וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיר שיוקרה לה יחדיו: בתי היוקרה של ירושלים

לרגל יום ירושלים: הצצה לשני בתי יוקרה בבירה וסביבותיה. האחד הוא פנטהאוז בלב לבה של עיר האבן השוקקת, והשני הוא בית פרטי רחב ידיים שנטוע בהרים המקיפים אותה

בית יוקרה בירושלים - אדריכלות ועיצוב שירלי דן. שי אדם,
שילוב של יוקרה עם חן ירושלמי. בית פרטי בהרי ירושלים בעיצוב שירלי דן/שי אדם

קשה לחשוב על עיר בירה שנושאת על כתפיה משא היסטורי, רוחני, דתי, סמלי ופוליטי כבד יותר מאשר ירושלים. אולם, על אף מורכבותה מצליחה הבירה הישראלית להלך קסם על כל מי שמבקר בה ובסביבתה הודות להיסטוריה העשירה, מגוון העדות והתרבויות וכמובן המבנים שרבים מהם בעלי חשיבות אדריכלית.

מול המבנים הוותיקים, שנבנו בתקופות שונות, תחת תפיסות דתיות וססגוניות שונות ושלטונות שונים, חודר אט אט קסם ירושלמי מסוג חדש, קוסמופוליטי ומגוון אפילו יותר, אותו אנו רואים לרוב בתוך המבנים. התוצאה: סביבת מגורים עדכנית שמשלבת יוקרה עם החן הירושלמי, שלעולם לא נס ליחו.

בית עם בריכה בהרי ירושלים - שירלי דן

בית יוקרה בירושלים - אדריכלות ועיצוב שירלי דן. שי אדם,
בריקים על הקירות וריצוף אבן - מתכתבים עם סגנון הבנייה הירושלמי/שי אדם
בית יוקרה בירושלים - אדריכלות ועיצוב שירלי דן. שי אדם,
תקרות גבוהות הופכות את החלל למואר ואוורירי. קורות עץ מולבנות בתקרת הסלון/שי אדם

בפרויקט שתכננה שירלי דן עבור זוג בשנות ה-50 לחייו ושני ילדיהם, באחד הישובים הכפריים באזור ירושלים, ניכר סגנון הפיוז'ן שמשלב בין אדפטציה עדכנית לסגנון הירושלמי בשילוב אלמנטים טוסקניים כפריים והשפעות ים תיכוניות.

שטח הבית, שנבנה על צלע הר, ומשקיף לנופים ההרריים של האזור, כ-250 מ"ר (המחולקים ל-3 קומות) והוא בנוי על פני מגרש של כ-750 מ"ר. הוא מואר ואוורירי בזכות תקרות גבוהות במיוחד, גשר פתוח שמחבר בין הקומות, הצבעוניות הבהירה והפתחים הגדולים שמכניסים פנימה את הנוף הירושלמי ההררי. הקירות מחופים בריקים והרצפה רוצפה אבן - בהתאם למסורות הבנייה המאפיינות את ירושלים.

בית יוקרה בירושלים - אדריכלות ועיצוב שירלי דן. שי אדם,
חומרים טבעיים, בדגש על אבן ועץ. המטבח/שי אדם
בית יוקרה בירושלים - אדריכלות ועיצוב שירלי דן. שי אדם,
חימום תת- רצפתי וקמינים עוזרים לשמור על חמימות גם בחורף הירושלמי/שי אדם

פלטת החומרים מורכבת רובה ככולה מחומרים טבעיים בדגש על אבן ועץ. והתוצאה היא בית מלא נשמה בו בולטות השפעות אתניות, כמו אריחים מצוירים ששולבו במקומות שונים בבית וכן בגינה. בתכנון הבית דן התייחסה גם לאקלים הירושלמי - זה שהטמפרטורות שלו יודעות לצנוח מטה מטה בעונת החורף, ולעתים, אם יש מזל, אף מזכה בפתיתי שלג זכים. בשל כך הקפידה דן להשתמש בחומרים מבודדים כמו טיח תרמי, קמינים (פנימי וחיצוני) וחימום תת רצפתי.

פיצ'ר מרשים נוסף הוא דלת הכניסה הגדולה שמובילה למבואה רחבה במרכזה נשתל עץ זית עתיק שנאמן לצמחיה המקומית.

פנטהאוז ירושלמי על המדרחוב - אריאלה עזריה ברקוביץ

דירת יוקרה בירושלים עיצוב אריאלה עזריה ברקוביץ. עודד סמדר,
מרחק הליכה ממוקדי הבילוי והתיירות. פנטהאוז במרכז ירושלים/עודד סמדר

פרויקט נוסף היא דירה לדוגמא בלב ירושלים, שתכננה ועיצבה אריאלה עזריה ברקוביץ. הדירה ממוקמת ממש סמוך למדרחוב, במרחק הליכה ממוקדי הבילוי והתיירות המרכזיים של העיר, כמו העיר העתיקה ושוק מחנה יהודה.

הפנטהאוז עוצב עבור פרויקט מגורים שכלל יותר מ-100 דירות וזוג מצרפת שהתעניין בפרויקט, ראה את הדירה לדוגמא, התאהב בפנטהאוז ורכש אותו AS IS עד הפרט הכי קטן, מבלי לשנות בו אפילו פסיק, כל שנותר להם להביא את המזוודות עם הבגדים.

דירת יוקרה בירושלים עיצוב אריאלה עזריה ברקוביץ. עודד סמדר,
התאהבו בדירה לדוגמא ורכשו אותה as is. הסלון/עודד סמדר
דירת יוקרה בירושלים עיצוב אריאלה עזריה ברקוביץ. עודד סמדר,
כל הפריטים בבית נרכשו באיטליה, חלקם של מותגי מעצבים יוקרתיים כמו פנדי וורסצ'ה/עודד סמדר

הפנטהאוז (בתכנון: מיכאל אזולאי) משתרע על 250 מ"ר וכולל ארבעה חדרי שינה וסלון. הקונספט העיצובי שהנחה את עזריה ברקוביץ בעבודתה נבע מהנחיות הקבלן, שביקש לקבל בסופו של התהליך דירה מאוד יוקרתית שתרגיש כמו 'איטליה בירושלים'.

עזריה ברקוביץ החליטה לעצב את הבית בסגנון קלאסי-אלגנטי ונבחרו עבורו צבעים חמים בשל החיבור לאבן הירושלמית, ממנה עשוי הבניין כולו. בכל החדרים נעשה שימוש בגוונים כמו חום, שמנת ובז' שבאים לידי ביטוי בווילונות, ריפודים, חיפויי קירות, גופי תאורה, שיש וחזיתות.

דירת יוקרה בירושלים עיצוב אריאלה עזריה ברקוביץ. עודד סמדר,
השיש היה הראשון שנבחר, וסביבו נבנה שאר העיצוב. המטבח/עודד סמדר
דירת יוקרה בירושלים עיצוב אריאלה עזריה ברקוביץ. עודד סמדר,
דק וצבעי אדמה. מרפסת גג של 40 מ"ר עם נוף לעיר/עודד סמדר

נקודת הפתיחה של העיצוב היתה בחירת השיש במטבח - בגוון קרם בהיר עם גידים חומים. לאחר מכן הוחלט ללכת על מטבח בגוון אפרפר בהיר וגוון דומה ממשיך אל הפרוזדור וארונות האחסון שנקבעו בו. הרצפה חופתה באריחי שיש עם גידים חומים. כל הפריטים בדירה - מקטן ועד גדול, נרכשו על ידי עזריה ברקוביץ באיטליה, והם כוללים את המותגים האיטלקיים היוקרתיים ביותר, בהם FENDI, CAVALI, ARMANI, ורסאצ'ה, שמככבים בפרויקט.

אחד המאפיינים הבולטים של הדירה היא מרפסת בגודל של כ-40 מ"ר, שצופה לגנים ולמסעדה של בית אנה טיכו, מוסד ירושלמי מכובד בפני עצמו. המרפסת עוצבה עם רצפת דק וקירותיה מחופים אבן ירושלמית, ורהיטי החוץ שנבחרו עבורה ממשיכים את קו גווני האדמה החמים שנקבע בחללי הפנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully