וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חומץ מנקה נהדר? אל תעזו לנקות איתו במקומות האלה בבית

4.3.2022 / 0:05

כמעט כל מדריך למוצרי ניקיון טבעיים ממליץ על חומץ, אלא שישנם מקומות מסוימים בהם הוא עלול לגרום נזק של ממש לרהיטים, ואפילו לסכן את בעלי החיים שבבית. אל תנסו את זה בעצמכם

דברים שכן אפשר לנקות עם חומץ/@cleanqueen_7

חומץ הפך למרכיב החשוב ביותר של מוצרי הניקיון הביתיים - הוא נחשב לתכשיר ניקוי בטוח ואפקטיבי שניתן להשתמש בו בכל הבית. למרות זאת, מומחים מזהירים כי זה ממש לא נכון בכל המקרים, ובמיוחד כשאתם מנקים ארבעה סוגים של דברים בבית.

משטחי אבן - חומץ הוא מחטא טבעי, אבל הוא לא בטוח לשימוש על משטחי אבן כמו שיש וגרניט. חומץ לבן, שהוא רכיב קבוע בכל תמיסה או תרסיס ניקוי שמכינים לבד בבית ומומלץ על ידי המומחים הוא בעל רמת חומציות של 2.5.PH על פי המגזין Healtline, רוב הנוזלים הם בעלי רמת חומציות של 7. החומציות הזו עשויה לפגוע בשיש, בגרניט ובכל משטח אבן ואפילו יכולה לאכול את חומרי האיטום שאמורים לשמור על האבן. אותו דבר עשוי לקרות גם בפרקטים מעץ ובמשטחים או רהיטים עם גימור שעווה - ולכן אל תעזו לנקות אותם עם חומץ.

מסכים אלקטרוניים - על פי האתר realsimple, אל תעזו לנקות מסכים עם חומץ - מאחר והוא יאכל את השכבה המגנה. "למרות שזה עשוי להיות ממש מפתה לתפוס מטלית מיקרופייבר וקצת חומץ כדי לקרצף את כל הכתמים האלה על מסך המגע שלך - זה רעיון רע. החומץ יכול להרוס את הציפוי על המסך. מסכים יכולים להיות ממש רגישים ומומחים ממליצים להשתמש עליהם רק בחומרי הניקוי הייחודיים שנוצרו במיוחד עבור מסכים של מכשירים אלקטרוניים שונים. גם ניגוב עם מטלית מיקרופייבר נקייה ויבשה לרוב יעשה את העבודה.

מדיח כלים - אם אתם עוקבים אחרי טרנדים של ניקיון, אולי נתקלתם במומחים שמעודדים לנקות את פנים המדיח על ידי הרצת המכונה עם כוס חומץ בפנים. אמנם זה יעזור לתת למדיח מראה נקי, אבל זה גם עלול לגרום יותר נזק מתועלת לטווח הארוך. חומץ לבן לא יהרוס בוודאות את המדיח, אבל הוא יכול לאכול את ציפוי הגומי אם יש אחד כזה במכשיר שלכם. לא בכל המדיחים יש גומי, כך שהדרך הנכונה לדעת היא להסתכל במדריך של המדיח. המומחים בקונסיומר ריפורטס ממליצים לוותר על שימוש בחומץ ובמקום זאת להשתמש בחומר ניקוי שיוצר במיוחד למדיחי כלים.

העלמת ריח שתן של בעלי חיים - זה לא סוד שחומץ משמש גם כספריי לטיהור אוויר וניטרול ריחות רעים. יש הטוענים שריסוס של חומץ על כריות הספות יגרמו להן להריח כמו חדשות. ובעוד שחומץ אכן מנטרל את הריח שמשאירים בעלי חיים על השטיח או הרהיטים, הוא לא מעלים לחלוטין את הריחות הללו עבור בעלי החיים עצמם. למעשה, זה אפילו יעודד אותם לנסות ולסמן את אותו המשטח פעם שנייה כדי שאף בעל חיים אחר לא יתקרב.

עוד דברים שמאוד מומלץ שלא לנקות עם חומץ הם סכיני מטבח, כתמי ביצים וכל מוצר שעשוי מגומי. מעבר לזה - תרגישו חופשי לשפוך חומץ איפה שבא לכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully