וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניקתה שירותים מטונפים עם קולה - ומתברר שזה עובד

עודכן לאחרונה: 24.5.2021 / 7:07

פרנקי קאזינס החליטה לחסוך בחומרי ניקיון יקרים ולהעלים את כתמי הצואה באסלה באמצעות בקבוק קולה. אנשים פירגנו לה על הטיפ, אך נחרדו כששיתפה תמונה אחת מוגזמת מדי

הידעתם שקולה יעילה בניקיון שירותים? פרנקי קאזינס ויתרה על חומרי הניקיון היקרים והשתמשה בבקבוק קולה כדי להבריק את האסלה שלה. באופן מפתיע זה בהחלט עבד לה ואת התוצאה המפתיעה - כולל תמונה אחת שעוררה זעזוע אצל חלק מהצופים - היא פרסמה ברשת.

קאזינס הציעה להשתמש בקולה כדי להיפטר מכתמי צואה ואבנית באסלה - וטוענת שזה גם לא דורש שפשוף או אפילו שימוש בכפפות. היא שפכה בקבוק קולה קטן לאסלה, השאירה את המשקה התוסס בשירותים בין 4 ל-5 שעות וחשפה תוצאות מרשימות. "קולה מצוינת גם להסרת חלודה! לכן אני אף פעם לא שותה קולה", ציינה אחת בתגובות ואחרת נדהמה: "מה? קולה?! וואו. איזו תוצאה".

לפני ואחרי:

ניקיון שירותים בעזרת קולה. Facebook / Frankie Cousins, צילום מסך
ניקיון שירותים בעזרת קולה/צילום מסך, Facebook / Frankie Cousins

קאזינס שיתפה גם תמונה שלה מחזיקה בידייה החשופות(!) את האבנית שהוסרה מהאסלה. אולם, הצופים תהו האם זו אבנית שבידה או משהו מגעיל אחר - ונחרדו כשהרימה זאת ללא כפפות. קאזינס זיהתה שאנשים מוטרדים, ערכה את הפוסט המקורי שלה והבהירה: "החומר ביד שלי הוא האבנית שיצאה מהאסלה. זה לא הפריע לי לא ללבוש כפפות. זה השירותים שלי. אם אלה היו שירותים ציבוריים אז כמובן שהייתי לובשת כפפות. חוץ מזה, שטפתי את הידיים היטב לאחר מכן".

עוד בוואלה!

זה באמת יפיל אתכם: נחשפה הדרך הנכונה להשתמש בסבון האסלה הנצמד - וכולכם טעיתם

לכתבה המלאה
ניקיון שירותים בעזרת קולה. Facebook / Frankie Cousins, פלאש 90
התמונה שכולם נחרדו ממנה - קאזינס מחזיקה באבנית/פלאש 90, Facebook / Frankie Cousins

צופים אחרים לא ראו את השפעת הקולה על האסלה בעין יפה. "אם זה מה שהקולה עושה לאסלה, אני תוהה מה זה עושה לגוף שלנו", כתבה אחת בתגובות ואחרת הוסיפה: "אני אוהבת פחית קולה קרה כקרח, אבל אם היא מסוגלת לעשות את זה, אני לא רוצה אפילו לדמיין מה זה עושה לקיבה שלי".

קולה יכולה לשמש כחומר ניקיון בגלל החומצה הפחמתית והזרחתית העדינה שהיא מכילה בכמויות קטנות מאוד. כימיקלים אלה מגיעים מהפחמן, לא מחומרי הטעם בסודה, ולכן משקה הדיאט קולה עובד באותה מידה כמו קולה רגילה. פירוש הדבר שניתן להשתמש גם במי סודה ובמשקאות מוגזים אחרים למטרה דומה.

גם באתר של מכון דווידסון של מכון וייצמן למדע הסבירו שישנם שני גורמים האחראים לכך שקולה יכולה לשמש כמסיר חלודה. ראשית - דרגת החומציות (pH) של קולה - כ-2.5, כלומר היא חומצית מאוד עקב נוכחות של חומצות שונות כמו חומצת לימון וחומצה פחמתית בקולה. כיוון שחלודה היא סוג של תחמוצת של ברזל, חומצות מגיבות איתה בצורה אופיינית שגורמת להמסת החלודה.

שנית, אחד ממרכיבי הקולה הוא חומצה זרחתית, שקיימת גם במסירי חלודה מקצועיים ולכן יש לקולה,
יתרון בהסרת חלודה על פני מים רגילים או "סתם" משקאות מוגזים שאינם מכילים אותה. בכל מקרה מסבירים שם שסביר להניח שבכל מקרה עדיף להשתמש בחומרים ייעודיים להסרת חלודה, שריכוז החומרים הפעילים בהם הרבה יותר גבוה, כך שהם פועלים מהר יותר ומתמודדים בהצלחה עם שכבות חלודה עבות יותר.

כך מנקים שירותים עם קולה:

  • 1. מזגו כוס אחת או שתיים של קולה.
  • 2. שפכו בעדינות את הקולה על צידי האסלה כך שתזרום מעל כתמי הלכלוך. על אף שנראה כי הקולה נוזלת מיד מטה, היא למעשה משאירה על הכתם שכבה דקה ויעילה. עבור כתמים גבוהים באסלה, מומלץ לקחת סמרטוט ישן, לטבול אותו בקולה ולשפשף קלות על הכתם. תוכלו גם למלא מרסס בקולה ולרסס על האזור המוכתם.
  • 3. תנו לקולה זמן. אל תמהרו להוריד מים. ככל שהקולה תישאר שם למשך זמן רב יותר, כך אתם מעלים את הסיכוי שחומצות הקולה יפרקו את הכתמים. תנו לה לפחות שעה שם. אתם יכולים גם לעשות זאת לפני שינה ולתת לה את הלילה.
  • 4. הורידו מים. אם לא כל הכתמים ירדו - חזרו על התהליך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully