וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האנשים האלה יודעים להפוך זבל לאוצר, וגם אתם יכולים

עודכן לאחרונה: 5.2.2023 / 17:48

כיסא רעוע שנזרק לשפת המדרכה, שידה ישנה שמתגלגלת במשפחה או סתם שרפרף שמשווע לגלגול חדש: שיפוץ רהיטים ישנים הוא דרך חסכונית, ידידותית לסביבה וגם כיפית להעשיר את הבית שלכם בסטייל שאי אפשר לקנות באף חנות

גבר צובע שרפרף. ShutterStock
זה חסכוני, זה ידידותי לסביבה וזה גם ממש כיף - גבר צובע ומחדש רהיט ישן/ShutterStock

בשנים האחרונות הפך שיפוץ רהיטים למגמה שהולכת ותופסת תאוצה. בבתים רבים רהיטים ישנים ונוסטלגיים מקבלים חיים חדשים והופכים לפריט מרכזי בבית. התהליך הזה הוא לא רק מהנה ומספק, הוא גם בעל ערך סביבתי ששומר על הקיימות שגם היא, בפני עצמה, מקבלת לאחרונה מודעות רבה וכשאנחנו ניגשים לחדש רהיט ישן אנחנו שותפים לשמירה על כדור הארץ, מתחשבים בסביבה ומעניקים ייחודיות ואופי לרהיטים שאולי קצת איבדו את זהותם בדרך. ויתרון נוסף הוא שזה גם משתלם כלכלית, ולא תמיד צריך להוציא כסף על קניית רהיט חדש.

אז איך משפצים רהיטים? מאיפה מתחילים? ומה צריך כדי לעשות את זה בעצמנו? בעזרת המומחים של טמבור, יצרנו עבורכם את המדריך המלא לשיפוץ רהיטי עץ ופורמייקה - מישן לחדש, כך תעשו זאת בעצמכם:

תכננו מראש

לפני שאתם מתחילים בצביעה, חשוב שתחליטו איך אתם רוצים שתראה התוצאה הסופית: ניתן לחדש עץ בגימור אטום או שקוף. ההבדל העיקרי הוא שגימור שקוף מבליט את המראה הטבעי של העץ, בעוד שהגימור האטום מטשטש אותו. כדאי לקחת בחשבון שכדי להחזיר רהיט שנצבע בצבע אטום למראה הטבעי שלו תידרש עבודה נוספת.

למראה עץ טבעי, השתמשו בורנית לעץ, לכה שקופה על בסיס מים. ניתן לבחור את גוון הוורנית מקטלוג הגוונים.

עוד כתבות מעניינות לחובבי וינטג':
אוצרות מהרחוב? המדריך המושלם לחובבי הווינטג'
דירה ירושלמית חשוכה הפכה לפנינת וינטג' מרגשת

רהיט וינטג' צבוע ומשופץ. צילום בועז לביא ויונתן בלום,
אפשר ללכת על הצבע הטבעי של העץ, או לצבוע בצבע אטום (ואפשר גם לשלב). שידת בר וינטג' משופצת/צילום בועז לביא ויונתן בלום

אם אתם מעדיפים רהיט צבוע בצבע אטום, צבעו אותו בצבע על בסיס מים, בגימור מט, משי או וינטג'.
חשוב לדעת: צבעים על בסיס מים הם צבעים ידידותיים לסביבה, בעלי תו תקן ירוק ומותאמים לשימוש בחדרי ילדים ותינוקות.

טיפ מהמומחים: עוד לפני שמתחילים בכלל, חשוב לבחור מברשות וכלי צביעה אחרים איכותיים, שלא ישאירו שיערות בתוך הצבע. קראו היטב את הוראות השימוש המופיעות על גבי מיכל הצבע - לכל צבע יש הנחיות יישום המתאימות לו, ורק שימוש נכון על פי ההוראות יבטיח לכם תוצאה איכותית. מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע, שיידע לעזור לכם לבחור את כלי הצביעה המתאימים ביותר לרהיט שתרצו לצבוע, כדי שתוכלו ליהנות ממראה מושלם בסיום התהליך.

הכנה לפני צביעת רהיטים

לפני שמתחילים בפעולת הצביעה, הסירו את כל שכבות האבק והלכלוך מהרהיט בעזרת מטלית לחה ושייפו כל צבע מתקלף באמצעות נייר שיוף עדין. אם אתם מעדיפים צבע אטום, מומלץ לשייף בנייר שיוף גס יותר, כדי ליצור חספוס עדין שיסייע להיקשרות חזקה של שכבות הצבע.

במידה וקיימים פגמים קטנים ברהיט, תקנו אותם באמצעות דבק שפכטל. אחרי הייבוש, שייפו שוב, כדי להחליק את פני העץ ונקו שוב את הרהיט מאבק. השלב הזה חשוב במיוחד, כדי להבטיח שהצבע יחזיק לאורך זמן.

כסו היטב אזורים שאין ברצונכם לצבוע או אזורים שתרצו לצבוע בגוונים שונים, בעזרת סרט הדבקה מנייר.

טיפ מהמומחים: כדי לשמור על סביבה נקייה, העמידו את הרהיט על יריעת ניילון או קנבס, שתספוג את הלכלוך ואת טפטופי הצבע, והחליפו לבגדי עבודה נוחים.

רהיטי וינטג'. ShutterStock
זה סטייל שלא תמצאו בשום חנות. פריטי וינטג' צבעוניים/ShutterStock

צביעת פורמייקה

כמעט בכל בית בישראל נמצא לפחות רהיט אחד מסוג פורמייקה, שהייתה באופנה לפני אי אילו עשורים. רהיטים ישנים מפורמייקה קל מאוד לחדש. כדי לצבוע רהיט מפורמייקה, שייפו קלות את פני השטח בעזרת נייר ליטוש דק, כדי לחספס את השטח ולאפשר לצבע אחיזה טובה יותר. נקו את הפורמייקה מלכלוך ושומנים בעזרת מים וסבון, או כל חומר ניקוי ביתי אחר וייבשו היטב. צבעו שכבה אחת של צבע יסוד רב שימושי על בסיס ממס, והמתינו שעה עד לייבוש מושלם. לאחר ייבוש מלא צבעו 2 שכבות בצבע על בסיס מים בגוון שבחרתם.

טיפ מהמומחים: סוד חשוב של משפצי רהיטים מקצועיים, שמסייע להגיע לתוצאה מושלמת, הוא "יותר שכבות, פחות צבע". כלומר, אל תנסו להגיע לצביעה ולאטימה מוחלטת של הצבע כבר בשכבה הראשונה. הסבלנות משתלמת!

ראשית, צבעו שכבה דקה של צבע, חכו לייבוש מלא ואז צבעו שכבה נוספת, עד שתגיעו לתוצאה הרצויה. צביעה כזו תמנע מקרים של אי אחידות בצבע ותבטיח תוצאה מקצועית. חשוב לצבוע את הרהיט בשתי שכבות דקות לפחות.

רהיטים במראה וינטג' בקלי קלות

אם אתם אוהבים רהיטי רטרו ורוצים לצבוע רהיט חדש כך שייראה כאילו קניתם אותו בשוק הפשפשים בפריז, תוכלו לעשות את זה ממש בקלות. צבעי גיר אקריליים בגימור מט (פוליאור וינטג', למשל), יתנו לרהיטים שלכם מראה וינטג' עתיק. אם אתם מייעדים את הרהיט המשופץ לחדר ילדים או תינוקות, שימו לב שהוא נושא תו תקן ירוק. אפשר לצבוע איתו על חומרים שונים, כמו מתכת, עץ, פורמייקה, זכוכית ועוד, ומספיקה רק שכבה אחת של צבע כדי להעניק לרהיט את מראה הרטרו המושלם.

אם אתם צובעים רהיט עשוי מעץ, שייפו את המשטח ודאגו להסיר צבע מתקלף או רופף, אם יש. נקו היטב את המשטח מאבק וצבעו שכבה אחת. לצביעת פורמייקה, חספסו את פני השטח בנייר שיוף, נקו את המשטח וצבעו. להדגשת המראה המיושן ומראה הווינטג' הרצוי שייפו בעדינות את פני השטח עם נייר שיוף אחרי שהצבע מתייבש. מומלץ ליישם בסוף תהליך הצביעה לכה וינטג' מט על בסיס מים, כדי להגן על הצבע.

למעוניינים להתנסות ולהתמקצע במחדוש רהיטים, טמבור מציעה סדנה מקצועית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully