וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא, הנכדים לא יחכו לפיצ'יפקעס שלכם: טיפים חשובים למעבר דירה

עודכן לאחרונה: 19.10.2021 / 8:22

אתם שומרים בגדים וצעצועים "לדור הבא"? משאירים את ערכת הסכו"ם שקיבלתם לפני 5 שנים ועדיין לא נפתחה? רגע לפני מעבר דירה, תעשו לעצמכם טובה ותיפטרו מהאגרנות. הנה כמה טיפים שיקלו עליכם

תהליך של מעבר דירה מלווה בלחצים ומתחים רבים ובתחושת חוסר שליטה. התהליך כולו מתנקז לאריזות, הובלה פירוק וסידור הבית החדש.

אז כיצד עושים סדר בבלאגן של המעבר? ענבל שחם-גליק, הבעלים של חברת בא-לי סדר ומסדרת בתים מקצועית, מספקת כמה טיפים שיהפכו את מעבר הדירה ליותר מסודר ופחות מלחיץ.

אישה מתוסכלת ממעבר דירה יושבת בין הקרטונים. sirtravelalot, ShutterStock
יותר מדי כאבי ראש בתהליך? אל תעיקו על עצמכם/ShutterStock, sirtravelalot

לרבים מהצעצועים, בגדים, חפצים ורהיטים ששימשו את ילדינו יש ערך סנטימנטלי רב עבורנו ואנו מתקשים להיפרד מהם. מחשבה תכליתית יותר גורמת לנו להאמין שבבוא העת, כשיהיו לנו נכדים, הם ישמחו להשתמש בחפצים הללו. המציאות מוכיחה שבדרך כלל הורי הנכד - המשתמשים המקוריים של החפצים - מעדיפים דברים חדשים, תקינים, במצב טוב ויבקשו מכם לשמור רק דברים בודדים בעלי ערך עבורם. הפעילו שיקול דעת ובחנו מה באמת קרוב לליבכם וכדאי לשמור, לעומת מה שבלוי ואינו בר תיקון.

לישראלים יש מנטליות של "עריכת נדוניה". במשפחות המסורתיות או הדתיות נהוג שיש כמה וכמה ערכות כלי מטבח. אצל רבים מאיתנו נשמרים סטים שלמים, סירים לגיבוי, תבניות, סכו"ם שמעולם לא נפתח ועוד. סידור בית תמיד כרוך במידה מסוימת של חרדה שמא יזרקו בשוגג פריטים חשובים, אך יש לזכור שמרבית כלי המטבח ניתנים לרכישה בקלות ובמחיר זול יחסית, כך שאין טעם לאגור פריטים שיישבו בארונות או בבוידעם ללא כל דורש. מוטב לתרום אותם למי שידו אינה משגת, ולשמור רק את מה ששימושי וכמובן בעל ערך.

אם במטבח עסקינן, גם בארון התבלינים כדאי לעשות סינון. תוקפם של רוב התבלינים פג בתוך כשנתיים, כולל תבלינים טחונים ועשבי תיבול מיובשים. לאחר מכן, הם מאבדים מטעמם העז, צוברים לחות ומושכים מזיקים. חליטות ותערובות פגות תוקף אפילו מהר יותר, ועל כן יש להקפיד על אחסון נכון וכמובן להשליך את מה שאינו ראוי לשימוש.

כשזה מגיע למיון ניירת, הכלל פשוט: תדפיסי בנק ומשכורות כן, חשבונות לא. לפני שאתם ממהרים לזרוק את חשבון הארנונה מהחודש שעבר, אסביר: אם עברו למעלה משלוש שנים מאז ששילמתם את החשבון, אין עוד טעם לשמור על הספח שמאשר ששילמתם אותו. לו היה קיים חוב על שמכם, בשלב זה הייתם מקבלים התרעה אודותיו, או חס וחלילה זוכים למכתב מההוצאה לפועל. לאחר שלוש שנים ניתן בהחלט להשליך את החשבונות אל פח מחזור הנייר. לעומת זאת, הבנקים גובים כסף על הנפקת הצהרות על מצב החשבון שלכם, וברוב המקרים ידרשו כמה ימים להנפקת מידע כמבוקשכם. לכן מוטב לשמור על המידע שברשותכם ולצמצם את הצורך בביקור בסניף הבנק שלכם. גם על המשכורות חשוב לשמור למקרה שיעלה הצורך להציג הוכחת הכנסה מול אחת הרשויות. מידע על משכורות יכול להיות קשה לשחזור, ועל כן מוטב לא להשאיר מקום למקריות.

כבלים ליד המיטה. @emma.alers, צילום מסך
לכו תאספו את כל הכבלים האלה עכשיו/צילום מסך, @emma.alers

עבור רבים צמד המילים "סידור בית" משמעו בעצם "סידור ארון בגדים". ההתמודדות הקשה ביותר מגיעה עם הבגדים שכבר לא מתאימים לנו ואנו שומרים מתוך תקווה שביום מן הימים משהו ישתנה (בהם, או בנו). כלל האצבע הפשוט אומר שאם חלפה יותר מחצי שנה ולא לבשתם את הבגד, סביר שכבר לא תלבשו אותו.

שום סדר בבית לא מושלם בלי סקירה של המגירות, וזוהי ממלכתם של חלקי האלקטרוניקה והכבלים. בניילונים קטנים, עטופים או משוחררים, מסובכים זה בתוך זה, עם חלק חסר ועם חלק שלא מתאים: כל המטענים והמחברים שאנו מלקטים מוצאים את עצמם בדרך כלל דחוקים לתוך מגירה, ללא דורש. שמרו רק את מה שתקין ומתאים למוצרי האלקטרוניקה שברשותכם.

שלב ההובלה

אז אחרי שעשינו את הסדר והחלטנו מה לקחת לבית החדש מגיע שלב לא פחות חשוב: ההובלה. דולי דורון, מבעלי אולימפוס הובלות, מספקת מספר עצות מהתחום.

  • כל מעבר דירה מתחיל בשיחה עם חברת ההובלות אליה פניתם. לפני הכול, דעו כי חברת ההובלות יכולה וצריכה לדאוג לכם לפתרונות אריזה.
  • לאחר שמיינתם את כל מה שתרצו לקחת לבית החדש, ועל מנת להקל את מלאכת הפריקה, יש לארוז בחכמה - לפי חדרים, קטגוריות, שביר ולא שביר וכמובן לציין על כל קרטון את התכולה בצורה שמית או ממוספרת.
  • ביום ההובלה עצמו, כדי להקל את המלאכה, יש להתאזר בסבלנות, ולקחת באופן עצמאי איתכם לבית החדש חפצים יקרי ערך וכמובן ערך סנטימטלי, כדי להשאיר אפס מקום לטעויות ועוגמת נפש.
  • אנא דאגו לידע את המובילים על חפצים שבירים/רטובים מבעוד מועד, כדי שיישמרו בצורה הטובה ביותר תוך כדי המעבר.
  • מיד בתום ההעמסה יש לעשות סיבוב אחרון יחד עם המובילים בבית הישן, על מנת לוודא שלא נשכח שום דבר מאחור ובסיום ההובלה לבדוק שלא נשכח שום דבר במשאית.
  • על מנת להקל את מלאכת הפריקה, חשוב מאוד לתכנן מראש העמדות רהיטים בתוך הבית וניתוב הארזים לחדרים הנכונים.

מעבר דירה הוא כאב ראש לא קטן, אך עם היערכות מראש ניתן להפוך את התהליך לפשוט ונעים יותר.

  • עוד באותו נושא:
  • מעבר דירה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully