וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שימוש מוגזם במרכך זו הסיבה שהבגדים שלנו נהרסים בכביסה?

8.2.2022 / 23:50

מומחית לניקיון טוענת שאם אתם משתמשים בפקק המידה של הבקבוק זה אומר שאתם שמים יותר מדי מרכך בכביסה - וזו הסיבה שהבגדים מאבדים את איכותם כל כך מהר. הצופים שלה פחות השתכנעו

אתם משתמשים ביותר מדי מרכך כביסה/@brightly.eco

האם כל המוסיף גורע תקף גם לנוזל הכביסה שלנו? מומחית הניקיון העומדת מאחורי חשבון הטיקטוק האקולוגי Brightly טוענת שהמוטו "כמה שיותר מרכך - יותר טוב" הוא שגוי. לדבריה, רבים מאמינים שככל שמוסיפים יותר מרכך לכביסה, כך הבגדים יוצאים ריחניים יותר, אולם הגזמה בכמות הנוזל עשויה לפגום ואף להרוס לגמרי את הבגדים המכובסים.

בסרטון הקצר ששיתפה בטיקטוק היא מסבירה שכשמוסיפים יותר מדי מרכך, לא כולו נשטף עד סוף פעולת המכונה. היא הסבירה: "זה ישאיר אתכם עם בגדים רוויי שאריות ולא נוחים ללבישה". על מנת להציל את הבגדים שלכם היא ממליצה להתעלם מהוראות היצרנים למלא את הפקק במרכך ובמקום זאת מציעה להשתמש בכף אחת או שתיים של הנוזל בלבד ולא יותר מזה - "כמעט מספיק כדי למלא כוס שוט", היא הוסיפה, ''שימוש בגישת 'פחות זה יותר' יכולה לסייע לכם גם להפחית את כמות חומרי הניקוי שאתם קונים, וזה נהדר עבור הבגדים שלכם והסביבה. 'הפחיתו במרכך, שימו לייבוש מהיר באוויר ותהיו מוכנים ליציאה".

הנה ההמלצה שלה - אך האם היא צודקת?

''מסכימה", כתבה אחת מהמגיבות, "הפסקתי לעקוב אחר ההוראות לפני שנים''. אחרת הוסיפה: "טוב לדעת, אני ממש מגזימה עם המרכך לפעמים".

למרבה ההפתעה, רוב הצופים בסרטון שלה הרגישו שהכמות שהיא משתמשת בה לא מספקת. אחת כתבה בתגובה: ''אם את רוצה להסתובב ולהריח כמו אחרי האימון של השבוע שעבר, לכי על זה". אחרת הוסיפה: ''זה תלוי בכמות הבגדים שאתם מכבסים, בחומר הניקוי שאתם משתמשים בו, בגודל מכונת הכביסה שלכם והאם אתם מתחזקים אותה באופן קבוע".

צופה אחר הוסיף: ''זה לא ממש נכון. אתם צריכים הרבה יותר מ-1-2 כפות, במיוחד אם מכונת הכביסה שלכם לא חדשה". אחר התלוצץ: ''אני לא יודע לגביך, אבל אני מתבל את הבגדים שלי כמו שאני מתבל את האוכל שלי''.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully