וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו הדרך הנכונה לסדר את המקרר: 8 טיפים מבריקים

עודכן לאחרונה: 16.6.2021 / 7:43

מה לא כדאי לאחסן בדלת של המקרר, איפה למקם את הפירות והירקות ועוד טיפים גאוניים שיעזרו לכם לשמור על מקרר מסודר, נקי ונטול ריחות דוחים - המומחים חושפים את הסודות שהם שומרים בקירור

ברוב משקי הבית ניקוי וסידור המקרר על בסיס שבועי אינו כלול בראש מטלות הניקיון ולרוב המשימה הזו מתרחשת בחגים, במעבר דירה או כאשר רמת הלכלוך במקרר עולה יחד עם מספר המוצרים שפג תוקפם. מעבר לעובדה שארגון המקרר מאפשר למצוא את הדברים שאנחנו זקוקים להם במהירות ובקלות, שמירה על מקרר נקי גם מסייעת לסביבה. באמצעות מעקב אחר שאריות, מניעת קניות מיותרות ואחסון מזון באופן שיאריך את חייו, ניתן להפחית ואף למנוע בזבוז מזון.

אם בדיוק חזרתם מהסופר עם שקיות מלאות ושנייה לפני שאתם דוחפים את כל המצרכים למקרר בלי שיש לכם מקום פנוי המדריך הזה הוא בשבילכם. תנו מבט בטיפים האלה של המומחים של Beko לסידור נכון של המקרר.

אישה מוציאה אוכל מהמקרר. ShutterStock
פתחתם את המקרר וקיבלתם גל של ריח דוחה? גם לזה יש לנו פיתרון פה/ShutterStock

1. אחסון נכון - חוסך מזון
הקיץ כבר מעבר לפינה ובמדינה חמה כמו ישראל יש חשיבות רבה לאופן סידור המקרר שלכם, במטרה לשמור על חיי הפירות והירקות לאורך זמן. חשוב מאוד לאחסן פירות וירקות במגירות התחתונות ולא במדף העליון במקרר ולשמור על הפרדה בין פירות לירקות. על מנת למנוע התייבשות של הפירות והירקות, כדאי לשמור אותם באריזתם המקורית.

2. לוקיישן, לוקיישן, לוקיישן
ישנה חשיבות למיקום המוצרים במקרר וטריותם. מוצרים המצריכים בישול בטמפרטורה גבוהה (עוף נא, בשר וכו'), עדיף לאחסן במדפים הגבוהים. ירקות ופירות, יש לשמור במדפים הנמוכים, כדי לאזן את רמת הקור בה הם מאוחסנים ולשמור על טריותם.

ילד מוציא פירות מהמקרר. Beko,
ירקות ופירות מאחסנים במגירות (זה מתחרז, אז קל לזכור). ילד לוקח תפוח מהמקרר/Beko

3. חלב בשמאל, ירקות פירות בצד ימין
על מנת להקל על סידור המקרר הקפידו על מקומות קבועים למזון. לדוגמא, חלב רצוי למקם בצד שמאל וירקות ופירות בצד ימין. דרך נוספת למנוע בלגן במקרר היא לאחסן את כל מעדני החלב והגבינות במגירות התחתונות. כך תוכלו למקם במדפים מגוון של קופסאות לאחסון פירות, ירקות או עלים ירוקים.

4. השתמשו בקופסאות אחסון
שיטה נוספת למניעת רטיבות והצטברות חיידקים במקרר היא לשמור על אריזת המקור ולאחסן בקופסאות מזון אטומות. גבינות מומלץ לשמור בעטיפות המקור ואילו עוף שהופשר ולא בושל ניתן לשמור בקופסה אטומה. מצרכים פתוחים עדיף למקם במדפים העליונים, משום שזה מפחית את הסיכוי לחיידקים ומפחית התפשטות ריח רע במקרר.

5. דלתות מסתובבות
פעולת הפתיחה והסגירה של דלת המקרר הופכת אותה למקום החם ביותר במקרר שלכם, עקב כניסת אוויר חם. לכן, חשוב לא למקם בדלת המקרר פריטי מזון רבים מדי. בדלת המקרר מומלץ לאחסן רטבים ותבלינים שהם בעלי תאריכי תפוגה ארוכים ולא זקוקים לקירור מאסיבי.

מקרר מלא ומסודר. ShutterStock
הדלת היא המקום הכי חם במקרר. מקרר פתוח/ShutterStock

6. Less is more
אחד הסיפוקים שלנו אחרי הקניות, זה לפתוח את המקרר ולראות אותו מלא. אבל, מילוי מוגזם של המקרר במוצרים רבים מדי עלול לפגוע בזרימת האוויר בחלל המקרר ולהקשות על שמירת הטמפרטורה הקרה. התוצאה היא פגיעה אפשרית במנוע המקרר וכמובן קלקול של מוצרי המזון המאוחסנים בו. לכן, למרות שכולנו אוהבים שפע, מומלץ לקנות את הכמות שאתם יודעים שאתם צריכים ולא להפריז באחסון מוצרים במקרר.

7. לזרוק זאת לא מילה גסה
כולנו נוטים לעיתים להשאיר את מלפפון העצוב במגירה עוד כמה ימים, למרות שהצבע שלו כבר רחוק מלהיות ירוק. למרות הרצון והחשיבות הרבה בצמצום בזבוז מזון, יש צורך חיוני בהשלכת פירות, ירקות ומוצרי מזון נוספים לפח כשהם מתקלקלים. במידה ואתם מתכננים להכין מהפירות עוגה, פשטידה מהירקות או חמוצים מהמלפפונים - עשו זאת מוקדם ככל שניתן ולפני שהפירות והירקות יתחילו להרקיב. שמירת מצרכים מקולקלים במקרר גורמת להיווצרות ריח רע ומגדילה את מספר החיידקים בו.

8. סודה, זה כל הקסם
את המרכיב הבא יש לרובכם בארון, הוא לא עולה המון ומשמש פתרון קסם לריחות לא נעימים במקרר. אחסנו במקרר קופסה פתוחה עם סודה לשתייה, לסודה יכולת ספיגה גבוהה והיא סופחת אליה ריחות רעים ומותירה את המקרר שלכם רענן. החליפו את קופסת הסודה אחת ל-3 חודשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully