וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדבר המפתיע שכולם עושים שהורס את המגבות בכביסה

17.4.2018 / 8:59

נחשפה הסיבה לאובדן רכות המגבות שלנו בכביסה - וזה לגמרי ההפך ממה שהייתם עושים עד היום בניסיון לשמור עליהן. מומחית מסבירה איך יש לכבס מגבות מבלי לפגוע באיכותן - ומה התדירות המומלצת לכך

HouzzTV

כדי שהמגבות יצאו רכות בכביסה יש להוסיף מרכך, נכון? זה אולי הדבר הכי מפתיע ששמענו לאחרונה - אבל התשובה היא לא. למעשה, הוספה של מרכך לכביסה של מגבות רק פוגמת בהן. מומחית לעיצוב פנים, רייצ'ל כהן, סיפרה למגזין "פופשוגר" שכשמדובר במגבות, פחות זה דווקא יותר. כדי למנוע ממגבות לצאת נוקשות ומגרדות אחרי כמה כביסות וכדי לשחזר את תהילתן, מומלץ לוותר על מרכך הכביסה ולצמצם גם את זמן העבודה במייבש.

לדברי רייצ'ל, יש להקפיד על כמה כללים בכיבוס מגבות - שלפחות בשניים מהם אתם טועים לגמרי. הנה הם:

אישה מריחה כביסה נקייה. ShutterStock
השתמשתם במרכך? אז די!/ShutterStock

עוד בנושא:

כבסו בטמפרטורות נמוכות

אתם עלולים להתפתות לכבס את המגבות שלכם בטמפרטורה גבוהה, אולם רייצ'ל ממליצה דווקא לכבס בטמפרטורה נמוכה שתמנע "הצטמקות בתפרים", תסייע בשמירה על הצבע ותעבוד יופי על כתמים מסוימים.

וותרו על המרכך

כימיקלים במרכך הכביסה עלולים למעשה לפגום בסיבים ובגמישות המגבות בכל שטיפה. במקום זה, הכניסו כדור טניס למייבש. קפיצות הכדור בזמן פעולת המייבש ינפח את המגבות ויסייע לשמור עליהן רכות יותר.

מגבות רחצה תלויות בחדר אמבטיה. ShutterStock
כבסו בטמפרטורה נמוכה/ShutterStock

נא לדייק בכמות אבקת הכביסה

אחרי שוויתרתם על המרכך - כדאי שלפחות באבקת/נוזל הכביסה תדייקו. קורה לא פעם שאתם משתמשים בכמות גדולה יותר ממה שצריך וזה רק מונע מהמגבות לצאת רכות ונעימות בסוף. עקבו אחר ההוראות המדויקות שעל האריזה לשימוש נכון - תלוי בכמות הכביסה שלכם.

צמצמו בזמן פעולת המייבש

מגבות בעלות ספיגה גבוהה מתייבשות מהר יותר, אז אין צורך לתת להן יותר מדי זמן במייבש. מומלץ גם להוציא אותן מהמייבש לפני שהן מתייבשות לגמרי ולתת להן להתייבש באופן טבעי. חשוב גם לוותר על דפים ריחניים למייבש כשמדובר במגבות, כי הם עלולים לפגום ברמת הספיגה של המגבת לאורך זמן.

שיטות יעילות לייבוש כביסה. ShutterStock
צמצמו בפעולת המייבש שלכם/ShutterStock

מה תדירות הכביסה המומלצת למגבות?

אל תטעו: זה לא משנה שזה עתה התקלחתם - אתם עדיין מטנפים את המגבת שלכם בכל מקלחת. בכל שימוש במגבת אתם מסירים שכבת תאי עור מתים, כשלמעשה המגבת משמשת סוג של פילינג לגוף. מגבות לחות משמשות גם קרקע פורייה לחיידקים. לכן מומלץ לכבס את המגבות כל יומיים, הרבה יותר מהר ממה שחשבתם, אה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully