וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיפים לניקיון מהיר ויעיל שבעצם מסוכנים לבריאות ומבזבזים את כספכם

19.9.2024 / 0:05

אתם מנקים עם לימון? חומץ? אבקת סודה לשתייה? מומחית הנקיון שרה דמפסי חשפה את האמת על כמה מהטריקים הוויראליים לניקוי שרצים ברשת - והזהירה כי חלק מהם לא רק לא באמת עובדים אלא שהם גם עלולים להיות מסוכנים לבריאות וגם סתם בזבוז של כסף

טריק לניקוי הרצפה/tanyahomeinspo

התחלתם בניקיונות לקראת החגים - ורצתם לטיקטוק לחפש כל מיני טיפים, טריקים ושיטות לניקיון מהיר ויעיל יותר? יכול מאד להיות שאתם עושים טעות גדולה. חלק גדול מהטרנדים החדשים לניקוי שסוחפים את הרשת לא שווים את ההייפ, ולרוב מדובר בבזבוז זמן וכסף.

לא פחות מ-4.5 מיליון סרטונים נמצאים בטיקטוק תחת ההאשטאג CleanTok, ויש שם שלל סרטוני הדרכה לניקוי שזכו לפופולריות עצומה בשנים האחרונות, עם מספר צפיות מדהימות של 80 מיליארד וצמיחה של 63% משנה לשנה. עמודי ה-"For You" מוצפים בעצות סותרות לגבי אילו מוצרים להשתמש ולניקוי של כל משטח ואילו שיטות מניבות את התוצאות הטובות ביותר.

אבל האם הטיפים והטריקים ה"משני חיים" האלה באמת עומדים בציפיות? מומחית הניקיון שרה דמפסי, מ-MyJobQuote, הזהירה בשיחה עם הדיילי מירור מלפחות חמישה טרנדים טיפים לניקוי שלדבריה הם "חסרי תועלת" ורק יעיקו על חשבון הבנק שלכם ואפילו עלולים לגרום לכם לחלות.

1. הרתחת מים לשטיפת הרצפה

לשפוך מים רותחים על הרצפה כדי לחטא אותה אולי עשוי להיראות כמו מעשה תמים ויעיל, אבל זה יכול להרוס את הבית שלכם - וגם את חשבון הבנק . דמפסי מזהירה מפני הטריק הזה, במיוחד אם יש לכם על הרצפה פרקט למינציה או טפט PVC. "המים לא יישארו רותחים לאורך זמן רב," היא הסבירה. "כך שאחרי חמש דקות בערך יהיה לכם מים בטמפרטורה זהה לזו שיוצאת מהברז". במילים אחרות, אתם סתם מבזבזים אנרגיה, ופוטנציאלית גם פוגעים ברצפה שלכם. במקום זאת היא ממליצה להשתמש במים חמים מעורבבים עם קרים.

גם המומחים של מגזין housedigest הזהירו מניקוי רצפות עם מים רותחים והסבירו שאין ספק שמים רותחים יכולים לעזור להסיר לכלוך שנתקע על הרצפה זמן רב, אך יחד עם זאת הם יכולים לגרום לנזק ארוך טווח לסוגים מסוימים של רצפות. אם יש לכם רצפות עץ או למינציה,יש להימנע משימוש במים חמים מאוד או רותחים כדי לנקות אותם. רצפות עץ יכולות להתרחב מחום ולחות, אז אם אתה מנקה רצפות עץ במים רותחים, זה יכול לגרום לקרשים להתרחב ולהתכווץ ללא הרף. עם הזמן, זה יכול לגרום לסדקים ולתזוזות של לוחות הרצפה, מה שהורס אותה. כך גם לגבי ניקוי רצפות עץ בקיטור: למעשה, ניקוי בקיטור חושף את לוחות הרצפה למים חמים במיוחד כמעט כמו ניקוי עם מים רותחים זה גם יוצר סביבה של לחות שמחלחלת לתוך העץ.

לעמת זאת הם ציינו שכאשר מדובר ברצפות אריחים או גרניט פורצלן, שימוש במים חמים יכול לסייע בהסרת כתמים ולכלוך מבלי לפגוע בריצוף. אך גם כאן מים רותחים אינם נחוצים כדי להשיג ניקוי עמוק וטוב. כל שעליכם לעשות הוא לתת למים החמים בברז לזרום דקה או שתיים עד שהם מגיעים לשיא החום שלהם ולאחר מכן למלא איתם דלי ולהוסיף את חומר ניקוי הרצפה האהוב עליכם או אפילו קצת סבון כלים.

sheen-shitof

עוד בוואלה

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סו

בשיתוף סאנופי

2. קולה בשירותים

הטריק המוזר הזה מסתובב כבר תקופה ברשת וגם אנחנו סיפרנו לכם עליו, והוא מבטיח להשאיר את האסלה שלכם מבריקה אם רק תשפכו בקבוק קולה לתוכה. דמפסי הזהירה כי בעוד שהתכונות החומציות של המשקה המוגז אכן יכולות לעזור 'לפרק' כמה כתמים, אין לקולה שום תכונות חיטוי - כלומר שהיא לא באמת מנקה את האסלה בצורה יעילה. כמו כן, הסוכר הכלול במשקה עלול ליצור כתמים באסלה לאחר שימושים חוזרים. עדיף להשתמש בחומר סטנדרטי לניקוי אסלות ולשמור את הקולה במקרר ליום קיץ נעים.

עוד שיטות לניקוי אסלות
ככה תכינו פצצת ניקוי שירותים - שתחסוך לכם המון מאמץ

טריק לניקוי השירותים עם מוצר שאין מצב שחשבתם עליו

3. ערבוב כימיקלים

"ערבוב כימיקלים אקראיים בלי שיש לכם תואר בכימיה אולי ינקה את השירותים שלכם, אבל זה יכול גם ליצור אדים רעילים שאתם נושמים פנימה", מזהירה דמפסי. היא אומרת שערבוב כימיקלים כמו אקונומיקה וחומרים עם אמוניה יחד יכול לייצר כלוראמינים (שהם בעצם שילוב של כלור ואמוניה) שיכולים להוביל לשורה של בעיות בריאותיות כולל דלקת ריאות.

"בחילה, שיעול וקוצר נשימה הם כולם תסמינים לחשיפה לאדים המסוכנים האלה", היא הוסיפה, אם אתם מנקים עם אקונומיקה, כדאי מאוד לפתוח את כל החלונות הסמוכים כדי לאפשר אוורור נאות ולעקוב בקפדנות אחר הוראות המוצר.

בנוסף, למקרה שאתם נוהגים לנקות את ריפוד הסלון שלכם באמצעות חומרי ניקוי על בסיס אמוניה, יש להימנע מכך. האמוניה עלולה לגרום לצבעי הריפוד לדהות ולרהיטים שלכם לאבד מיופיים. בנוסף, יש גם היבט בריאותי שחשוב לקחת בחשבון. חומרים על בסיס אמוניה מסוכנים מאוד לסובלים מאסטמה ולחולים בדרכי הנשימה ועלולים לגרום להתקף.

4. לימון במדיח הכלים

@mama_mila_ Don't throw away the secret to your shiny dishes ✨ #LearnOnTikTok #TikTokPartner #hometips ♬ original sound - ALTÉGO

לימון הוא חומר ניקוי טבעי רב עוצמה מכיוון שהוא מכיל חומצת לימון ורבים משתמשים בו כדי להסיר אבנית מהברזים והקומקום, או אפילו לנקות את הכיור, אך "מומחי ניקיון" בטיקטוק מעודדים את העוקבים שלהם להוסיף פרוסת לימון למדיח הכלים שלהם בטענה שהוא פשוט יעלים את האבנית וישאיר את המדיח שלכם נוצץ. עם זאת, מכיוון שלימונים שלמים יכולים להכיל מכילים כמות ששוות ערך לכף מיץ אחד, תצטרכו שמונה לימונים שלמים כדי שהטריק הזה יהפוך לגורם משמעותי ומסיר אבנית יעיל. "זה לא בדיוק טיפ ניקיון משתלם!" אמרה דמפסי.

גם מומחים וטכנאים לתיקון מדיחי כלים רבים יצאו נגד השיטה כשטכנאי מדיח כלים אחד הזהיר: "לעולם אל תשתמשו בלימון במדיח הכלים שלכם! זה יהרוס את הגומי" והסביר שגומי שנהרס במדיח יגרום למדיח לדלוף באמצע העבודה והתיקון עשוי לעלות הרבה מאוד. טכנאי אחר טען שאם משתמשים בלימון עם גרעינים, הם יסתמו אחר כך את גוף החימום, שהוא המבנה דמוי המאוורר בתחתית המדיח ואחד נוסף הזהיר שאם אתם שוטפים כוסות במדיח הכלים ושמים לימון בתוכו - זה יכול לגרום לעכירות בזכוכית וחריטות בכוס.

5. ערבוב חומץ וסודה לשתייה

אבקת סודה לשתייה וחומץ לבן, שלעתים קרובות מתוארים כצמד הקסום, הפכו לחומרי ניקוי חובה עבור חובבי ניקין רבים שמשתמשים בשילוב שלהם לניקוי כמעט כל משטח בבית.

עם זאת, חשוב לדעת שערבוב שני המצרכים האלה יכול בעצם לפגוע בהם ולמנוע מהם להיות יעילים באופן משמעותי. הם למעשה מבטלים זה את השפעתו של ז. במקום זאת, בחרו רק אחד מהם כדי להימנע מהיוצרת "תערובת קצפתית" שנמשכת שניות ספורות ולא באמת עוזרת לכם לנקות. אם אתם בכל זאת רוצים להשתמש בשניהם - עשו זאת אחד אחרי השני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully