וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 דברים שאתם שוכחים לנקות בבית - ויסייעו למכשירי החשמל להחזיק לאורך זמן

9.8.2022 / 23:58

מומחית הניקיון והארגון קמי לארה שיתפה בטיקטוק את מה שהם לדעתה עשרה אזורים/מכשירי חשמל בבית שכולנו שוכחים לנקות. בתגובות אנשים הודו שלפחות ממחציתם הם נוטים להתעלם

10 דברים שצריך לעשות כל חודש כדי להאריך את חיי מוצרי החשמל הביתיים/@kami.larae

כשזה מגיע לניקיון הבית, רובנו מכירים את היסודות. לא נשכח לכבס מצעים, לנקות שירותים ואמבטיות, לעשות אבק וספונג'ה בסלון - אולם יש אזורים ומכשירי חשמל בבית שאנחנו שוכחים לנקות אותם כי הם נסתרים מהעין. מומחית הניקיון וארגון הבית קמי לארה, @kami.larae בטיקטוק, שיתפה סרטון ובו עשרה דברים שאנחנו צריכים לעשות - או ליתר דיוק, לנקות - לפחות פעם בחודש כדי לשמור על מכשירי החשמל שלכם בבית כמו חדשים. הסרטון שלה צבר יותר ממיליון צפיות ומאות תגובות מפרגנות.

מסנני אוויר

הטיפ הראשון של קאמי הוא להחליף מסנני אוויר (פילטרים) מדי חודש אם יש לכם מזגן מרכזי בבית - אם כי גם את המסננים במזגנים הקטנים מומלץ לנקות מפעם לפעם. זה מאוד קל לביצוע, אך מאחר שהמסננים אינם נראים לעין - אנו נוטים להתעלם מהמטלה. "הם יכולים לגרום לאלרגיות רבות, במיוחד אם יש לכם חיות מחמד", הסבירה קאמי.

החלפת המסננים במזגן. tiktok.com/@kami.larae, צילום מסך
החלפת המסננים במזגן/צילום מסך, tiktok.com/@kami.larae

ניקיון מכונת כביסה

אנחנו משתמשים בקביעות במכונת הכביסה כדי לנקות את הבגדים והמצעים שלנו - אבל גם להן מגיעה שטיפה טובה. המומחית ממליצה להוסיף כוס אחת של חומץ או סודה לשתייה למגירה ריקה ולהפעיל את המחזור על ההגדרה החמה ביותר. "אבל אל תשתמשו בשניהם בבת אחת - או שהם יבטלו אחד את ההשפעה של השני", היא הוסיפה.

מסנן מכונת הכביסה

אם אתם כבר יושבים על מכונת הכביסה שלכם, אל תשכחו לנקות את המסנן. הניחו מגבת מתחת למסנן וקערה על הרצפה מתחת. משכו החוצה את המסנן כדי לתת למים מלאי הפסולת להתרוקן אל תוך הקערה. היא ממליצה גם לשפשף את הדשים הפנימיים של גבולות הגומי.

מייבש הכביסה

הדבר השלישי והאחרון שעליכם לעשות בחדר הכביסה הוא לנקות את המסנן של מייבש הכביסה שלכם. הסירו את מלכודת המוך ונקו את התא הפנימי עם מברשת לניקוי בקבוקים ושואב. לפני שתחזירו את המסנן פנימה, שטפו אותו במים וקרצפו אותו עם מברשת שיניים ישנה כדי להסיר שאריות דביקות. קאמי הוסיפה שהיא עושה את זה פעם בשבוע כדי להבטיח שהמסנן יתפקד היטב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
ריקון מסנן מכונת הכביסה. tiktok.com/@kami.larae, צילום מסך
ריקון מסנן מכונת הכביסה/צילום מסך, tiktok.com/@kami.larae

מכונת הקפה

רובנו לא יכולים לשרוד בלי הקפה של הבוקר, אבל כדי שמכונות הקפה היקרות האלה יחזיקו לאורך זמן - יש לנקות אותן באופן קבוע. קאמי קונה קפסולות ניקוי ייעדיות של Clean 'n Brew המוצעות באמזון במחיר של 10 דולרים, אבל כל קפסולות לניקוי מכונות קפה יעשו את העבודה.

מסנן מדיח הכלים

אם אתם מאלה שמכניסים כלים למדיח מבלי לקרצף מהם את האוכל קודם (כי אמרנו לכם שככה צריך לעשות), כנראה שמצבו של פילטר המדיח שלכם הרבה יותר גרוע ממה שאתם חושבים. הקפידו להוציא אותו ולשטוף מדי חודש כדי לשמור על יעילות פעולת המדיח.

טוחן האשפה בכיור

טוחן האשפה עשוי להעלות ריחות רעים לאחר זמן מה ולכן חשוב לנקות אותו לפחות פעם בחודש. קאמי משתמשת בתרמילי ניקיון של CLR Fresh & Clean כדי לבצע את העבודה וגם הם נמכרים באמזון בעלות של 6 דולרים לקופסה.

הכיור

גם הכיור שלכם זקוק לניקיון חודשי אם לא שבועי. קאמי ממליצה לקנות ספוג מיוחד שייעודי לניקיון הכיור ולשפשף היטב. היא אמרה: "הייתי המומה מכמה שזה ניקה היטב את הכיור שלי. הייתי בטוחה שהכיור שלי היה נקי לפני, אבל אחרי ששפשפתי אותו היטב הוא נראה כל כך מבריק וחדש".

ספוג לניקיון הכיור. tiktok.com/@kami.larae, צילום מסך
ניקיון הכיור בספוג ייעודי/צילום מסך, tiktok.com/@kami.larae

חומץ

בניגוד לטיפים הקודמים שלה הנוגעים לאזורים ספציפיים בבית, את הטיפ התשיעי שלה היא מקדישה לנפלאות החומץ. היא מוסיפה כוס אחת או שתיים של חומץ לחלק הפנימי של המדיח ומפעילה מחזור על ריק. היא גם שופכת שתי כוסות חומץ אל פתח הניקוז של הכיור ולבסוף משרה את ראשי המקלחת בשקית ניילון עם חומץ כדי להסיר את הפסולת התקועה.

המקלחת

הטיפ האחרון שלה נוגע לחיטוי המקלחת. במקום להשתמש במטליות - היא מציעה להשתמש במגב ספוג כדי לא לפגוע בברכיים שלכם.

צפו בכל הטיפים שלה:

@kami.larae 10 things to do every month to keep your appliances like new! #cleantok ♬ original sound - K A M I

"טיפים מצוינים, תודה רבה", כתבה אחת בתגובות ואחרת הוסיפה: "זה באמת הטאץ' שהיה חסר לבית שלי". אחרים חשבו שהמשימות שאפתניות מדי: "את מציעה לעשות את הדברים האלה מדי חודש. מותק, לעשות את הדברים האלה לוקח חודש!", כתבה אחת ואחר הוסיף: "אולי פעם בשנה. התעייפתי רק מלצפות בך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully