וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתי בפעם האחרונה ראיתם בית עם בריכה באמצע הסלון?

זוג חברים החליטו לרכוש מגרש יחד ולבנות עליו בית דו-משפחתי חלומי. חוץ מהקירות החיצוניים המיוחדים של הבית, השוס האמיתי הוא דווקא בסלון. באמצע הסלון

עיצוב פנים תכנון ישראלביץ אדריכלים. אסף פינצ'וק,
בית דו-משפחתי קצת אחרת/אסף פינצ'וק

רוב הבתים הדו-משפחתיים בישראל נראים כמו שתי ישויות נפרדות לחלוטין שאולצו להתנהל יחד. הקשר בין המעטפת, החומרים והצבעים הוא מקרי בהחלט, מה שמעצים את הניכור בין שני חלקי המבנה. יוצאים מהכלל הם זוג חברים, שהם גם שותפים עסקיים, שהחליטו לרכוש יחד מגרש של כחצי דונם באחת מערי המרכז ולבנות עליו את בית החלומות עבור משפחותיהם. לטובת העניין שכרו את שירותיהם של הילה ודן ישראלביץ, בעלי המשרד ישראלביץ אדריכלים, שידועים בקו מתוחכם וביכולת לייצר מרחבי מגורים מסקרנים.

עיצוב פנים תכנון ישראלביץ אדריכלים. אסף פינצ'וק,
צמד האדריכלים תכנן עבור שתי המשפחות בית זהה כמעט לחלוטין/אסף פינצ'וק

צמד האדריכלים תכנן עבור שתי המשפחות בית זהה כמעט לחלוטין. בשני המקרים יש אותו מספר של נפשות - שלושה ילדים בכל משפחה, ולשתי המשפחות הרגלי חיים דומים. אל מול מעטפת המבנה ותכנון הפנים, העיצוב הותאם לטעמה של כל משפחה. "היכולת שלנו לתכנן מתחם מגורים סימטרי אפשר לנו ליצור אלמנטים מקבילים בשני האגפים של המגרש, ולייצר בית דו-משפחתי שונה, משודרג וחריג בנוף", מסביר האדריכל דן ישראלביץ.

"אחד האלמנטים הבולטים הן בריכות השחייה שתכננו לכל אחד מהבתים בסימטריה מושלמת. הבריכות שבהן ניתן להבחין כבר משער הכניסה לבית, מקיפות את המבנה וחודרות אותו. הן שוברות את מבנה הקובייה ויוצרות תחושה של מרחב חיצוני גדול בהרבה מכפי שהוא באמת. הן נשקפות מכל פינה בחלל הציבורי. הבריכות יוצרות בכל אחד מהבתים מעין פטיו, קובייה שקופה, שיוצרת חיץ ירוק ומקיפה את הבריכה. היא חוצצת בין אגף הסלון לאגף המטבח. קירות הזכוכית מאפשרים קשר עין בין שני האגפים ובד בבד גם שקט ואינטימיות, וכן לירוק ולאור הטבעי שבחוץ לחדור פנימה".

עוד בוואלה! בית ועיצוב

כפרי-לייט: הדירה הקטנה ברמת גן שעברה שיפוץ ועיצוב מחדש

לכתבה המלאה
עיצוב פנים תכנון ישראלביץ אדריכלים. אסף פינצ'וק,
הבריכות חוצצת בין אגף הסלון לאגף המטבח/אסף פינצ'וק
עיצוב פנים תכנון ישראלביץ אדריכלים. אסף פינצ'וק,
נשקפות מכל פינה בחלל הציבורי/אסף פינצ'וק
עיצוב פנים תכנון ישראלביץ אדריכלים. אסף פינצ'וק,
קירות הזכוכית מאפשרים קשר עין בין האגפים בבית/אסף פינצ'וק

אלמנט ארכיטקטוני מעניין נוסף הם הקירות שעוטפים את גרעין קומת המגורים העליונה. צמד האדריכלים יצר מעטפת המשמשת כחלק אינטגרלי מקירות החוץ של הבית וממשיכה בחזית כמעין מרפסות אינטימיות החוצצות בין החדרים לעולם שבחוץ, בעוד השוהים בחדרים נהנים משפע של אור טבעי. "כחלק מקירות הבטון יצרנו אלמנטים של משרביה בקומפוזיציות מודרניות, הנדסיות א-סימטריות. מדובר בהליך בניה לא פשוט שדורש הרבה מיומנות: בשלב יציקת הבטון הטמענו קופסאות בטון במנחים משתנים על פי סקיצה שיצרנו בשלב התכנון, והן אלה שיוצרות את הצורה הייחודית בקירות. זוהי דרך נפלאה לייצר עבור בני הבית מרחב שמאפשר להם להרגיש חלק מהסביבה ולהנות ממרחב חיצוני מקורה ואינטימי".

עיצוב פנים תכנון ישראלביץ אדריכלים. אסף פינצ'וק,
"כחלק מקירות הבטון יצרנו אלמנטים של משרביה בקומפוזיציות מודרניות, הנדסיות א-סימטריות"/אסף פינצ'וק
עיצוב פנים תכנון ישראלביץ אדריכלים. אסף פינצ'וק,
קירות הבית המיוחדים/אסף פינצ'וק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully