וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תבחרו את האמנות המדוייקת לעיצוב הבית שלכם

עודכן לאחרונה: 9.2.2023 / 8:35

מה צריך להנחות אתכם כשאתם בוחרים תמונות ויצירות אמנות עבור הבית שלכם, מה עדיף - תמונה אחת גדולה או קומפוזיציה של כמה קטנות? ובאיזה גובה מומלץ לתלות יצירות על הקיר? המדריך המלא לבחירת תמונות לבית

עיצוב ציפי יעבץ חן ופז חסדאי עבודה של דני טבק. שי אפשטיין,
"האמנות הופכת את המרחב לפרסונלי". עיצוב ציפי יעבץ חן ופז חסדאי, עבודה של דני טבק/שי אפשטיין

לא חייבים להיות חובבי אמנות מושבעים כדי להבין את כוחה וחשיבותה הערכית והוויזואלית של האמנות. לאורך אלפי שנים היא מהווה את אחד ממנועי התפתחות המין האנושי ומהווה אמצעי לרגש ולגעת ברבים. שלא במפתיע, בתחילתה של 2023 בה תחום עיצוב הבית נמצא בשיאו, רבים מאיתנו נוטים לשלב פרטי אמנות כחלק בלתי נפרד מתפיסת העיצוב והיא תורמת בדרכה לשוות לחלל מראה שלם, מתוחכם ועתיר רבדים.

מעצבות הפנים פז חסדאי ציפי יעבץ-חן רואות באמנות כלי מרכזי להעצמת הבית: "אמנות יכולה לשנות מקצה לקצה את פני החלל", מסבירה יעבץ-חן, "היא מפיחה חיים ומשקפת את אופי המרחב ואת האישיות של הגרים בבית. כמתכננים אנחנו מרבים לעבוד עם צבעים, חומרים, טקסטורות ותאורה כדי לייצר אווירה ולהתאים את החלל לתרחישים שונים ואמנות היא לחלוטין נדבך נוסף שעומד לרשותנו שיש לו גם ערך מוסף - האמנות הופכת את המרחב לפרסונלי, יוצא דופן וחוויתי". כדי לשלב אותה בצורה האופטימלית עלינו לבחור עבודות שאוהבים ומרגשות אותנו ואז לבחון את פריסות החלל - את הטקסטורות והצבעים שכבר קיימים ולחשוב כיצד אלו ידגישו את עבודות האמנות".

אוצרות נטע אשל עבודה של ליאור תמים, עיצוב ציפי יעבץ חן ופז חסדאי. BELLER,
כלי להדגשת צירי מבט ועומקים. אוצרות נטע אשל עבודה של ליאור תמים, עיצוב ציפי יעבץ חן ופז חסדאי/BELLER

האמנות כשלעצמה יכולה להוות קונטרסט לאלמנטים בחדר או לחילופין להשלים את המאפיינים האדריכליים ולהעצים אותם: "דוגמה לכך היא עבודת צילום של רותי אגסי שצולמה ברחבת בית המשפט בברלין ששילבנו בדירה שתכננו", מוסיפה המעצבת. "בעבודה מוצג דימוי דלתות וחלונות בית המשפט והיא משלימה מעין רצף רעיוני על גבי קיר הקמין עליו היא נתלתה, בסמוך נשקפים חלונות המגדלים הסמוכים. כך נוצר סיפור".

אמנות היא גם כלי מצוין להדגשת צירי מבט ועומקים: "בבית שתכננו ביפו עבור בעלת גלריה לשעבר, שמרחב הבית שלה הופך לעיתים לגלריה ביתית, תכננו קיר בסמוך לדלת הכניסה עבור יצירה גדולת ממדים של שי אזולאי", משתפת יעבץ-חן. "המבטים מתמקדים בה ורק אח"כ מרחיקים פנימה. אז, בעומק החלל, נגלית יצירה נוספת. העבודה הגדולה מייצרת אתנחתא בזכות השכבות והרבדים שהיא טומנת בחובה".

לעוד מדריכים שימושיים לעיצוב הבית:
אל תזרקו, תשפצו: המדריך לשיפוץ וצביעה של רהיטים ישנים
כך תעלימו שריטות ממקרר הנירוסטה שלכם בעזרת טריק פשוט

עבודה שי אזולאי, עיצוב ציפי יעבץ-חן ופז חסדאי. שי אפשטיין,
המבטים מתמקדים בה, ורק אחר כך מרחיקים פנימה. עבודה של שי אזולאי, עיצוב ציפי יעבץ-חן ופז חסדאי/שי אפשטיין
עיצוב ציפי יעבץ חן- ופז חסדאי. עבודה של דני טבק ושי אזולאי בכניסה לבית. שי אפשטיין,
עיצוב ציפי יעבץ חן- ופז חסדאי. עבודה של דני טבק בעומק החלל, ושל שי אזולאי בכניסה לבית/שי אפשטיין

"דוגמה נוספת לקוחה מבית אחר, שם רצינו להדגיש את עומק הציר שמתחיל בכניסה ומוביל למאסטר השינה. העבודה הצבעונית, גם היא של שי אזולאי, צובעת את חדר השינה וכפועל יוצא גם את הקירות במרחב. היא שואבת את העין ומפנה את תשומת הלב אליה".

לשיטתן של המעצבות, אמנות היא דרך מצוינת לעורר את החלל לחיים והחלפתה מידי פעם יכולה לשנות בתכלית את ההוויה של הבית. "ראינו את זה קורה בצורה מוחשית בדירתה של בעלת הגלריה, שברשותה אוספים נהדרים. אחת לתקופה כל יצירות האמנות מוחלפות באחרות ומרתק לראות כיצד האווירה בחלל משתנה גם היא מקצה לקצה. עם זאת, אנחנו מאמינות שהמושג "קיר ריק" שגוי מיסודו ובחלק מהמקרים מילוי הקירות באמנות הוא צעד לא נכון. המטרה היא להדגיש את המוטיבים האדריכליים והעיצוביים בחלל הנתון ודווקא האיפוק והמינימליזם נכונים במקרה הזה - גם עבודה אחת, איכותית וטובה, יכולה לשנות את פני הבית. בהמשך ישיר, צריך לזכור שאמנות היא השקעה כלכלית טובה ותקצוב שלה צריך להיכלל כבר בשלב התכנון הראשוני. עדיף להשקיע ביצירה אחת טובה אחת לתקופה במקום לתלות מסה של עבודות בינוניות שסביר שלא יוסיפו אלא דווקא יגרעו מהמראה הכולל".

עוד בוואלה!

מרפסת לכל כיוון: פנטהאוז מטריף ביפו העתיקה

לכתבה המלאה
עיצוב ציפי יעבץ-חן ופז חסדאי, עבודה של שי אזולאי. שי גיל,
כל הצבע בחדר השינה מגיע רק מהיצירה. עיצוב ציפי יעבץ-חן ופז חסדאי, עבודה של שי אזולאי/שי גיל

לשיטתן של השתיים, אמנות מספרת את סיפור הזמן והמקום, לכן מומלץ לשקול לשלב אמנות מקומית שיש לה קשר עמוק להוויה שלנו - בין עם פוליטית, חברתית או סביבתית: "היא מאפשרת לספר סיפור מנקודת מבט ייחודית ולשקף את החוויות שצברו בעלי הבית בסביבתם הטבעית. באותה נשימה חשוב שמקורות ההשראה יתאמו את המאוויים והאהבות של הדיירים - אפשר ומומלץ לשלב עבודות חדשות לצד ישנות וכך להדגיש עוד יותר את המרקמים בבית וליצור עניין".

ומה לגבי גדלים? חסדאי ממליצה לא לפחד לשלב בין גדלים שונים של יצירות: "יש עניין שלם סביב האופן בו נכון לתלות עבודות גדולות על הקיר, אבל צריך לזכור שגם עבודה קטנה יכולה להיות משמעותית ועוצמתית ולשמש כמעין פנינה על הקיר הגדול. בניגוד לנהוג לחשוב אין בתליית אמנות חוקיות - זה עניין של תחושה ותלוי מאוד בהוויה ובפרופורציות של החלל הנתון: כמה עומק יש בחלל, עד כמה המרחב מאפשר לנוע אחורה ולהתבונן בתמונה או לחילופין כמה עלינו להתקרב כדי לראות אותה".

אוצרת נטע אשל עבודה של גיל שני , פסל יעל בורנשטיין, עיצוב ציפי יעבץ-חן ופז חסדאי. BELLER,
מרכז היצירה צריך להיות בערך מטר וחצי מהרצפה. אוצרת נטע אשל עבודה של גיל שני, פסל יעל בורנשטיין, עיצוב ציפי יעבץ-חן ופז חסדאי/BELLER

את היצירות מומלץ לתלות בגובה דומה, כשהקו העליון של כולן זהה: "העבודה צריכה להתלות בגובה העיניים, כלומר מרכז היצירה הוא פחות הוא יותר בגובה 1.5 מ' מהרצפה. כמובן שזה לא תקף לגבי יצירות גדולות במיוחד, אז הפרופורציות שונות. במידה והכוונה היא לתלות כמה עבודות באותו מרחב מומלץ שהקו המקשר יהיה הצבע - הוא זה שמייצר קומפוזיציה. אם רוצים לייצר קיר מעניין אפשר לעבוד עם עבודות קטנות עבורן נגדיר ריבוע רעיוני במסגרתו הן ישובצו תוך שמירה על מרחק זהה בין האחת לשנייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully