וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתם הורסים את המגבות שלכם: 6 טעויות קריטיות בכביסת מגבות שמומלץ לא לחזור עליהן

19.1.2021 / 23:55

חושבים שכבר למדתם מהי הדרך הנכונה לכבס מגבות? מתברר שיש כמה דברים שלא ידעתם ועשויים לשמור על המגבות שלכם רכות ונעימות לאורך זמן

זה מה שקורה כשמכניסים מצלמת GOPRO לתוך מכונת כביסה/YOUTUBE

כבר למדנו שמומלץ להפריד צבעים ולוותר על מרכך כשמכבסים מגבות, אך מתברר שטיפים אלו אינם טובים מספיק כדי לשמור על המגבות רכות, אווריריות ונעימות למגע לאורך זמן. מעצבת המגבות לוסי אקרויד, ממותג "כריסטי", שיתפה את הטיפים היעילים שלה לכיבוס מגבות שיסייעו לכם גם לשמור על הרכות שלהן לאורך זמן וגם להחזירן לקדמותן במקרה שהפכו למחוספסות ונוקשות - אז ראו ולימדו.

גיף קיפול מגבות. Giphy
מי רוצה מגבת רכה?/Giphy

לא להעמיס על מכונת הכביסה

לוסי ממליצה שלא להעמיס על מכונת הכביסה בעיקר כשמדובר במגבות. לדבריה הטעות הנפוצה ביותר היא לכבס כמות גדולה של מגבות יחד אחרי שמתאספת לה ערימה גדולה בסל הכביסה. היא אמרה: "מגבות זקוקות למרווח נשימה. המרחב במכונה יאפשר להן להתנער ולהישטף היטב. אם תנסו להעמיס, יווצר לכם גוש של מגבות מסורבלות שיצברו לחות לכל אורכן, מה שיוביל ליצירת מגבות מחוספסות ונוקשות".

גיף מכונת כביסה. Giphy
גיף מכונת כביסה/Giphy

עשו כביסת מגבות מרוכזת

על אף שהיא לא ממליצה להעמיס על המכונה, היא כן חושבת שכדאי להפריד בין המגבות לשאר הפריטים המיועדים לכביסה כדי למנוע העברה של סיבים מבגדים אחרים למגבות.

חזיה אדומה במכונת כביסה. ShutterStock
הפרידו בין המגבות לפריטים אחרים/ShutterStock

כביסה ב-40 מעלות. לא 60

לוסי ממליצה לכבס בטמפרטורות נמוכות. היא אמרה: "על אף שאתם עשויים לחשוב שאתם מכבסים את המגבות שלכם ביעילות רבה יותר כשאתם מפעילים מכונה על טמפרטורה גבוהה, אתם טועים כי לטווח הארוך זה עשוי לפגוע בהן. כבסו את המגבות ב-40 מעלות כי כל טמפרטורה גבוהה יותר עשויה להביא לשחיקתן".

עם זאת, היא כן ממליצה לעיתים רחוקות יותר לכבס מגבות על 60 מעלות כדי להסיר שמנים וחיידקים שעלולים להצטבר, "לא באופן קבוע אבל בתדירות נמוכה זה בסדר ואף מומלץ".

נערו את המגבות לפני ואחרי הכביסה

לוסי ממליצה לנער את המגבות לפני ואחרי הכביסה כי לדבריה זה מסייע בפתיחת הסיבים ומאפשר לחומר הניקוי לשקוע בנקבוביות המגבת. היא אמרה: "נערו אותן טוב, גם לפני וגם אחרי הכביסה. ניעור אחרי הכביסה ישחרר את הסיבים שוב ויהפוך את המגבת לקטיפתית ונעימה יותר".

אישה מריחה כביסה נקייה. ShutterStock
נערו את המגבות לפני ואחרי הכביסה/ShutterStock

אל תייבשו מגבות על הרדיאטור

בימי החורף אנו נוטים לחפש דרכים יעילות לייבש מגבות, אולם לוסי מזהירה שלייבש אותן על הרדיאטור זו טעות של מתחילים. היא אמרה: "זה יוביל לגימור מחוספס, בדיוק מה שאתם מנסים להימנע ממנו". במקום זאת היא ממליצה על מייבש או ייבוש באוויר הפתוח.

"למה בכלל צריך לכבס מגבות?"

רבים תוהים מדוע יש לכבס מגבות אם הן גם כך מייבשות את הגוף הנקי שלנו לאחר המקלחת. הסיבה היא פשוטה: בכל שימוש במגבת אתם מסירים שכבה של תאי עור מתים (סוג של פילינג לגוף שלכם). חוץ מזה, מגבות לחות משמשות קרקע פורייה לחיידקים. לכן מומלץ לכבס מגבות כל יומיים, למרות שנעלים עין אם תכבסו כל שלושה.

אישה מתנגבת במגבת לאחר מקלחת. ShutterStock
בכל שימוש במגבת אתם מסירים שכבה של תאי עור מתים/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully