וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה עשו בעשירון העליון עם הכסף בתקופת הקורונה? השקיעו אותו בגינה

עודכן לאחרונה: 30.4.2021 / 8:55

הכסף של החופשות המפנקות, מסעדות היוקרה, ואירועי התרבות הוסב לטובת פינוקים בבית, ובעיקר בחוץ שלו. עם גינות בגודל של דירה ממוצעת, בריכות אינסוף ומטבחי חוץ מאובזרים

עיצוב פזית וינר-גרינוולד- בריכה על הגג. שי גיל,
בריכה על הגג. עיצוב: פזית וינר גרינוולד/שי גיל

כולנו הבנו את חשיבות חלל החוץ בשנה האחרונה. חלל שהעניק לכולנו פיסת גן עדן פיזית ונפשית כאחד. עשירי ארצנו אינם יוצאי דופן בהיבט זה, גם הם היו סגורים הרבה יותר מדי זמן בבתים שלהם השנה - גם אם הבתים האלה גדולים בהרבה מהדירות שאתם נחנקתם בהן בסגרים.

לאורכה ורוחבה של הארץ אפשר למצוא גינות של בני המעמד העליון שההשקעה בהם השנה שברה שיאים. את הכסף הרב שהם היו משקיעים בחופשות מפנקות, טיסות מסביב לעולם, מסעדות יוקרה וכרטיסים בשורה הראשונה של הופעות ואירועי תרבות, הם ניתבו חזרה לתוך הבית, והשקיעו אותו בחללי הפנים והחוץ הפרטיים שלהם.

עיקר ההשקעה היתה באלמנטים ניידים שלא הצריכו עדכונים במעטפת האדריכלית, או בשדרוג של מערכות קיימות בבית. בעיקר ניכר דגש חזק על החוץ, עם מגוון עצום של אופציות ששידרגו משמעותית את סביבת ה-OUTDOOR כולה.

תכנון ועיצוב אדר' איציק ניב,  ריהוט רשת אליתה ליוינג. אלעד גונן,
גם העשירים היו סגורים יותר מדי זמן בבית השנה, רק שהבית שלהם נראה ככה. אדרכילות ועיצוב: איציק ניב, ריהוט: אליתה ליוינג/אלעד גונן
באדיבות MODY - הספא הביתי. MODY,
בריכה זה נחמד, אבל מקלחות חוץ זה ה-דבר/MODY

אחת ההשקעות הפופולריות בעשירון העליון היתה בבריכות - הסממן הדומיננטי בגינה. אלה שידם משגת, בחרו בבריכה גדולה שתופסת נפח גדול מהחצר (בהתאם להיתר שלה). המימדים יכולים להגיע גם למשהו כמו 25-30 מ"ר, וההשקעה הכספית יכולה לטפס גם לסביבות המיליון ש"ח. הבריכות הפופולריות הן בריכות אינסוף או בריכות שיקוף, עם מפלים ואלמנטים שונים של מים.

כמובן שההשקעה לא עוצרת רק בבריכה עצמה, וכוללת שלל בונוסים כמו רמקולים תת ימיים, מתקני שחייה נגד הזרם, טריינרים לאימון אופניים בתוך המים, סאונות, חמאם, מקלחות חוץ (כדי שלא ירטיבו את פנים הבית), חדרי כושר חיצוניים ועוד.

HeziBank- מקלחת חיצונית. HeziBank,
זו לא רק הבריכה, אלה גם התוספות. מקלחת חוץ של חזיבנק/HeziBank
אדריכלות ועיצוב שרה ונירית פרנקל - מטבח חוץ. איתי בנית,
מתחיל ב-150 אלף ש"ח ויכול להגיע גם ל-300 אלף - עם טאבון, מקרר יין, פלנצ'ה וכל התוספות. מטבח חיצוני בעיצוב שרה ונירית פרנקל/איתי בנית

"הגינה סביב הבריכה כוללת כמובן מטבחי חוץ, שלא מביישים את מטבחי הפנים. המשמעות היא שהמאיון העליון מעדיף לארח בחוץ. מטבחים מושקעים נעים סביב 150 אלף ש"ח ומעלה, ויכולים להגיע בקלות גם ל-300 אלף ₪", מסבירה יעל מסקוביץ', מנהלת השיווק של ניגא שף FOR HOME. לדבריה, "מטבחי החוץ כוללים את כל הפסיליטיז לטובת אירוח מושלם ומגיעים עם שפע עצום של אפשרויות ותוספות כמו: טאבונים, מקררי יין, מקררים לשתייה קלה, פלאנצ'ה ועוד".

קולקציית טרמפולין בעיצוב פטרישיה אורקיולה למותג CASSINA. טולמנ'ס,
רהיטי החוץ הפכו רחבים ומערסלים יותר. קולקציית טרמפולין בעיצוב פטרישיה אורקיולה למותג CASSINA/טולמנ'ס
ריהוט חוץ של אליתה ליוינג. באדיבות אליתה ליוינג,
מותגי היוקרה עיצבו השנה במיוחד קולקציות של ריהוט חוץ, בעקבות הביקושים/באדיבות אליתה ליוינג

"סלון החוץ גם הוא תופעה בפני עצמה בקרב העשירים. הגודל שלו עולה על זה של הסלון הפנימי לפעמים. בעקבות הביקוש בעידן הקורונה מותגי יוקרה עיצבו במיוחד קולקציות חדשות שמיועדות לחלל החוץ: כורסאות, ספות, כסאות בר, פופים. לעתים אלו גרסאות של קולקציות רהיטי הפנים, שעברו התאמה לגרסת OUTDOOR מבחינת סוגי הריפודים", מסבירה רננה אזולאי, מנהלת קשרי אדריכלים ברשת אליתה ליוינג. "סלון החוץ מגדיל את שטח הבית, ונותן יותר אפשרויות אירוח. הרבה פעמים העיצוב שלו הוא מעין מראה לסגנון העיצובי של הסלון הביתי", היא אומרת.

מדי שנה משיקות חברות העיצוב המובילות את סצינת העיצוב הבינלאומי, קולקציות מרהיבות ויוקרתיות של רהיטי חוץ. השנה, בגלל מגיפת הקורונה העולמית, ההשקות בוצעו בזום באופן וירטואלי. ממבט חטוף נראה כי המשותף לכולן הוא צבעוניות ססגונית אופטימית ווייב מאוד נינוח. רהיטי החוץ רחבים יותר, מערסלים יותר, וצבעוניים הרבה יותר. אולי כנגזרת מהתקופה האחרונה בה כולנו שהינו במרחב הביתי, בין אם במרפסת או בגינה.

RENBY - קולקציית בדי החוץ של אטרו. RENBY,
צבעוניות אופטימית ווייב נינוח. קולקציית בדי החוץ של אטרו, RENBY/RENBY
דן והילה ישראלביץ - פאטיו ביופילי בתוך בית יוקרה. עודד סמדר,
כמה שיותר ירוק בתוך הבית. אדריכלות ועיצוב: דן והילה ישראלביץ/עודד סמדר

גם האדריכל דן ישראלביץ, שמשרד האדריכלים שלו ושל אישתו הילה מתמחה בפרוייקטי יוקרה הבחין בצמיחה של תשומת הלב וההשקעה הכספית שהופנו השנה לסביבות החוץ וליחסים שמתקיימים ביניהן ובין חללי הפנים. "חלל החוץ יכול להיות גם פאטיו שממוקם בין החללים של הבית, כדי לשאוף את הטבע ולהכניס אותו בכל דרך אפשרית. להרגיש את הטבע גם כשאנחנו בתוך הבית", הוא מסביר. ישראלביץ מרבה לשלב בפרוייקטים העדכניים שלו את המגמה הביופילית, שדוגלת בהכנסת הטבע והירוק לתוך הבית כמה שיותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully