכלות ועיצוב/איתי בנית

לדברי פרנקל ההשראה במטבח הדרמטי והכהה מגיעה אלינו מאירופה וממסורות העיצוב האירופיות. "אין ספק שהשחור הפך להיות סוג של קונצנזוס במטבח הישראלי. מגמה שהגיעה מאיטליה והתקבלה בזרועות פתוחות בקרב הקהל המקומי. היום אנחנו מבינים את חשיבות חלל המטבח וככזה רוצים לתת לו מגע עכשווי ומודרני. אין לי ספק שהשחור יישאר איתנו עוד זמן רב ואף יזלוג ליתר החללים בבית. העוצמה שלו נותנת כוח לחלל הכה מרכזי של המטבח. עצם הבחירה בשחור הופכת את המטבח לעוצמתי, וכאשר נעשה משחק חומרים עם השחור העוצמה רק מקבלת תנופה".

מטבח שחור של חברת ניגא שף באדיבות ניגא שף FOR HOME מטבחי DEMANINCOR. איתי אבירן,
נכנס בהדרגה למטבח, עד שכבש אותו. מטבח שחור של ניגא שף FOR HOME/איתי אבירן

הבחירה בשחור עבור המטבח אינה מוגבלת רק לארונות או לריצוף, וכיום גם משטחי העבודה משלימים את המראה הכהה במטבחים, כפי שמסביר איל שימן, מנכ"ל למינם-ישראל: "באופן כללי השחור הפך להיות הלבן של העבר. סוג של קונצנזוס בעולם העיצוב. הכניסה שלו למטבח נעשתה בהדרגה עד כדי כך שהיום הוא כובש את חלל המטבח, חלל שהוא בטח ובטח מרכזי ודומיננטי במרחב הביתי. בעקבות הפופולריות הזאת למינם העולמית השיקה קולקציית משטחים שלמה למטבח שמאפשרת בחירה בין גוונים שונים של שחור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully