וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא לבן: לא תאמינו באיזה צבע מומלץ לצבוע חדרים קטנים - וזו ההוכחה

30.1.2023 / 0:20

מעצבת פנים מציגה כיצד המסדרון שלה בבית נראה לפני ואחרי שצבעה אותו בצבע הזרחני הזה כדי להוכיח שהצבע הלבן לא מחמיא לחדרים קטנים ולא מוארים מספיק כפי שנהוג לחשוב

מדוע לא כדאי לצבוע בצבע לבן חדרים קטנים ללא אור טבעי?/@charminglifebyjess

חדרים קטנים עם מעט אור טבעי הם הכי מורכבים לעיצוב. אנשים בוחרים להוסיף מראות גדולות או/ו וילונות עד הרצפה כדי לתת אשליה של חלל גדול יותר - כמו גם לצבוע את הקירות בלבן. עם זאת, יועצת עיצוב הפנים המוכרת בטיקטוק בשם ג'ס טוענת שלצבוע קירות בלבן בחדרים קטנים ולא מוארים במספיק אור טבעי זו טעות - ושלמעשה הצבע הנכון הוא צהוב זרחני. חכו עד שתראו את התוצאות.

אז כן, בפעם הבאה שאתם צובעים את המסדרון או את החדר הקטן אצלכם בבית, שקלו לוותר על הצבע הלבן לטובת הצבע הצהוב הזרחני שפחות נפוץ לשימוש. לדברי ג'ס, הוא יעניק אור לחדר וישדרג אותו. בסרטון שצבר כ-3 מיליון צפיות, היא טוענת שהצבע הלבן עושה את האפקט ההפוך ולמעשה מדגיש את הפינות הכהות ויוצר צללים במקום להאיר את החדר. היא גם הציגה בסרטון הוכחה, לכאורה, שהצבע הצהוב עובד.

עובד או לא?

בסרטון בחרה ג'ס (@charminglifebyjess) בצבע השנוי במחלוקת - צהוב עז - והסבירה: "האם ידעתן שזו תפיסה מוטעית נפוצה להעדיף לצבוע בלבן חללים קטנים ללא אור? הלבן למעשה מדגיש פינות כהות ויוצר צללים, מה שגורם לחלל להיראות חשוך יותר". היא הציגה מסדרון שקירותיו לבנים, כשניתן לראות שהוא חשוך כמעט לגמרי. היא הוסיפה את הכיתוב: "רואים למה אני מתכוונת?".

לפי ג'ס, צהוב הוא הצבע שיזרים קצת אור לחלל הקטן שלכם. "במקום זאת לכו על גוון תוסס שיעזור להפיץ אור מלאכותי ברחבי החדר", היא הפצירה. ג'ס צבעה את המסדרון בצהוב זוהר ואת הדלתות בתכלת. היא הציגה את התוצאה לצד הכיתוב "טא-דה!" ואכן ניתן לראות שהחלל הפך מאפלולי למואר יותר.

עוד באותו נושא

תינוקות בז' עצובים: לאן נעלם הצבע מחדרי הילדים?

לכתבה המלאה

לפני ואחרי:

רבים התרשמו מהמהפך שחולל הצבע. "כשראיתי צהוב, אמרתי 'אין מצב', אבל עכשיו השתכנעתי", כתב אחד ואחר הוסיף: "וואו, זה גורם לחלל להיראות כל כך מזמין!!!". שלישי כתב: "החיים קצרים. למה שארצה לחיות במקום עם קירות לבנים?!".

מן הסתם, היו גם כמה שפחות חיבבו את הרעיון. "בהחלט מסכים עם הקונספט אבל הגוון הספציפי הזה מזכיר לי את בית הספר היסודי שלי", כתב אחד ואחר הוסיף: "זה חמוד אבל זה הצבע שמתמשים בו לבתי הספר באירלנד". אדם נוסף כתב: "זה נראה כמו מסדרון במרפאה שנבנתה ב-1970" ואחר הוסיף: "זה נראה כמו פרק מ'בננות בפיג'מות'".

עוד על צביעה
איך הוא עשה את זה? גבר צבע קיר שלם בתוך חצי דקה בלבד
הטריק שלא ידעתם עליו יחסוך לכם עבודה וזמן בניקיון בזמן צביעה

ויש לה גם טריק לצביעת דלתות:

@charminglifebyjess A VERY useful hack when painting doors with glass panels with @Lick #LickHome #LickTok #pink01 #Ad #Gifted #paintinghack #diyhacks #paintinghacks ♬ Elevator Music - Bohoman

ג'ס לקחה את המשוב באופן חיובי אך השיבה לאלו שטענו שצילמה את התמונות בזמנים שונים במהלך היום ולכן התאורה נראית אחרת. היא כתבה: "התמונות צולמו באותו הזמן. את ההבדל הצבע עושה".

אחרים ציינו שג'ס שינתה את המרצפות והם אלו שהובילו להבדל. היא הסכימה: "מסכימה שהרצפות עושות הבדל גדול, זו הסיבה ששיחזרנו אותן, אבל המטרה של הסרטון היא להדגיש את ההבדל בתאורה. המקום היה נשאר מוצל ואפור אם הוא היה צבוע בלבן". השתכנעתם?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully