וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית מריח מוזר ואתם לא בטוחים למה? אולי זו הסיבה

עודכן לאחרונה: 20.10.2021 / 8:16

בבית שלכם יש ריח רע ואתם לא בטוחים מאיפה זה מגיע? נסו לבדוק את 7 הדברים הביתיים האלה שיכולים להיות אחראים לסירחון. אל תדאגו יש כאן גם טיפים שיפתרו כל בעיה מצחינה

ניקוי פילטר של מכונת כביסה/TIKTOK

מכירים את זה שאתם נכנסים הביתה ויש איזה ריח לא נעים, וכמה שאתם לא מחפשים אתם לא מצליחים לאתר את המקור? מרוקנים את הפח, פותחים חלונות, מורידים שוב מים בשירותים ליתר ביטחון... והריח עדיין שם? הנה כמה דברים שעלולים לגרום לסירחון בבית והם לא ממש החשודים המיידיים:

1. מכונת הכביסה
למכונות כביסה - במיוחד אם הן בעלות פתח קדמי, יש נטייה לפתח עובש מצחין בפס האיטום שסביב הדלת. במקרים מסויימים העובש הזה עלול לגרום גם לתופעות בריאותיות לא נעימות כמו תגובות אלרגיות או גירוי בעיניים ובדרכי הנשימה. השארת דלת המכונה פתוחה בין ההפעלות תעזור למנוע את התפתחות העובש הזה, כמו גם ניקוי וייבוש תקופתי של איטום הגומי המועד לפורענות.

2. טוחן האשפה
לפעמים כל מיני בקטריות וחיידקים תוקעים יתד בפתח הניקוז של הכיור ומחליטים להקים שם מושבה ריחנית, וכשיש טוחן אשפה שבולע לקרבו יותר שאריות מזון מניקוז כיור רגיל, זה יכול להחריף את הבעיה. מה עושים? אחת לשבוע הכניסו לטוחן 6 קוביות קרח, כף סודה לשתייה, 3 פלחי לימון דקים וכפית אקונומיקה. הוסיפו עוד 6 קוביות קרח והפעילו את הטוחן. אחרי שהוא מסיים לטחון את התערובת הזאת, פתחו את ברז המים הקרים ותנו להם לזרום במשך 30 שניות. חתיכות הקרח עוזרות לשחרר פיסות מזון שנתקעו בצינור, האקונומיקה מחטאת והורגת חיידקים, ופלחי הלימון מנטרלים את הריח הרע.

פתח ניקוז. ShutterStock
אולי הסירחון מגיע מהניקוז או מטוחן האשפה? פתח ניקוז בכיור/ShutterStock

3. רהיט חדש
רהיטים חדשים מנדפים לעתים תרכובות אורגניות בלתי יציבות ( volatile organic compounds או VOC בקיצור). מדובר בכימיקלים שיכולים ליצור גירוי בדרכי הנשימה או בעיניים, כאבי ראש וסחרחורת ולעתים יש להם גם ריח כימי/תעשייתי לא נעים. מה עושים? פותחים חלונות ומאווררים את הבית. ובעתיד כשאתם קונים רהיטים, חפשו מוצרים ללא VOC או עם תכולה נמוכה שלהם.

4. השטיחים
שטיחים יכולים להסתיר בתוכם המון לכלוך וזוהמה. זה לא רק אבק, אלא גם נבגי עובש ועוד כל מיני עניינים לא נעימים. כשהם מצטברים זה יכול לגרום לסירחון. מה עושים? הקפידו לשאוב את השטיח בשואב אבק 3 פעמים בשבוע (במיוחד אם הוא בחלל ציבורי כמו סלון או פינת אוכל שחשוף לעוד רגליים פרט לשלכם), ואחת לשנה נקו אותו בצורה יסודית בעזרת קיטור.

5. ריקבון במקרר
סירחון של אוכל מקולקל הוא אחד הגרועים שיש. אם בכל פעם שאתם פותחים את דלת המקרר אתם מקבלים משב מצחין לתוך הפנים, זה מה שאתם צריכים לעשות: נקו את המדפים והמגירות בעזרת מי סבון חמימים (הימנעו מחומרי ניקוי חזקים - בכל זאת, האוכל שלכם שם ואתם לא רוצים כימיקלים רעילים ביוגורט). אחת לשבוע עברו על תכולת המקרר והשליכו לפח מוצרים שפג תוקפם, עבר זמנם ובטל קורבנם. ואם עדיין יש ריח רע, הניחו כלי קטן ללא מכסה עם סודה לשתייה - היא מנטרלת ריחות.

אישה מוציאה אוכל מהמקרר. ShutterStock
סירחון של אוכל מקולקל זה אחד הגרועים. אישה מסדרת את המקרר/ShutterStock

6. מגבות לחות
מגבות רטובות או לחות הן סביבה מועדפת על חיידקים, פטריות ועובש - קל ונעים להן להתרבות שם - וכשזה קורה, הסירחון עולה. כבסו את המגבות שלכם אחת לשבוע - הגבירו את התדירות בקיץ, כשנהיה חם ולח. אחרי מקלחת, תלו אותן לייבוש על מתלה מוט רחב, ולא על וו - כך הן יתייבשו טוב יותר.

7. עובש
כשיש ריח רע בבית ולא מצליחים לאתר את המקור בשום אופן נראה לעין - הרבה פעמים האשם הוא עובש. העובש יכול להסתתר בקירות, מאחורי רהיטים גדולים, בארונות (גם בין ארונות קיר לקיר שעליו הם בנויים)\ מאחורי אריחים, פאנלים או טפטים וגם בתוך תעלות מיזוג האוויר. עובש מתפתח במקומות לחים - מתחת לכיורים, בקירות שבהם עוברת צנרת או בחדרים רטובים שאין בהם מספיק אוורור. לרוב, קשה מאוד לטפל ולהיפטר מעובש לבד, ויהיה צורך להזמין בעל מקצוע שיתקן גם את מקור הרטיבות וגם ינקה וירחיק את העובש שנוצר בעקבותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully