וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלה הפריטים שאנשים מסתכלים עליהם הכי הרבה בבית שלכם

ניסוי שהשתמש בטכנולוגיה שעוקבת אחר תנועות העיניים של אנשים גילה לאיזה פריטים הם מקדישים הכי הרבה תשומת לב בכל אחד מחדרי הבית. המידע הזה יכול להיות מאוד שימושי ורווחי

על מה נראה לכם שאנשים מסתכלים הכי הרבה כשהם נכנסים אליכם הביתה? על הריהוט? התמונות שבחרתם לתלות על הקיר? אולי על ארונות המטבח? על כל השאלות המסקרנות האלה ויותר הצליח לענות ניסוי חדש שנערך בבריטניה. הניסוי נערך ביוזמת אתר השוואות מחירים בריטי בשם Confused.com שעשה שימוש בטכנולוגיית למעקב אחר תנועות העיניים של אנשים, ובחן על מה הם הסתכלו הכי הרבה בכל אחד מחדרי הבית: סלון, מטבח, חדר שינה, חדר רחצה, חדר ילדים וחדר עבודה, וגם כמה זמן הביטו בכל דבר.

התוצאות מעניינות מאוד ואפילו מפתיעות לפרקים, אבל מעבר לכך יש להן משמעות שיכולה להיות מאוד כלכלית - למשל עבור מישהו שמעוניין למכור את הבית - היכן שווה להשקיע בשדרוגים? לאילו מקומות ופריטים העין של אנשים נמשכת כשהם מתרשמים מחלל מסויים? הרי התוצאות:

סלון

הפריטים שאנשים מסתכלים עליהם הכי הרבה בסלון. Confused.com, אתר רשמי
עזבו את הספה, תשקיעו בשולחן קפה וכריות נוי. הפריטים שאנשים מסתכלים עליהם הכי הרבה בסלון/אתר רשמי, Confused.com

פריטי הריהוט המרכזיים ופריטי הטקסטיל היו אלה שמשכו את מספר המבטים הרב ביותר: שולחן הקפה, השטיח וכריות הנוי זכו למספרים הגבוהים ביותר (מעל 100 מבטים). כריות הנוי היו במקום השלישי אמנם מבחינת מספר המבטים, אך הן הפריט הסלוני שזכה למבטים הממושכים ביותר. הפריטים בתחתית הרשימה, שמשכו הכי מעט תשומת לב מצד אנשים היו: הטלוויזיה עצמה והרהיט שעליה היא מונחת, ווילונות ותמונות האמנות שנתלו על הקירות.

מטבח

הפריטים שאנשים מסתכלים עליהם הכי הרבה במטבח. Confused.com, אתר רשמי
המסקנה המיידית שלנו: להקפיד לנקות את הרצפה במטבח. המקומות שאנשים הביטו בהם הכי הרבה במטבח/אתר רשמי, Confused.com

המטבח הוא אחד החללים הכי מרכזיים בבית וגם זה שאנשים משקיעים הכי הרבה כסף בשיפוצו או שדרוגו, לכן מעניינת במיוחד השאלה אילו פיצ'רים בו מושכים הכי הרבה תשומת לב? באופן מפתיע, בראש הרשימה ניצבת הרצפה - ריצוף המטבח זכה למספר המבטים הרב ביותר, ארונות המטבח נמצאים רק במקום השני (ועם פער של יותר מ-100 מבטים מהמקום הראשון), ובמקום השלישי כיור המטבח. השיש או משטח העבודה הגיע למקום הרביעי עם 37 מבטים בלבד, ואחריו החלונות, מידוף דקורטיבי, תנור האפייה והתאורה. בתחתית הרשימה: סירים ומחבתות (תלויים), עציצים ותמונות.

חדר שינה

הפריטים שאנשים מסתכלים עליהם הכי הרבה בחדר השינה. Confused.com, אתר רשמי
פוקוס רציני על טקסטיל. פריטים שמושכים הכי הרבה תשומת לב בחדר השינה/אתר רשמי, Confused.com

בחדר השינה, נראה ששווה במיוחד להשקיע בטקסטיל ובאזור אם רוצים להותיר רושם טוב - בראש הדירוג עם הכי הרבה מבטים היתה השמיכה שנפרשה על קצה המיטה, ואחריה: שידה, חלונות, כריות נוי, כיסוי מיטה, מנורות קריאה ושידות הצד. הפריטים שמשכו הכי פחות עניין בחדר השינה היו: פריטי אמנות, ריצוף וווילונות.

עוד על עיצוב חדרי שינה

בלי שיפוץ: 5 טיפים שישדרגו לכם את חדר השינה

לכתבה המלאה

חדר רחצה

הפריטים שאנשים מסתכלים עליהם הכי הרבה בחדר הרחצה. Confused.com, אתר רשמי
אנשים מאוד אוהבים להסתכל על עצמם. המראה במקום הראשון בחדרי הרחצה/אתר רשמי, Confused.com

לצד המטבח, חדרי הרחצה הם עוד חלל בבית שאנשים נוטים להשקיע בו כסף רב בכל הנוגע לעיצוב ושיפוץ, והם גם נחשבים לגורם חשוב שמשפיע על תמחור הנכס. במקום הראשון עם הכי הרבה מבטים: המראה (177) - אם כי, לא ברור אם זה באמת פריט עיצובי כל כך חשוב בחדר הרחצה כמו שאנשים פשוט אוהבים להביט בבבואתם. במקום השני - פריט הנגרות המרכזי (והיחיד) בחדר - ארון הכיור, שהיה גם הפריט שבו התבוננו למשך הזמן הארוך ביותר. שאר הפריטים בסדר יורד: כיור, אריחים, אסלה, אמבטיה, מקלחון וחלון. גם עציצים, אם יש לכם כאלה בחדר הרחצה, מושכים מבטים כשהם נמצאים בחדר זה. מה שנראה שפחות מעניין אנשים באמבטיה, הם: התאורה, הברזים והמתקן של נייר הטואלט.

חדר ילדים

הפריטים שאנשים מסתכלים עליהם הכי הרבה בחדר הילדים. Confused.com, אתר רשמי
תשקיעו בריהוט. הפריטים שהכי מעניינים אנשים בחדרי ילדים/אתר רשמי, Confused.com

בחדר הילדים הפריט הכי נצפה היה המיטה/עריסה - הן מבחינת מספר המבטים והן מבחינת משכם. במקום השני והצמוד היו ספרייה/מדפייה. עוד פריטים שאנשים הביעו בהם עניין רב יחסית בחדר הילדים, הם: שטיח, ריצוף, כורסת הנקה ושידת ההחתלה. 3 הפריטים שהכי פחות עניינו אנשים: תריסים, תאורה ופריטי אמנות.

חדר עבודה

הפריטים שאנשים מסתכלים עליהם הכי הרבה בחדר העבודה. Confused.com, אתר רשמי
המקום היחיד שבו הבחירות האמנותיות שלכם על הקירות מזיזות למישהו. חדר העבודה/אתר רשמי, Confused.com

מאז פרוץ מגיפת הקורונה, הרבה יותר אנשים התחילו לעבוד מהבית, ואם יש משהו שאנשים אוהבים לעשות במהלך שיחות זום, זה להציץ מעבר לכתף של הקולגות שלהם ולהתרשם (עד כמה שאפשר) מהבית שלהם. כתוצאה מכך חדרי עבודה/משרדים ביתיים הפכו שוב לחלל שזוכה לתשומת לב בבתים רבים, והנה מה שבאמת מעניין אנשים שמבקרים בהם: הכיסא במקום הראשון עם 410 צפיות, זאת לעומת 20 מבטים עלובים בלבד שלהם זכה שולחן העבודה. עוד פריטים שזכו להרבה תשומת לב הם מסך המחשב, מדפים, תמונות (בערך החדר היחיד בבית שבו לאנשים כן אכפת מה תלוי על הקירות, לפי הסקר הזה) והשטיח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully