וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הכול הולך": ככה יראו הבתים שלנו בשנה הקרובה

רנית נחום-הלוי

עודכן לאחרונה: 20.12.2022 / 10:03

עיצוב מודולארי וחכם, צבעוניות נועזת, חומרים חדשניים במראה טבעי וגם חזרה אחורה אל הרטרו ואל פריטים עגולים ורכים. 2023 כבר עוד רגע כאן, אז בדקנו איך היא תשפיע על עיצוב חללי הפנים שלנו

MILANO SMART LIVING- משטחי פאנלים דקורטיביים  מודפסים קלי משקל במראה שיש. דן שנייר,
אחת מהפתעות עיצוב הבית שמצפה לנו ב-2023 תהיה התעוזה בהלבשת הבית באמצעות שיש. משטחים קלים מודפסים במראה שיש, MILANO SMART LIVING/דן שנייר

מה יהיו מגמות עיצוב הבית לשנת 2023? כמדי שנה פתחה גם השנה את שעריה בחודש ספטמבר האחרון תערוכת העיצוב הבינלאומית Maison & object. התערוכה, המתקיימת מחוץ לפריז בחודשיים ספטמבר וינואר, נחשבת לאחת הגדולות והנחשבות בעולם העיצוב, במהלכה מאות או אלפי ספקים מרחבי העולם מגיעים להציג את העיצובים הכי חדשים. המתחם גדול ומחולק לאזורי ריהוט, תאורה, כלי בית, טקסטיל ואקססוריז.

השנה התערוכה הייתה צבעונית במיוחד. אחרי שנים בהן שלטו בעולם העיצוב הגוונים המונוכרומטיים, הפעם, לצד הגוונים הבהירים והאפורים, התווספו השנה גם צבעים דומיננטיים במיוחד, כך שנראה כי את התקופה הקרובה ילוו גוונים חמים של צבעי אדמה, כחולים והרבה ירוק על גבי הקירות וגם ברהיטים, בחפצי אומנות ובאקססוריז.

לדברי עדי לביא, סמנכ"לית השיווק ב-MODY, "עולם החומרים ממשיך לצבור תאוצה. אדריכלים ומעצבים מבינים שחלל עשיר בחומרים הוא חלל איכותי, מקצועי, עמוק ומדויק יותר. בתוך כך, לצד הרצון שלנו להתחדש ולחדש, גם החברות והמותגים מבינים שהבשורה עצמה מגיעה מעולם החומרים. לא מספיק חומר שהוא יפה, העמידות חשובה לא פחות".

משטחי למינם- דמוי בטון. למינם איטליה,
היופי של החומר כבר לא מספיק, העמידות מקבלת חשיבות גבוהה. משטח דמוי בטון של למינם/למינם איטליה
אריחים דמויי עץ באדיבות MODY. יח"צ חו"ל,
חומרים דמויי עץ - אחת המגמות הבולטות ל-2023. אריחים במראה עץ של MODY/יח"צ חו"ל

עוד מסבירה לביא כי בהסתמך על ביקורים בתערוכות העיצוב החשובות בעולם, אחת המגמות החשובות ל-2023 היא חומר דמוי עץ ודמוי טפט. "מדובר על חיפויים עשויים גרניט שמדמים באופן אותנטי עץ, כולל הטקסטורה המיוחדת והמחוספסת, והמאפיינים השונים של כל אחד מסוגי העצים. לצד חיפויים אמנותיים. עושה רושם שהחיפויים הם כבר לא נחלת המטבח או חדר הרחצה, אלא מתפרסים ונוגעים ביתר חללי הבית".

אחת מהפתעות עיצוב הבית שמצפה לנו ב-2023 תהיה התעוזה בהלבשת הבית באמצעות שיש, או טקסטורות של שיש, קריסטלים ואבנים. לדברי אדיר לוי מנכ"ל קוסנטינו ישראל, "זה זמן מה שהשיש נימצא בראש רשימת החומרים העדכניים והנכונים בעיצוב הבית. אם כי בשנה הקרובה נראה שהמופעים שלו יהיו פראיים יותר, מחוספסים יותר ועוצמתיים יותר. משטחים בעלי עורקים עבים וחזקים מפארים את חדרי הרחצה, משטחי האי במטבח ואפילו בדי הטקסטיל חוגגים את מראה השיש וממחישים את הרעיון כי ממש ניתן להלביש את הבית בשיש".

מגמה - שיש. קוסנטינו. יח"צ חו"ל,
השנה נראה שיש במופעים פראיים, מחוספסים ועוצמתיים יותר. שיש עם גידים דומיננטיים, קוסנטינו/יח"צ חו"ל

צבעוניות חזקה

אתם תוהים אילו צבעים עשויים להרגיע אותנו, לעורר אותנו או לגרום לנו להרגיש נטועים בבית, או במשרד? מעצבת הפנים קארן ראובני מ"ראובני אדריכלי פנים", המתמחה בפרוייקטים מסחריים ונדל"ניים מסבירה: "נראה שהצבעים הניטרליים מפנים את מקומם לגוונים נועזים וייחודיים שמטביעים חוזק ואופי מסוים בחללים שלנו. הצבעים שבהם נשתמש יהיו חזקים אך צנועים, מה שמתאים גם לאיך שאנחנו מרגישים עכשיו וגם לחיים שאנחנו מנהלים".

ספת קטיפה בצבע מג'נטה - RENBY. יח"צ חו"ל,
הצבעים הניטרליים מפנים את מקומם לטובת גוונים נועזים יותר. ספת קטיפה של RENBY בגוון מג'נטה - צבע השנה של פנטון לשנת 2023/יח"צ חו"ל
VIVA Magenta - טולמנ'ס. טולמנ'ס,
בהשראת האדום האורגני המצוי בטבע. חלל מעוצב בגוון Viva Magenta. טולמנ'ס/טולמנ'ס

הבחירה השנתית של צבע השנה על ידי מכון פנטון, מתיישרת עם המגמה הזאת. מדי שנה בתחילת חודש דצמבר, מכריזה אוטוריטת הצבעים 'פנטון' (Pantone) על צבע השנה שלדעתם ממחיש באופן המדויק ביותר את הלכי הרוח של התקופה הקרובה. השנה נבחר הצבע Viva Magenta גוון ארגמן, ממשפחת האדומים, בהשראת הצבע האורגני האדום שמצוי בטבע.

עיצוב מודולארי - גמיש למיקרו ליבינג

משבר הקורונה הכניס מונחים מעולם המשרדים אל תוך המרחב הביתי. הגמישות והמודולאריות בבית, הפכו להיות הטרנד הבולט היום במרחב שנאלץ כעת לתפקד כמשרד וגם כבית הספר שלנו, מגרש המשחקים וחדר הכושר שלנו, מסעדה וקולנוע.

לדברי גדעון בק מנכ"ל MILANO SMART LIVING, "ההכרח לבלות בבית, לעבוד בבית, לחגוג בבית וגם לנפוש בו מחייבים לתת פתרונות גמישים ומודולריים של רהיטים המשמשים לכמה פונקציות. נתחיל לראות בתים שמתוכננים עם מטרה ופונקציונליות רבה יותר, כך למשל עבודה מהבית, גם אם יש שטח מצומצם לא צריך להתפשר על הסגנון. כך למשל מערכות קיר חכמות המונעות על ידי שלט הכוללות בתוכן גם מזנון לטלוויזיה, גם שולחן עבודה, גם ספה וגם מיטה".

עיצוב סקנדנבי- טולמנ'ס דוט. יח"צ חו"ל,
לא מצליחים להיפרד ממנו, ואפשר להבין למה. עיצוב סקנדינבי על פי טולמנ'ס דוט/יח"צ חו"ל

הטרנד הסקנדינבי מוסיף להתחזק

לדברי אדריכלית טליה זנדבנק 'זנדבנק ברקאי אדריכלים' "תרבות הצריכה, ההצפה של הרשת החברתית, שעות העבודה הארוכות מכל מקום ובכל שעה, כולן יחד וכל אחת בנפרד תורמת את חלקה המזיק למצבי לחץ. לא בכדי אימץ עולם העיצוב את התורות הרוחניות דווקא השנה. הוגה, מיינדפולנס ותורת הזן כל אלו מעודדות בחירה בחומרים טבעיים, בייחוד במרחב האישי. ריצוף פרקט, שימוש ברהיטים קטנים מעץ מלא העונים על הצורך בשקט, רכות ורוגע. מניפת הצבעים מתבססת על גווני מונוכרום טבעיים שתורמים להפחתת הסחות הדעת, לטובת ההתבוננות פנימית, ושקט עיצובי".

בשנת 2023 העיצוב הסקנדינבי עשוי לחוות את תור הזהב שלו והוא מהווה אלטרנטיבה לעיצוב הבית. העקרונות המנחים של העיצוב הסקנדינבי, מעניקים כבוד לטבע ולסביבה. התכונות המאפיינות עיצוב סקנדינבי כוללות קווים נעימים ועוטפים, בעלי אופי מינימליסטי וממוקדי בית ומשפחה, המתאימים מאוד לצורך שבולט בעידן שלנו, להישאר בתחומי הבית ולקנן. אבל מעבר לכך פילוסופיית העיצוב הסקנדינבי מבוססת על השילוב בין החומר לרוח ומהווה אלטרנטיבה מודעת לעיצוב הבית.

עיצוב מודרני, אבל רך

לדברי מומחי מטבחי 'רגבה', העיצוב המודרני המאופיין בקווים נקיים ולבנים ודוגל בהעדפת הפונקציה על פני קישוטיות מוגזמת, בשנת 2023 העיצוב יהיה רך יותר שיאפשר איזון רך בין חומרים, צורות ונפחים כדי להשיג מראה חמים ומרוכך יותר. "העיצוב המודרני החדש דוגל בקווים ישרים ובאלמנטים פשוטים ומשלב דוגמאות, פיתוחים או תוספות קישוטיות כמו גם חומרים בצורתם הטבעית כמו בטון, עץ גולמי וזכוכית, שעיקר הדגש הוא חיבור איכותי ומושכל בניהם ליצירת חללים חמים".

בתחום הריהוט, "טרנד הרהיטים הרכים", מסבירה אורלי גוהר בן הרוש מעצבת הבית של ellita living "מגיע מכך שאנשים מחפשים רהיטים שפשוט נראים רכים ומזמינים, הרהיטים יגיעו בתצורות של ספה, כורסא ואפילו בכיסאות שולחן האוכל או בכיסאות הבר, הם ישולבו עם אלמנטים מודרניים כמו רגלי ברזל מעוגלות, רגלי מתכת צבועה ועץ. הרהיטים יגיעו במגוון של בדים, טקסטורות וכן גם בעורות טבעיים רכים, כך שיוסיפו שיתאימו כמעט לכל סגנון ולכל חלל ויוסיפו לו חמימות".

רכות בעיצוב באדיבות רשת ellita living. יח"צ חו"ל,
איזון בין חומרים, צורות ונפחים, שיניב מראה חמים ומרוכך. טרנד רהיטים רכים ב-ellita living/יח"צ חו"ל
עיצוב רטרו. טולמנ'ס דוט,
תפיסה שנעה קדימה ואחורה, אל העתיד ואל העבר. עיצוב רטרו, טולמנ'ס דוט/טולמנ'ס דוט

רטרו

מתוך תפיסה שנעה קדימה ואחורה, אל העתיד ואל העבר, בולטים פרטי הרטרו, המתרחקים מחומרים קרים ומנוכרים כמו ניקל, נירוסטה וזכוכית ודוגלים באווירה חמה וביתית המעוררת תחושות נוסטלגיה. "המושג רטרו בעיצוב הבית בא מהשפה הלטינית "רטרו" (retro) שפירושו "אחורה" או "בתקופה האחרונה" והוא מתאר משהו חדש שמעוצב כמו ישן", מסבירים ב'טולמנ'ס דוט'.

אז למה דווקא עכשיו? יש הסבורים כי עידן הפוסט קורונה גרם לנו להתמלא בערגה לתקופות קודמות, יפות יותר בחינו. אחרים טוענים כי המעטפת הנוסטלגית המוכרת והידידותית, מפיגה את הטכנופוביה שיש לנו ממוצרים עתירי טכנולוגיה. כך או כך רטרו בעיצוב הבית מעניק תחושה אל-זמנית של עיצוב מוכר ויציב, בייחוד בעידן הגאדג'טים המתוחכמים והקצב המהיר של השינויים המתחוללים בכל תחום בחיינו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully