וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדריך שיעיף לכם ת'תחת: איך בוחרים אסלה לבית?

מהדגם הבסיסי ביותר, דרך האסלות התלויות ועד לאסלה יפנית ב-65 אלף שקלים, וגם איפה ממש לא כדאי לכם למקם את השירותים - כל המידע שכדאי לדעת לפני שקונים אסלה. המדריך המלא

אין ספק שחדר השירותים הוא אחד החדרים היותר משמעותיים בבית. קודים חברתיים וכללי הנימוס אמנם מצניעים את קיומו. ועדיין - בהתחשב בעובדה שאנו מבלים בו מדי יום, מן הראוי שניתן לו את הכבוד הראוי ונקדיש את תשומת הלב הנדרשת לעיצובו ולאבזורו.

אחד הפריטים המשמעותיים ביותר בעיצוב חדר רחצה הוא האסלה - כיסא הכבוד. אילו אפשרויות עומדות בפני קהל הרוכשים בבואם לחפש אסלה לביתם? מה ההבדלים מבחינת הפונקציונליות, המחיר, האיכות, החומרים והביצועים? ואיך בוחרים איפה למקם אותה? המדריך הבא יעשה לכם סדר בכל השאלות.

אסלה ממוקמת בחדר רחצה קטן תכנון ועיצוב הילה מוטיל. אורית ארנון,
כמה מקום היא באמת צריכה? אסלה ממוקמת בחדר רחצה קטן. עיצוב ותכנון: הילה מוטיל/אורית ארנון

"בדומה לענף העיצוב בכללותו, גם האסלות עברו כברת דרך והשתדרגו לאורך השנים. בעבר, האופציה היחידה היתה אסלת חרס ומעליה מיכל ההדחה חשוף עשוי פלסטיק ומה שמחבר בין שתי היחידות הוא צינור שמוביל את המים, אסלה זו נקראת בעגה המקצועית אסלת P. בשלב מאוחר יותר הגיעה אסלת המונו-בלוק, שנחשבת לאלגנטית יותר ומורכבת מאסלה ומיכל הדחה מחרס שמחוברים יחד כיחידה אחת ועדיין, מיכל ההדחה בולט לעין. כיום, אסלות תלויות עם מיכל הדחה סמוי הן האלטרנטיבה הרווחת מכיוון שמיכל ההדחה מוטמע בתוך הקיר וסמוי לגמרי מהעין, בעוד האסלה עצמה נובעת מהקיר, מרחפת מעל לרצפה ואינה מחוברת אליה. כפתור ההדחה, שהפך לפיצ'ר מעוצב בפני עצמו, נמצא על גבי הקיר או על גבי הדופן העליונה, במידה ותוכנן קיר נמוך. כיום גם ניתן למצוא אסלות חכמות, אסלות מחממות ועוד", מסבירה מעצבת הפנים הילה מוטיל.

לדבריה, הפערים במחירים נובעים בעיקר מהבדלים במותגים ובמדינות הייצור וכן בכיסויי לחצן ההדחה שניתן כאמור להשיג היום במגוון רחב של צבעים וצורות.

אסלת מונובלוק  של המותג Devon&Devon החל מ6,000 שח להשיג ב-Hezibank. Devon&Devon,
וייב קולוניאליסטי. אסלת מונובלוק בעיצוב רטרו שחור-לבן. מחיר: החל מ-6,000 ש"ח, HeziBank/Devon&Devon
באדיבות אלוני אסלת אינוונט מחיר 5974 שח. אסף לוי,
טווח המחירים של אסלות תלויות מתחיל מ-600 ש"ח ומטפס מעלה בהתאם ליצרן והחומרים. אסלה תלויה מדגם INVENT. מחיר: 5,974 ש"ח, אלוני/אסף לוי

"בפרויקטים שלי אני תמיד מעדיפה לעבוד עם אסלות תלויות עם מיכל הדחה סמוי מכמה סיבות - האסלה עצמה לא מחוברת לרצפה לכן קל יותר לנקות את האזור כולו, והעובדה שלא רואים כלל את המיכל מאפשרת לנו ליצור עיצוב הרמוני, נקי והמשכי", משתפת מוטיל. יש כיום מיכלי הדחה דקים (10 ס"מ במקום 15 ס"מ) ואסלות קצרות יותר (50 ס"מ במקום 58 ס"מ). מדובר בפתרון נפלא לחללים קטנים יחסית בהם כל ס"מ פנוי משמעותי להתנהלות נוחה יותר בחלל".

מה חשוב לדעת לגבי תכנון המיקום של האסלה בחדר הרחצה?
"מומלץ למקם את האסלה במקום כמה שיותר סמוי מהעין. כשחולפים על פני חדר הרחצה או השירותים, תמיד נעים יותר לראות ארון כיור מעוצב ומראה יפה, על פני אסלה. מעבר לזה, במידה ומישהו נכנס בטעות לחדר כשהאסלה בשימוש, עדיף שתהיה מוצנעת. מבחינה ארגונומית, אסלה דורשת רוחב של 80 ס"מ סך הכל (כלומר 40 ס"מ מכל אחד מצידי מרכז האביזר)".

לדברי ג'יימי הרננדורנה סמנכ"ל השיווק של HeziBank, אסלות הרטרו עם מיכל ההדחה העילי, שאותו מפעילים באמצעות משיכה בשרשרת או חוט דווקא עושות קאמבק בזמן האחרון, כטרנד עיצובי. אולם, למרות שהלוק מתכתב עם העבר, הגרסה המעודכנת שלהן מכילה מנגנוני הפעלה מודרניים ומתקדמים. וניתן למצוא בחנויות, לצד הדגמים המודרניים גם דגמים בסגנון קולוניאלי או היסטורי שיכולים לתת לחדר הרחצה תחושה של עושר, שפע ואלגנטיות שכבר פסה מן העולם.

אסלת P בעיצוב רטרו עם מיכל הדחה גבוה ניאגרה עילית של המותג Devon&Devon החל מ-5800 שח להשיג ב-HeziBank. Devon&Devon,
אסלת רטרו עם ניאגרה עילית והפעלה במשיכת חוט של המותג Devon&Devon. מחיר: החל מ-5,800 ש"ח, HeziBank/Devon&Devon

אפשרות עיצובית נוספת שעומדת היום לרשות הלקוחות היא התאמת הצבע של האסלה לעיצוב של חדר הרחצה. אם בעבר ראינו היצמדות כמעט בלעדית לאסלות לבנות או מקסימום בז', כיום ניתן להשיג מגוון של דגמים של אסלות מונו-בלוק או תלויות בצבעוניות מגוונת ומרקמים שונים. אסלה תלויה מדגם Infinity של המותג ISVEA Italia למשל, מגיעה בשלל צבעים כמו לבן מט, שחור מט, כחול, ירוק אינדיגו, ורוד סלמון, מנטה, קפוצ'ינו, אפור ועוד, ומחירה מתחיל ב-2,099 ₪ שתמורתם תקבלו גם מנגנון טריקה שקטה (ניתן להשיג ברשת נגב).

דגמי אסלה ובידה צבעוניים של infinity 120 ISVEA הנמכרים בסניפי נגב מחיר החל מ-2099 שח. נגב,
יותר ויותר לקוחות מעוניינים באסלות בצבעוניות מעניינת. אסלות כיורים ובידה בגוונים שונים, דגם infinity של חברת ISVEA, נגב/נגב

"יש היום בשוק מגוון רחב של אסלות ויש בתחום חידושים רבים, טכנולוגיות חדשניות וטרנדים. טווח המחירים נע בין 1,000 שח ל 5,500 ₪", אומר אלון שגיא סמנכ"ל קמעונאות בחברת אלוני. בתחום החידושים הוא מספר על אסלה עם פטנט ייחודי לשאיבת ריחות. "מדובר באסלה המשלבת טכנולוגיה המפנה ביעילות את כל הריחות וחלקיקי האויר ישירות לתוך מערכת הביוב וככה מונעת מריח רע להתפשט", הוא מסביר. באסלה של המותג INVENT ניתן לווסת את טמפרטורת המים ולחץ המים ללא צורך בחיבור חשמל, כך שעלות ההתקנה זולה יותר ביחס לאסלות שוטפות אחרות.

לדבריו, "ניתן לראות שהדגש על היגיינה הולך וגובר, בתחום האסלות ישנה יותר דרישה מבעבר לאסלות שוטפות ודרישה מוגברת (וכמעט מוחלטת) לאסלות Rimless (ללא תעלה). היתרונות באסלות אלה הם מניעת הצטברות של אבנית בתעלה שגורמת ללכלוך וריח, שטיפה היקפית להדחה יעילה וטובה". לצד אלה, גם שגיא מציין את הפתיחות של הקהל הישראלי בשנים האחרונות לאסלות צבעוניות, שהביקוש אליהן עלה ומגוון הצבעים שזמין כיום, גדל בהתאם.

אסלה מעוצבת של המותג AET ITALY להשיג בהחממה מתחם לעיצוב הבית. החממה - מתחם לעיצוב הבית,
אסלה מעוצבת של המותג AET ITALY, מחיר: 17,000 ש"ח. להשיג בהחממה מתחם לעיצוב הבית/החממה - מתחם לעיצוב הבית

"כיום שוק האסלות מתפתח למספר רב של כיוונים. מחומרים חדשים שנכנסים לשוק ועד עיצובים עוצרי נשימה המשלבים צורות גיאומטריות שיוצרות עניין רב יותר בחללים הרטובים", אומרת סיון קאופמן, מ"החממה", מתחם לעיצוב הבית. דוגמה לכך היא אסלה של המותג AeT ITALY שלה קימורים ייחודיים וקו א-סימטרי. מדובר בדגם שניתן להתאים אישית עם גימורים יוקרתיים כמו זהב ופלטינה שיוצרים אפקט דו-צבעוני מרגש. "חשוב מאוד לדעת שככל שמבנה האסלה מורכב יותר, כך הניקוי מסתבך וישנם אזורים שעשויים לצבור אבנית ולכלוך שיהיה קשה להגיע אליהם", מדגישה קאופמן.

"בנוסף, כשאתם רוכשים אסלה חדשה, כדאי לברר האם יש עלויות נלוות, כמו הכנת תשתית חדשה בחדר השירותים לאסלה תלויה, הוספת נקודת מים, חיבור לחשמל עבור אסלות משוכללות עם אפקטים שונים כמו תאורה דקורטיבית, חיישנים וכדומה. וכדאי לברר גם כמה שנות אחריות היצרן מציע", היא אומרת.

toto אסלה יפנית החל מ25 אלף שח להשגי ב"החממה" מתחם לעיצוב הבית. toto -החממה בית לעיצוב,
זה או זה או לקנות אוטו חדש - מה תבחרו? אסלה יפנית חכמה של המותג TOTO. מחיר: 25-65 אלף ש"ח, החממה - מתחם לעיצוב הבית/toto -החממה בית לעיצוב

עד כאן טווח האסלות של האדם הסביר - אמנם חלק מהדגמים שהצגנו כאן יקרים או יוקרתיים יותר, אך הם מייצגים את הטווח שבו רוב הקונים נעים מהפשוט, הבסיסי והזול ועד למעוצב, המשודרג והיקר יותר. אבל דרגה אחת מעל הטווח הזה נמצאות האסלות היפניות, שמביאות למערב את כל הטירוף הפטישיסטי של אומה שהצליחה להעלות את ייצור האסלות לדרגות אמנות שלובה בהייטק.

דוגמה כזאת היא האסלה החכמה של המותג היפני TOTO. זוהי אסלה תלויה שמגיעה עם שלט אלחוטי ששולט במגוון תכונות ויכולות: הדחה בטכניקת טורנדו, פתיחה וסגירה של מכסה האסלה, שואב ריחות, מושב מחומם, שטיפה קדמית ואחורית, אפשרות לשלוט בעוצמת הזרם לתחושת עיסוי, ייבוש באוויר חם, תאורה ועוד. בשביל חווית השירותים הזאת תצטרכו להיפרד מלא מעט כסף - מחירה מתחיל ב-25 אלף שקלים ויכול להגיע גם ל-65 אלף ₪.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully