וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא תאמינו, אבל זה הפריט הכי מזוהם בשירותים שלכם

עודכן לאחרונה: 9.3.2022 / 18:41

כשאתם נכנסים לשירותים אתם מיד מגניבים מבט חשדני אל האסלה, וקשה להאשים אתכם. אבל האמת היא שיש שם פריט הרבה יותר מזוהם שאנשים לא ממש מעלים על דעתם לנקות

ככה היא מכינה את פצצת הניקוי לשירותים/@mama_mila_

בסרטון: כך תכינו פצצת שירותים שתנקה לכם את האסלה בלי לשפשף

יש חדרי שירותים שלא צריכים להתאמץ הרבה כדי להגעיל ולהחריד את כל מי שמבקר בהם - די בכמה טיפות שתן צהבהבות, שערות מקורזלות במיקום אסטרטגי או סתם טינופת וצחנה כדי להעלות בנו גלי בחילה כשאנחנו נכנסים לשירותים, במיוחד אם הם ציבוריים. החשודה המיידית כגולת הכותרת של הגועל היא כמובן האסלה, אבל כפי שמחקר חדש חושף, בהרבה מקרים היא דווקא לא הפריט הכי מזוהם בשירותים.

מחקר וסקר שנערכו בהזמנת חברת מכשירי החשמל Ronite מגלים שאחד המקומות הכי מטונפים בחדרי שירותים הוא דווקא מתלה המגבות - תודו שלא הייתם חושדים בו. מתלה המגבות היה המזוהם ביותר מבחינת כמות החיידקים והבקטריות שנדגמו על ידי החוקרים, ובנוסף לכך, הסקר העלה שמדובר בפריט שאנשים לא מנקים תדיר, אם בכלל.

אריחים בחדר רחצה. ShutterStock
כל כך הרבה מקומות מזוהמים יותר מהאסלה. חדר רחצה/ShutterStock

החוקרים הסבירו עוד שמגבות לחות שנתלות על מתלים יוצרות סביבה נוחה להתרבות של חיידקים ופטריות ולעתים גם סוגים שונים של עובש. כל המיקרואורגניזמים הללו עלולים להיות מזיקים ולגרום לגירויים בעור ואף לתחלואה קשה יותר.

במסגרת הניסוי שלהם, החוקרים עברו על 5 חדרי רחצה בשלמותם בעזרת מטושים מיוחדים שמשנים את צבעם במגע עם בקטריות, ככל שכמות החיידקים גבוהה יותר, כך הצבע כהה יותר. החוקרים גילו שכ-60 אחוזים ממתלי המגבות שנבדקו היו בדרגת זיהום גבוהה ביותר (המטוש שינה את צבעו לסגול כהה), 10 אחוזים נוספים היו בדרגת זיהום בינונית (סגול בהיר). לשם השוואה - רק 10 אחוזים מהאסלות שנדגמו שינו את צבע המטוש לסגול כהה וסווגו ברמת זיהום גבוהה מאוד, ו-20 אחוזים מהן בכלל סיימו את המבחן בהצטיינות עם מטוש ירוק, שפירושו "נקי".

במקום השני והלא מכובד, אחרי מתלי המגבות, נמצאו חורי הניקוז של הכיור - 50 אחוזים מהם היו בדרגת זיהום גבוהה (סגול כהה). לעומת זאת, הפריטים שנמצאו במחקר כנקיים ביותר בחדרי הרחצה הם הברזים וראשי המקלחת - אף לא אחד מאלה שנדגמו גרם למטוש לשנות את צבעו לסגול כהה. ההמלצה של החוקרים בסיום המחקר היתה לנקות את מתלה המגבות שלהם בתדירות של 3 פעמים בחודש לפחות.

עוד בוואלה!

עד היום ניקיתם את השירותים לא נכון - אך האם זו הדרך הנכונה?

לכתבה המלאה
מגבות רחצה תלויות בחדר אמבטיה. ShutterStock
כל כמה זמן אתם מנקים את מתלה המגבות? מגבות תלויות על מתלה/ShutterStock

בסקר הנלווה שנערך בקרב 1,000 אנשים בבריטניה שנשאלו על הרגלי הניקיון שלהם, עלה כי קרוב לשבעים אחוזים מהאנשים (69%) הפכו מודעים יותר לשיטות ניקיון וחיטוי מאז פרוץ מגיפת הקורונה. אבל למרבה הצער, מתלה המגבות לרוב לא נכלל בשגרת הניקיון שלהם. 11 אחוזים בלבד אמרו כי הם מקפידים לנקות את מתלה המגבות אחת לחודש, פחות משליש מהם מנקים אותו אחת לשבוע.

עם זאת, אחד מכל 3 משתתפים בסקר אמר כי הוא מנקה את חדר הרחצה מדי יום, 30 אחוזים מקפידים לקרצף אותו אחת לשבוע, ו-26 אחוזים אמרו כי הם אפילו מנקים את ידיות דלת חדר הרחצה מדי שבוע.

ההמלצה של מומחי ניקיון היא לנקות את מתלה המגבות לפחות 3 פעמים בחודש, כאשר השאיפה היא לכלול את חדר הרחצה (כולל המתלה) בשגרת הניקיון השבועית שלכם - כך הזמן שתצטרכו להקדיש לכך בכל פעם יהיה קצר יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully