וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 טעויות כביסה נפוצות שפוגעות לכם גם בבגדים וגם בכיס

7.12.2023 / 0:01

כולכם ודאי יודעים לעשות כביסה - אבל מסתבר שרובכם טועים בכמה פעולות פשוטות והן מביאות לבלאי מוגבר בבגדים וגורמות להוצאות חשמל מוגזמות. בואו נעשה לכם סדר

טעויות כבידה שכולנו עושים/nontre.co

כמו נס פח השמן, סל הכביסה שלנו תמיד מלא - לא משנה כמה גדולה או קטנה המשפחה שלנו. לכבס היא פעולה שרובנו עושים כמעט בכל יום. לכן זה קצת כואב לשמוע שיכולנו להציל כמה בגדים אהובים מבלאי או לחסוך בהוצאות על חשמל ומים אם רק היינו יודעים כיצד לכבס נכון. עם החידושים בעולם האופנה והבדים, נוהלי הכביסה שלנו חייבים להשתנות ולהתאים את עצמם לעידן הנוכחי.

ניקי אינגליש, ראש העיצוב והפיתוח העסקי ב-AJG Fashion Consulting, שפכה אור על תפיסות שגויות נפוצות והרגלים מיושנים שהורסים לנו את המלתחה. הטעויות האלו גם עלולות להזיק לכיס שלנו - עם הוצאה חריגה מדי חודש. הנה 10 טעויות שרובנו עושים כשזה מגיע לכביסות:

היעזרו בשמש
ייבוש בשמש לא רק חוסך באנרגיה אלא גם בעל תכונות הלבנה וחיטוי טבעיות. ייבשו את הבדים הלבנים באור שמש ישיר כדי לשפר את הבהירות שלהם - ואת הצבעוניים בצל כדי למנוע דהייה.

מייבש הוא אסון כלכלי
בהמשך ישיר, הסתמכות על מייבשים חשמליים בלבד צורכת אנרגיה משמעותית. כדי לחסוך בהוצאות החשמל שלכם, נסו להשתמש במייבש שלכם רק כשבאמת צריך. כל מה שאתם יכולים לייבש באוויר - עשו זאת. זכרו שהחום הגבוה של המייבש גם יוצר בלאי בבדים ועדיף למנוע זאת.

מייבש כביסה. ShutterStock
לא תמיד חייבים להשתמש במייבש כביסה. תלו כביסה בשמש/ShutterStock

עומס יתר על מכונת הכביסה
רבים אשמים בדחיסת מכונת הכביסה עד אפס מקום. עומס יתר מוביל לכביסה לא יעילה, מצריכה מחזורי כביסה נוספים ומביאה לצריכת חשמל גבוהה יותר. בנוסף לכך, עומס על מכונת הכביסה מונע מהבגדים לנוע בחופשיות וכתוצאה מכך הכביסה יוצאת ברמה לא אחידה.

התעלמות מתוויות הטיפול בבדים
התוויות הקטנטנות האלה על הבגדים שלכם אינן שם לקישוט. התעלמות מההוראות הטיפול בבד שעל התוויות עלולה להוביל להגדרות כביסה לא מתאימות וכתוצאה מכך להגברת צריכת החשמל והרס הבד. תמיד תבדקו את תווית הטיפול לפני שאתם שמים את הבגדים שלכם במכונת הכביסה כדי לשמור על אורך החיים והמראה שלהם.

שימוש מוגזם בחומר ניקוי
כמות גבוהה יותר של מרכך ואבקת כביסה לא הופך את הבגדים שלכם לנקיים יותר, אלא גורם להרס הבד לאורך זמן ועלול לדרוש מחזורי שטיפה נוספים - בזבוז מים ואנרגיה. השתמשו בכמות המומלצת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
תווית של בגד. ShutterStock
שימו לב להנחיות המצורפות לבגדים שלכם/ShutterStock

המיון חשוב ביותר
מיון הוא לא רק הפרדה בין בגדים בהירים לכהים. יש לשים לב גם לסוגי הבדים ולכבס יחד טקסטורות דומות. אין לכבס בדים עדינים עם פריטים כבדים, שכן הדבר עלול לגרום לנזק. אי מיון נכון של בגדים עלול להוביל לצורך בכביסה חוזרת - ובכך, כמובן, לצריכה מיותרת של חשמל.

מה עם המים הקרים?
מים חמים הם לא תמיד התשובה הנכונה לכביסה. כביסה במים קרים חסכונית באנרגיה ועוזרת לשמור על צבע הבד ולמנוע התכווצויות.

דעו מתי להשתמש במרכך הכביסה
מרככי כביסה מעניקים רכות לבגדים שלכם, אך הם לא יעילים לכל סוגי הבדים. הימנעו משימוש בהם על בגדי ספורט ומגבות מיקרופייבר, מכיוון שהם עלולים להרוס את הבד ולהפחית את יכולת הדפת הלחות והניקוי שלהם.

עוד בנושא:
הדבר שאתם לא יודעים שהורס את הבגדים שלכם בכביסה

הגרביים הולכות לאיבוד בכביסה? זה מה שצריך לעשות כדי שזה יפסק

פריס הילטון עושה כביסה. Giphy
שימו לב מתי כדאי להשתמש במרכך הכביסה ומתי לא/Giphy

שכחתם שכדאי להפוך?
להפוך את הבגדים לפני הכביסה זה לא רק מיתוס. פעולה זאת עוזרת לשמר את הצבע ולהגן על הדפסים מחיכוך ונזק במהלך הכביסה.

לא חייבים לכבס אחרי כל לבישה
אנחנו בדרך כלל בעד בגדים מכובסים שמריחים טוב, אבל כביסה תכופה של בגדים לאחר שחיקה מינימלית רק תורמת לבלאי הבד ולבזבוז חשמל. שקלו לאוורר את הבגדים או לנקות נקודתית אם בסך הכל לבשתם אותם לזמן קצר. כך תשמרו על טיב הבד לאורך זמן ותפחיתו את צריכת המים והאנרגיה.

יאללה, לכו לכבס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully