וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל השבוע מרגיש כמו שבת: סוד הבידוד המאושר של הדנים

סגר הקורונה הוא ההזדמנות המושלמת ללמוד מהדנים, שבנו תורה שלמה שבה להישאר על הספה עם תה ופיג'מה זאת אידיאולוגיה. הנה מה שצריך לדעת כדי להפוך את הבית שלכם לגן עדן נורדי בסגנון ההוגה

איך עוברים עליכם הימים בסגר? האם אתם מנצלים את ההזדמנות כדי להשתבלל בבית בפיג'מה, לבלוס סדרות ופחמימות, ולסדר את החלל הביתי בצורה נעימה? או שאתם מטפסים על הקירות ומצמידים את האף לשמשה בכמיהה לצאת לאוויר הפתוח? אם אתם שייכים לקבוצה השנייה, יש לכם מה ללמוד מהדנים והכתבה הזאת עשויה לעזור.

"הוגה" (Hygge) היא מילה דנית קצרצרה עם משמעות מפורטת מאוד. פירושה: הרגשה או מצב רוח הנובעים מתחושת עונג בפעולות הפשוטות והיומיומיות והפיכתן ליפות, משמעותיות ומיוחדות יותר. הטרנד הדני שכבר קנה לו אחיזה בעוד מקומות בעולם, דוגל בהפיכת היומיומי למיוחד ובהנאה מהדברים הקטנים. ונדמה שאין זמן טוב מההווה המשונה הזה שהתרגש עלינו עם בהלת הקורונה והריתוק הביתי שנכפה על כולנו באחת, כדי לאמץ מעט מהגישה הנורדית הזאת אפילו במחוזותינו הפלורנטיניים החמימים.

plateau coffee table from 2900 להשיג בסטודיו Prat Living. סטודיו Prat Living,
מילה דנית קצרצרה עם משמעות מפורטת מאוד. חדר בסגנון הוגה סקנדינבי/סטודיו Prat Living

ושלא תחשבו שהטרנד הזה לא מגיע עם קבלות. רבים גורסים שההוגה כדרך חיים היא אחת הסיבות העיקריות שגורמות לכך ששנה לאחר שנה הדנים נמצאים כאחד העמים המאושרים ביותר בעולם בסקרים גלובליים. בשנת 2017 הם היו במקום הראשון, וב-2019 הם הידרדרו למקום השני, אחרי פינלנד - עוד אומה נורדית שיודעת דבר או שניים על להפיק את המיטב משהות ממושכת בבית בחורפים ארוכים וקפואים. ישראל אגב, מוקמה אי שם בתחתית במקום ה-152.

החורף הקר והארוך במדינות הסקנדינביות מאופיין במנהגים אשר עוזרים למקומיים לקבל ולאמץ את הקור והבדידות באהבה. איך עושים את זה? סגנון ההוגה דוגל במתן חשיבות לדברים שבין לבין, הפרטים הקטנים שעושים את כל ההבדל. קריאה נינוחה בפינה אהובה בבית (ללא טכנולוגיה! בלי מסכים. תשכחו מקריאה בטלפון הנייד), ארוחה משפחתית לאור נרות, לבוש חמים ונוח ומאכלים מנחמים. ההוגה דוגלת בלחיות את הרגע ולהפיק ממנו משמעות כאן ועכשיו, גם ברגעי היומיום הקטנים, בין אם שוטפים כלים או שותים את הקפה של הבוקר.

עוד בוואלה!

תשאירו אותנו לבד עם הדירה הזו: שכורה ומעוצבת בצפון הישן של תל אביב

לכתבה המלאה
להשיג ב-Prat Living. מחיר קראף 260 ש"ח. סטודיו Prat Living,
גם לקפה של הבוקר יכולה להיות משמעות מיוחדת. כלי קרמיקה בסגנון סקנדינבי/סטודיו Prat Living

Do Less, Stay behind

בעידן שבו נדמה שהמסלול היחידי הוא המסלול המהיר שמכתיב לנו תזוזה ללא ההפסקה, תזונה ספורטיבית והצלחת האינדיבידואל, ההוגה למעשה יוצאת כתרבות נגד שקטה ונעימה שדוגלת ב-self care, נינוחות וחברותיות.

בעולם שבו אנחנו נדרשים להיות במצב תמידי של ריבוי משימות, פיצול מסכים וקשב וזמינות 24/7, סגנון ההוגה נועד להרגיע את הרוחות ולתת לנו את תשומת הלב והריכוז שבלעשות דברים בבהירות ובקשיבות (Mindfulness). להישאר במצב תודעתי שיאפשר לנו ריכוז כך שנוכל להצטיין ולתת חשיבות ותיעדוף לדברים שעושים לנו ולנשמה טוב ללב ומשם לאחרים הסובבים אותנו.

תומיק-חומרים טבעיים קש ועץ-המראה הנורדי- עיצוב טל ברין להשיג בתומיק הצבר 1 עין ורד. שי לוגסי,
מתן חשיבות לדברים שבין לבין ולפרטים הקטנים שעושים את כל ההבדל. כורסת עץ וקש 'תומיק'/שי לוגסי

כרמית רדליך מהחנות Prat Living, המתמחה בעיצוב נורדי, מסבירה כי מדובר בסגנון שהתפתח בשנות החמישים של המאה הקודמת, כחלק מתנועה מודרנית בעיצוב הנורדי אשר העדיפה פונקציונליות במחיר סביר על פני יוקרה ומותרות, באופן שנתפס לראשונה לגיטימי גם בקרב האליטה. לדברי רדליך, "נקודת המוצא מאז ועד היום היא פונקציונליות תוך שימוש עיקרי בחומרים טבעיים, אסתטיקה, הקפדה יתרה על פרטים ושמירה על מינימליזם במטרה להימנע מעומס".

מבחינה עיצובית, האלמנטים שעולים בקנה אחד עם ההוגה כוללים למשל שולחנות וכיסאות בעלי רגליים ארוכות ודקיקות שמשוות מראה מרחף ואוורירי, קליל ונושם, ומוטיבים דומים ניתן למצוא גם בגופי התאורה. האווריריות בסגנון עיצוב זה נובעת גם לא פעם מהרצון למקסם את כניסת האור הטבעי לחלל, שברוב ימות השנה אין המון ממנו בסקנדינביה. בנוסף, הדנים מרבים להכניס ירוק לתוך הבית, בעזרת עציצים מסוגים שונים.

להשיג ב Contrast קיבוץ גלויות 49 תל אביב.. Contrast,
גופי תאורה אווריריים ועיצוב שמכניס פנימה כמה שיותר אור טבעי/Contrast

ברוב הבתים הדנים קיימת 'פינת נחמה' - פינה ביתית שמזמינה התרגעות נעימה בפיג'מה וגרביים עבים, עם כוס תה חם וספר טוב. הפינה הזאת יכולה להכיל ספה או כורסה נוחה שנעים להתכרבל עליה, שמיכת צמר בצבעים טבעיים ורכים, סלסלת קש עם מגזינים או חוטי צמר לסריגה (כל אחד והתחביב שלו), גוף תאורה ששוטף אותה באור נעים ואולי גם עציץ ירוק ונחמד.

הגישה הדנית מנסה לתת מענה לכל החושים והתחומים על ידי השקעה גם בבחירת נרות ריחניים שיפיצו ניחוחות נעימים ומרגיעים בבית וקישוט הבית בעזרת פריטי אספנות וציורים. עם זאת, הם מצליחים לשמור על איזון עדין ונמנעים מתחושת עומס של פריטים. העיצוב הסקנדינבי מאופיין בפונקציונאליות, ניקיון, פשטות וחמימות. למרות המינימליסטיות, סגנון עיצוב זה אינו מנוכר אלא מציע חיבור המאפשר שילוב המודרני והכפרי. נסו למצוא את השילוב בין השניים.

ארונות ריביירה - הבית של המעצבת טל וולנסקי סגרה. גדי סיארה,
שילוב שמאזן בין המודרני לכפרי. פינת נחמה/גדי סיארה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully