וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך לשלב פריטי וינטג' בלי שהבית יראה כמו הבית של סבתא

הישראלים עדיין נאמנים לסגנונות המינימליסטי והכפרי, אך יותר ויותר מהם מבקשים לשלב במראות האחידים גם נגיעה אישית, נוסטלגית ובעלת אמירה בעזרת פריטי וינטג' כמו אריחים מצויירים, רהיטי רטרו ועוד. כך עושים את זה נכון

כורסה בסגנון וינטג'. באדיבות שכטר בוטיק, יח"צ חו"ל,
שילוב של רהיטים שיש מאחוריהם סיפור, AS IS או לאחר רסטורציה. כורסה בסגנון וינטג' של שכטר בוטיק/באדיבות שכטר בוטיק, יח"צ חו"ל

הבית הישראלי עובר אבולוציה של ממש. אומנם בהחלט ניתן לומר שחלק גדול מאיתנו עדיין מקובע על שלושת סגנונות העיצוב השולטים- כפרי, מודרני ותעשייתי, אבל גם בהם מבקשים בעלי הבתים לצקת מימד אישי, כזה שיהפוך את הבית מעוד שכפול לכזה שהוא לגמרי 'שלהם'. ומה יותר נכון מלשלב אלמנטים שפורטים על הרגש ומזכירים לנו נשכחות כדי ליצור את המראה המבוקש? החוכמה, כמו בכל צעד בתחום העיצוב, היא לעשות זאת באופן מחושב ומושכל כדי שלא להפוך את הבית בטעות לכזה שמזכיר יותר את הבית של סבתא (עם כל האהבה שיש לנו אליה).

"יותר ויותר בתים ברחבי ישראל ניתן להגדיר ככאלה שיש בהם נדבכים של רגש", מסבירה מעצבת הפנים מיטל צימבר. "זוהי מגמה בינלאומית אבל משהו בתרבות הישראלית שנתפסת כרגשית, משפחתית וסנטימנטלית, גורמת לה לצבור תאוצה אצלנו במיוחד. אגב, זה ממש לא חייב לבוא לידי ביטוי רק במנורה שירשנו מההורים או ממפת תחרה מבית סבתא, או בשטיח אפגני שקנינו באחד המסעות המוצלחים בחו"ל שאנחנו מבקשים לנצור, אלא גם יכול לבוא לידי ביטוי על ידי חשיפת הקירות או קורת הברזל, שימור הרצפה המצויירת או כל דבר אחר שנותן תזכורת לבית שעמד כאן קודם ונותן כבוד למורשתו. כל אלה יכולים, אם עושים זאת באופן מבוקר ונכון, ליצור בית אקלקטי עם אופי שמשלב בין תקופות, חומרים וצבעים, בית ייחודי ומלא נשמה".

גוף תאורה וינטג'. באדיבות קמחי תאורה, יח"צ חו"ל,
הפריטים מבית סבתא נצרבו בזיכרון המעצבים והפכו להשראה לקולקציות חדשות. גוף תאורה במראה רטרו/באדיבות קמחי תאורה, יח"צ חו"ל

ואכן, אם שואלים את גדולי המעצבים והאדריכלים כאן בארץ הם יעידו על הדרישה ההולכת וגוברת ליצור חללים קונספטואליים ושימוש ברהיטים ואלמנטים שיש מאחוריהם סיפור. בחלקם הם משתמשים AS IS וחלקם עוברים תהליך של רסטורציה שנותן להם מראה מעט יותר רענן ומקשר אותם לקו המודרני והעכשווי.

הסטייל הנוסטלגי נוכח בלא מעט קולקציות של חברות ומעצבים בינלאומיים. הפריטים מבית סבתא שנצרבו בזכרונם של אותם מעצבים הופכים למקור השראה עבורם. כך הם יוצרים קולקציות במראה ישן על טהרת הצבעים המעושנים כמו ברונזה וזהב, ומבלי לוותר על הטכנולוגיה החדישה שגורמת להם להתאים לכאן ועכשיו.

עוד באותו נושא

תמיד שמח במטבח: מטבחים צבעוניים שהם חגיגה לעיניים

לכתבה המלאה
מטבח בסגנון וינטג' של פשטות מטבחים. סטודיו DNA,
הטכנולוגיה חדשה, הלוק רטרו. מטבח בסגנון רטרו של פשטות מטבחים/סטודיו DNA
ידיות במראה נוסטלגי וינטג'. יח"צ חו"ל,
שילוב של אלמנטים מפעם גורם גם למוצרי מדף להראות ייחודיים ונוסטלגיים. ידית בסגנון וינטג'/יח"צ חו"ל

מאיה קוגן, בעלת גלריית "פשטות" המתמחה בעיצוב וייצור מטבחים מסבירה שגם הסגנונות הוותיקים שמלווים אותנו מאות בשנים זוכים לאדפטציות חדשניות, כך מתקבל מראה נוסטלגי שמותאם לימנו אנו. "כך למשל בסגנון הכפרי שכיום מקבל פרשנות רחבה יותר, שנוגעת בעולמות תוכן חדשים, שונים ומרתקים, שאינם עונים על ההגדרה הקלאסית של עיצוב כפרי. את אלה אנחנו משיגים בזכות טכנולוגיות חדשות, פתרונות פרזול מעוצבים וחומרים וצבעים שנאמנים יותר לתפיסת העיצוב העכשווית עם קריצה מאוד ברורה לזאת של פעם. כל אלו מכניסים הרבה שיק והופכים את הסגנון הכפרי למדוייק ואומנותי גם עבור בתים עם סגנונות אקלקטיים, מודרניים או מינימליסטיים".

מדפיה בסגנון וינטג' אליתה ליווינג. בונטמפי,
חובבי הווינטג' מחשים פריטים נדירים והם גם מוכנים לשלם עבורם לא מעט. מדפיה בסגנון וינטג' של אליתה ליווינג/בונטמפי

גם לרשתות החברתיות ולאפליקציות בהן האינסטגרם והפינטרסט תפקיד חשוב במגמה. "ב-15 שנה האחרונות העולם הפך לכפר גלובלי מה שרק מחזק ומשריש את המגמה ויותר מכך, גורם גם לאוכלוסיות שהיו עד לא מזמן מנותקות להציע את מרכולתן", מסבירה המעצבת. "דוגמה לכך הוא האתר האמריקאי Etsy , בו מוצעים פרטי עיצוב מרהיבים (אופנה ופנים) שרובם ככולם עשויים עבודת יד ומחומרים טבעיים: עבודות רקמה, שטיחים ותכשיטים מאפשרים לשלוח עיצוב פרטני גם מכפר במזרח אירופה לכל מקום בעולם ובכך נוצר מארג מרהיב של סגנונות עיצוב מתרבויות שונות שמגיעים לכל בית".

אומנות ה-CRAFT (מלאכת יד) גם היא הופכת לשחקנית מרכזית בסצינת העיצוב, בזמן שרבים מאסו במוצרי מדף גנרים. "בעלי הבתים ממש מבקשים מפורשות לשלב פריטי עיצוב ייחודיים בבית", מסירה צימבר, "במיוחד חובבי הווינטג' והאקלקטי שמחפשים פריטים נדירים, כאלה שטרם ראו, והם גם מוכנים לשלם עבורם לא מעט. החברות המסחריות לא איחרו לזהות את המגמה ונוטות יותר ויותר לשלב בפריטים חומרים טבעיים, או כאלה שכיכבו בעשורים הקודמים כמו עץ גושני ומלא, בדי קורדרוי או ידיות משובצות אבנים אותם הם משלבים בפרטי ריהוט, שלמרות שהם מוצרי מדף מצליחים לבלוט חזותית בגלל השוני בין הטקסטורה ועיני העץ שנראות אחרות בכל חזית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully