וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועדים לפורענות: לנקות את הבית בלי להרוס את הרהיטים

2.7.2014 / 9:19

מטאטא כביש משפשף היטב את הרצפה אך יזיק לאריחים עדינים, אקונומיקה אמנם מחטאה אך עלולה להשחית באותה העת, חומץ נחשב לחומר ניקוי מושלם אך, גם הוא עלול להיות מסוכן. כך תמנעו מהשחתת הבית בזמן הניקיון

סלונים וכורסאות מבד לחדר מגורים. ShutterStock
לקרצף את הבית ולהשאר שלמים/ShutterStock

החלטתם לקרצף את הבית, הפעלתם מוזיקה, שמתם כפפות והוצאתם את המגב והמטאטא מהארון. אתם גאים בעצמכם על החריצות ורק מחכים לרגע שבו האורחים יגיעו ויתרשמו מהבית המצוחצח שלכם. אבל לפני שאתם רצים לנקות, חשוב שתדעו כי ישנם חומרי ניקוי שונים שעלולים לגרום ליותר נזק מתועלת. חומרים אלו, בשימוש לא נכון, עלולים לפגוע בכלים, במרצפות ובמכשירים החשמליים בביתכם. אז הנה כל החומרים והעזרים הבעייתיים, כך שתוכלו לנקות את הבית בלי ליצור נזקים.

אילוסטרציה. ShutterStock
מה שמתאים לכביש לא בהכרח מתאים לרצפת הבית/ShutterStock

מטאטא כביש - כשמו כן הוא. מדובר במטאטא גס מאוד שמתאים יותר לטאטוא כביש מאשר לרצפה העדינה שלכם. שימוש במטאטא מסוג זה עשוי ליצור שריטות קטנות על רצפות מסוימות ולכן, אם עליכם להיפטר מלכלוכים קטנים שהצטברו על הרצפה, מומלץ להשתמש בשואב אבק שימנע שריטות וגם יעשה עבודה מהירה ויעילה יותר, או במטאטא בעל סיבים עדינים יותר מהסיבים הקשים של מטאטא הכביש.

חומרי ניקוי על בסיס אמוניה - למקרה שאתם נוהגים לנקות את ריפוד הסלון שלכם באמצעות חומרי ניקוי על בסיס אמוניה, יש להימנע מכך. האמוניה עלולה לגרום לצבעי הריפוד לדהות ולרהיטים שלכם לאבד מיופיים. בנוסף, יש גם היבט בריאותי שחשוב לקחת בחשבון. חומרים על בסיס אמוניה מסוכנים מאוד לסובלים מאסטמה ולחולים בדרכי הנשימה שעלולים לגרום להתקף.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
אסופת סבונים ריחניים קשורים בחבל. ShutterStock
כתמי סבון על שטיח יכולים להיות לכלוך בפני עצמו שלא יורד/ShutterStock

סבון - תמיד למדו אותנו שסבון הוא הפתרון הטוב והפשוט ביותר לכל לכלוך, אך אם ברצונכם לנקות שטיח או ספת עור, חשוב מאוד שתימנעו משימוש בסבון שמזיק להם מאוד. העדיפו שימוש בחומרי ניקוי ייעודים כאשר אתם מנקים את ספת העור או השטיח שלכם על פני שימוש בסבון רגיל.

אקונומיקה - אקונומיקה היא חומר מופלא לניקוי שירותים, שמשאיר אותם לבנים ומצוחצחים למשעי, אבל היא פחות מומלצת לניקוי מכשירי נירוסטה וכלי בישול. הכלור האגרסיבי שבאקונומיקה עלול לפגום קשות במכשירים אלו. ניגוב במטלית לחה וייבוש באמצעות מגבת נייר יעשו את העבודה, ואם מדובר בכתמי שמן עקשניים השתמשו בנוזל לניקוי חלונות.

בקבוק חומץ. ShutterStock
חמוץ ומחמיץ ועשוי ל"אכול" רצפות - החומץ/ShutterStock

חומץ - חומץ הוא חומר הניקוי הטבעי והיעיל ביותר- הוא מסייע לשטיפת רצפה, לריכוך כביסה, לנטרול ריחות לא נעימים ואפילו לפתיחת סתימה בכיור. אבל את החומץ יש להרחיק מרצפות עץ, אריחים טבעיים ומשטחי גרניט משום שהוא עלול לפגום בגימור משטחים אלו.

סקוץ' מפלדה (צמר פלדה) מצוין לניקוי מחבתות ובשל היותו קשיח הוא מצליח להסיר כתמים קשים רבים, אבל לא תמיד מומלץ להשתמש בו. בניקוי ארונות או פרקט העדיפו לנקות באמצעות מטלית רכה ולא בסקוץ' שעלול לגרום לשריטות.

ברז עם כתמי מים בחדר האמבטיה. ShutterStock
מים חמים עלולים לפגום באיכות של כלי נחושת וכסף/ShutterStock

מים חמים - רוצים לשטוף את כלי הנחושת והכסף שלכם? לפני שאתם פותחים את ברז המים ומכוונים אותו על חום גבוה עצרו. מים חמים אמנם ינקו היטב את כלי הנחושת והכסף אך יפגמו בגימור שלהם. שטפו כלים אלו במים קרים בלבד וכך תשמרו עליהם לאורך זמן.

  • עוד באותו נושא:
  • ניקיון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully