וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרימו ראש: הגיע הזמן שתשקיעו בעיצוב התקרה בבית שלכם

אחרי שנים ארוכות שבהן התקרות היו אנמיות לחלוטין, עכשיו הגיע תור הזהב של הקיר העליון בבית. נברשות מפוארות, משחקי גבהים עם חומרים שונים וצינורות מתכת חשופות בסגנון תעשייתי אורבני - כל מה שמשדרג את התקרה ומעשיר את עיצוב הבית שלכם

עיצוב תקרה, עיצוב ניצן הורוביץ. עודד סמדר,
בזמן האחרון התקרה מקבלת טיפול VIP ממעצבי פנים/עודד סמדר

עולם עיצוב הפנים מבקש לחדש ולהפתיע בכל דרך אפשרית. אחרי הרצפה והקירות, הגיע תורה של התקרה לככב, ובבתים חדשים שמעוצבים לפי צו האופנה העכשווית, היא אכן מקבלת טיפול VIP. רגע לפני 2020, זוכות התקרות לשדרוג ניכר ומעצבים רבים בוחרים להפנות אליהן את הזרקור, עד כדי כך שבמקרים רבים התקרה היא זו שקובעת את הטון הוויזואלי בבית.

אם עד היום תפסנו את התקרה כמוטיב אנמי שבמקרה הטוב כולל גומחות לתאורה סמויה ותו לא, בתפיסת העיצוב המודרנית חל שינוי של ממש וההתייחסות אליה היא כאל עוד חזית. מעצבים החלו לראות בתקרה מעין קנבס שעל גבו ניתן להטביע את חתימת ידם ובכך להעשיר ולייחד את נראות החלל.

התקרה היא כלי מצוין לייצור אפקט דרמטי בבית על ידי משחקים של גובה ושיפוע וכן על ידי שימוש בשלל חומרים, שעד לא מזמן איש לא חשב לשלב אותם בתקרה. במקרים מסוימים היא משמשת כציר המשכי שמתחיל מפנים הבית וממשיך בתקרה, מה שמשווה לחלל מראה גדול יותר ממה שהוא באמת.

עיצוב תקרה, עיצוב ניצן הורוביץ. עודד סמדר,
"אנחנו רואים יותר ויותר דירות ובתים שבהן השפה העיצובית נגזרת ממראה התקרה"/עודד סמדר

"העיצוב העכשווי מכתיר את התקרה כמוקד חשוב ומרכזי, לעיתים אפילו יותר מהרצפה", מסביר מעצב הפנים ניצן הורוביץ. "התפקיד שלה התקרות כפול - שם מסתתרות תשתיות ומערכות, גלויות או חשופות בהתאם לסגנון העיצוב, ובד בבד הן משמשות כציר ויזואלי שקשה להתעלם ממנו. בתכנון אינטילגנטי אפשר ליצור בעזרת התקרה משחקים של דירוג או הנמכות שמשפיעים על האופן שבו נתפס החלל על ידי אלה ששוהים בו. אנחנו רואים יותר ויותר דירות ובתים שבהן השפה העיצובית נגזרת ממראה התקרה שמהווה את הבסיס, ומשתמשים על גבה בחומרים כמו גבס, טייחים מינרלים ובטון במראה תעשייתי, מחוספס ואורבני".

עוד בוואלה! בית ועיצוב

קיר אחד יעשה את ההבדל: הטריק העיצובי שישנה לכם את הבית

לכתבה המלאה
עיצוב תקרה, קמחי תאורה. יח"צ חו"ל,
"צריך לגרום לבעלי הדירות להרים את הראש". גוף תאורה של קמחי תאורה/יח"צ חו"ל

"אני מאמין שכדי שבעלי הבית יהנו, יחוו, יחושו וימצו את הטוב שיש למרחב הביתי שלהם להציע, צריך לגרום להם להרים את הראש", ממשיך הורוביץ. "אפשר לגרום לזה לקרות באין סוף דרכים: תאורה לא קונבנציונאלית, פרופילים וקרניזים, תעלות חשופות - הכל תלוי בגובה או בחומר שממנו התקרה עשויה. באותה נשימה, צריך לנפץ פה מיתוס - הנמכת תקרה לאו דווקא תייצר בחלל תחושה של מרחב קטן וחנוק יותר. אם מתכננים אותה נכון היא יכולה ליצור בדיוק את ההפך ולגרום לתחושה יותר עוטפת, אישית ואינטימית".

לדבריו, "החוכמה היא לנתח את האזור, מה עתיד להיות בו ובאיזה אופן הוא אמור לשרת את בעלי הבית ולפי זה לגזור את אופי המרחב. בבניה חדשה או בשיפוץ שבמהלכו חושפים את התקרה אפשר להשתמש בה ככר פורה ליצירתיות שבסוף התהליך תשפיע על האנרגיות של השוהים בחלל. למשל, על ידי מדרגיות בגבהים שיוצרת תחושה שהתקרה לא מגיעה עד הסוף ויש עוד לאן 'לטפס'. העין האנושית יודעת לרחף לאותה נקודה והתקרה מקבלת נראות קלילה ולא מאסיבית, כך שנראה שהיא צפה או מרחפת".

עיצוב תקרה
באדיבות מנהל הפרויקטים גיא אהרונוביץ וסטודיו 6 בי. איתי בנית,
באמצעות התקרה אפשר להגדיר חללים. בית מעוצב בסגנון תעשייתי/איתי בנית

הסגנון התעשייתי האורבני, שנחשב היום לאחד המועדפים על הישראלים, מאופיין בקורות חשופות מבטן ופלדה גם באזור התקרה, שמגבות את הקונספט ומעצימות אותו. בזכות שיטות ייצור חדשות ושימוש בחומרים תעשיתיים שונים, ניתן כיום לייצר את אותן הקורות דקיקות ומינימליסטיות, כך שיתאימו גם לחללים שאינם גבוהים או גדולים במיוחד. אלה משמשים גם להגדרת חללים באזורים פתוחים, מבלי לחסום אותם. למשל, אדניות עשויות ברזל משמשות להפרדה סימלית בין הסלון לפינת האוכל והמטבח באופן שמתכתב עם צבעוניות וחומריות האגף.

עיצוב תקרה, קמחי תאורה. יח"צ חו"ל,
"המנורות הגדולות שמשתלשלות מטה נתפסות שוב כאלמנט מרכזי בעיצוב החלל". מנורה של קמחי תאורה/יח"צ חו"ל

נברשות מפוארות שתלויות מהתקרה זכו למקום של כבוד במשך מאות שנים, עוד מהתקופות שהודלקו על ידי נרות, אך העיצוב המודרני דחק אותן הצידה כדי לאפשר לתקרה להישאר נקיה וחפה מקישוטיות יתר. היום המגמה הזו עושה קאמבק, והנברשות חוזרות להאיר ובגדול, אם כי באינטרפטציה חדשנית, מעודנת ומודרנית בהרבה.

"המנורות הגדולות בעלות הנוכחות שמשתלשלות מטה נתפסות שוב כאלמנט חשוב ומרכזי בעיצוב החלל", מסביר לירן אלקולומברי, מנהל השיווק של חברת קמחי תאורה. "מותגי התאורה הבינלאומיים המובילים הבינו היטב את הצורך ויוצרים גופים שהם פיסים של ממש, חלקם נראים כמו פסלים מוארים. בהרבה מקרים הם מבטלים את הצורך להעמיס את החלל בפריטים מעוצבים נוספים, והם עצמם הופכים למרכז שקשה להתעלם ממנו".

עיצוב תקרה, קמחי תאורה. יח"צ חו"ל,
"מותגי התאורה הבינלאומיים המובילים הבינו היטב את הצורך ויוצרים גופים שהם פיסים של ממש". מנורה של קמחי תאורה/יח"צ חו"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully