וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחזית? יהיה פסטל. צבעי השנה 2022 נחשפים

עודכן לאחרונה: 9.12.2021 / 15:49

חברת הצבעים הבינלאומית פנטון חשפה את הבחירה שלה לצבע השנה 2022 וגרמה ללא מעט לגבות להתרומם עם בחירה בגוון רחוק מאוד מהקונצנזוס. ואילו צבעים נבחרו בישראל? כל הפרטים

חברת הצבעים הבינלאומית פנטון (Pantone) הכריזה היום על צבע השנה שלה לשנת 2022 - גוון Very Peri או במילים אחרות: סגול. הגוון, ששמו המלא והמדוייק הוא PANTONE 17-3938 Very Peri מסמל לדברי החברה את עידן השינוי והמעבר הגלובליים שאנחנו נמצאים בעיצומו בימים אלה. הבחירה השנה היא צעד יוצא דופן משום שבפנטון החליטו להמציא צבע חדש שלא נכלל במניפת הצבעים שלה עד כה. נה Very Peri הוא גוון שבין תכלת לסגול (ואם לדייק - תכלכל רווי באדום), שנקרא על שם פרח הווינקה, Periwinkle באנגלית.

צבע השנה של פנטון 2022 סגול Very Peri. Pantone, אתר רשמי
חבר חדש במניפת הצבעים של פנטון. Very Peri צבע השנה 2022/אתר רשמי, Pantone

"יצירת צבע חדש בפעם הראשונה משקפת את החדשנות והטרנספורמציה העולמית המתרחשת. המורכבות של הגוון הכחול האדום והסגול החדש הזה מדגישה את האפשרויות הרחבות שעומדות לפנינו". אמרה לורי פרסטמן, סמנכ"ל מכון צבעי פנטון.

"בעוד אנו מגיחים מתקופה אינטנסיבית של בידוד, החשיבה והסטנדרטים שלנו משתנים וחיינו הדיגיטליים והפיזיים התמזגו באופנים חדשים. גוון Very Peri מייצג את ההיתוך של החיים המודרניים והאופן שבו טרנדים של צבע באים לידי ביטוי בעולמות הפיזיים, ולהיפך. בעודנו מתקדמים לתוך עולם שבו שינויים חסרי תקדים, הבחירה בגוון Very Peri מביאה עמה פרספקטיבה חדשנית וחזון שמאפיינים את משפחת הצבעים כחולים וטומנים בחובם את כל האיכויות הכחולות. ובה בעת, הודות לתת-הגוון האדום שמצוי בו הוא גם מייצג חיות, גישה עליזה ונוכחות דינמית שמעודדות יצירתיות אמיצה וביטוי לדמיון" - נכתב בהודעת החברה.

_טולמנ'ס שטיחים בעיצוב _PATRICIA URQUIOLA. Claudia Zalla,
או שאוהבים אותו, או שממש לא - אין אמצע. שטיחים בעיצוב PATRICIA URQUIOLA לטולמנ'ס/Claudia Zalla

בכל סוף שנה לועזית מפרסמת חברת פנטון את הבחירה שלה לצבע השנה הקרובה, בחירה שלה השפעה ניכרת על בחירות בעולמות העיצוב על כל היבטיהם. בשנה שעברה (2021) בעיצומה של מגיפת הקורונה העולמית, בחרה החברה בשני גוונים ולא הסתפקה באחד: אפור וצהוב.

התגובות לבחירה בגוון הסגול אינן תמימות דעים. ברברה ברזין בעלת בי"ס לעיצוב פנים אמרה כי " זה צבע לאוהבי הסגול בלבד. אני אישית לא מתחברת אליו. חשוב להבין שרוב האוכלוסייה לא אוהבת סגול. או שאוהבים מאוד או שממש לא - אין באמצע. לדוגמא חלל ציבורי לעולם לא יהיה בסגול, כי הוא ירתיע את רוב הציבור. הסגול של פנטון הוא צבע רוחני ומעט מסתורי. אני רואה בו עגמומיות, צבע משמים. זה צבע שצריך לשמח אותו עם כתומים, ורודים וירוקים, למה צריך לשים משהו "מת" ואז לשמח? מראש תשלבו צבע שמקפיץ את החלל.

צבע השנה של טמבור 2022 אקווה פול Aqua Pool 0816T. סטיילינג מאיה לבנת הרוש. בועז לביא ויונתן בלום,
אנשים זקוקים לצלילות מחשבה - ואולי הגוון הזה יתן להם אותה. Aqua Pool צבע השנה 2022 של טמבור, סטיילינג: מאיה לבנת הרוש/בועז לביא ויונתן בלום

גם מעצבת הפנים אודליה ברזילי מצאה שהבחירה של פנטון פחות לטעמה. "אני פחות מתחברת לצבע הסגול שנבחר על ידי פנטון. מי שאוהב אותו בהחלט יכול לשלב אותו עם אלמנטים בחלל. אני הייתי ממליצה לשלב אותו בנגיעות חמות וקטנות. בין היתר כריות, אקססוריז, שטיחים ועוד", אמרה.

לעומתן, בני מורן מבעלי RENBY דווקא נשמע חיובי בנוגע לצבע הנבחר של פנטון:"הגוון הנבחר הוא חסר מגדריות ו/או עונתיות, מה שהופך אותו לנגיש ורצוי בכל תקופה והלך רוח", אמר.


במקביל גם בישראל הודיעו חברות הצבע על הבחירות שלהן לצבעי השנה (ואף הקדימו בכמה ימים את ההודעה של פנטון). בטמבור בחרו בגוון "אקווה פול" (Aqua Pool 0816T) שהוא מעין טורקיז, ונימקו את הבחירה בו כך: "אנשים זקוקים לצלילות מחשבה, למרחבים פתוחים, לשקט ולשלווה, להתנתק לעיתים מרעשי הסביבה ומכל מה שהוא 'אוטומטי'. צבע השנה מסמל את כל אלו".

צבע השנה של נירלט 2022 IS0048  EMBRACE. תמוז רחמן,
רדרד פודרה בואכה טרה-קוטה. גוון EMBRACE - צבע השנה 2022 של חברת נירלט/תמוז רחמן

בנירלט בחרו גם הם בגוון פסטלי אופטימי למדי שהוא מעין ורדרד פודרה בואכה טרה-קוטה, ושמו המלא הוא IS0048 EMBRACE. "מדובר בגוון אופטימי ומואר עם נגיעה חמה וטבעית, שמחבר ומגשר בין העבר המשובש והלא כל כך מוכר שחווינו, לצורך של כל אחד ואחת מאיתנו לאמץ אל חיינו עתיד יציב ואיתן. עתיד, שמחייב אותנו לחדד את החושים ולהיות מחושבים, שקולים ומודעים יותר לעצמנו ולסביבה" - כך נימקו בנירלט את הבחירה.

לעומת הבחירה הבינלאומית של פנטון, לבחירות המקומיות ברזין הרבה יותר מתחברת - אולי זה עניין של גאוגרפיה. "הצבע של נירלט, צבע של אלמוגים וקורל, צבע של שמחה ואופטימיות והכלה. צבע שמרפה. בחירה מצויינת שמתאימה מאוד לכל חלל. הצבע של טמבור נהדר, אולם במינונים קטנים בבית, כי הוא חזק מדי. זה צבע מרגיע, צבע שעושה תחושה של נועם ומתיקות. צבע כיפי לקיר אחד או לספה", היא אומרת.

"בסופו של דבר הכל עניין של מינונים", מרגיעה מעצבת הפנים הדס רוט מ"הלל אדריכלות". "כשרוצים לשלב צבע בחלל צריך לעשות זאת בנגיעות. קיר כוח הוא דוגמא טובה לשימוש בצבע דומיננטי או לחלופין באקססוריז שפשוט וקל לשנות".

באדיבות למינם. למינם,
"הכול עניין של מינונים". משטחים של למינם/למינם

לדבריה, "בצבע הנבחר של פנטון יש סוג של אינטימיות, שיהיה נעים לשלב בחללים כמו חדרי שינה, חדרי ילדים ופחות בחללים מרכזיים. לגבי גוון הפודרה (נירלט) מכניס תחושה נינוחה לחלל. משתלב נפלא עם ריהוט טבעי, סוגים שונים של עץ. צבע נעים ורומנטי כקיר לפינות אוכל, חדרי שינה. מעולה כטקסטיל, נגרות ביחידות של חדרי השינה".

בהתייחסה לצבע הכחול-ירקרק של טמבור, אמרה רוט, כי "זהו צבע שמאוד משתלט על החלל, לא מתאים לכל בית וגם לא לכל לקוח. צבע שדורש הרבה תעוזה. משתלב עם גוונים של ירוקים וכחולים, כאשר גם זריקה אדומה תעשה את העבודה (ואמנם, בטמבור המליצו על גוון משלים לצבע השנה שלהם - Red Flame 0077A, מ.ש.פ). שוב, צבע כזה מקרין אופי ואמירה לחלל. משתלב נפלא עם חומרים טבעיים כמו עץ, קש, נחושת וחלודה. שוב בסוף הכול זה מינונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully