וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדבר שאתם לא יודעים שהורס את הבגדים שלכם בכביסה

9.5.2018 / 0:53

מחקר מצא שרק 1 מתוך 7 אנשים יודע לזהות מה משמעות הסימנים שבהוראות הכביסה על תוויות הבגדים שלנו - ושרובנו בכלל נוטים להתעלם מקיומם וזה עולה לנו הרבה כסף

זה מה שקורה כשמכניסים מצלמת GOPRO לתוך מכונת כביסה/YOUTUBE

מחקר שבוצע בידי ספקית חולצות בית הספר Trutex מצא שרק 1 מתוך 7 אנשים יודעים לזהות את משמעות סימני הוראות הכביסה שעל תוויות הבגדים שלנו. בעוד 8 מתוך 10 אנשים מאמינים שחשוב לבדוק את הוראות הכביסה על הבגד - פחות ממחצית (39%) באמת עושים את זה.

שבעה מתוך עשרה נשאלים הודו שנאלצו לשלוח בגדים לניקוי יבש כי לא בדקו קודם את הוראות הכביסה שעל התווית. 9 מתוך 10 נשאלים הודו שכלל לא היו מודעים לכך שיש בגדים שאסור להכניס למייבש. לא מפתיע שגברים הם העבריינים הגרועים ביותר כשזה מגיע למכונת הכביסה: 78% משתמשים תמיד באותה תכנית במכונת הכביסה, ללא התייחסות להוראות שעל התווית. גם אצל הנשים המצב לא מזהיר. כמעט מחצית מהן (48%) משתמשות רק בשלוש תכניות כביסה מוצעות או פחות ומתעלמות מהאפשרויות האחרות.

תווית של בגד. ShutterStock
אל תתעלמו מהן: המסר החשוב שבתוויות הבגדים שלנו/ShutterStock

במחקר, התבקשו הנשאלים לזהות 7 מתוך 35 הסימנים השונים המופיעים על התוויות, המיוחסים לשטיפה, כיבוס, גיהוץ וייבוש. מתוך כל הסימנים הלא ברורים שעל התווית, זה שהיה הכי מובן לנשאלים היה זה של הגיהוץ, אולם 6 מתוך 10 משתמשים באופן אוטומטי בגיהוץ בטמפרטורה גבוהה מבלי לקרוא היטב את תוויות הבגד כדי להתאים לו את החום הרצוי.

לפי הדיווח ב"דיילי מייל", רוב הנשים (90%) סיפרו שלמדו לכבס כשעזרו לאמא בכביסה וכמעט כולן (95%) דואגות להפריד בין כביסה לבנה לצבעונית. לעומתן, רק 15% מהגברים למדו משהו מאמא ועזרו בכביסה. למעשה, 7 מתוך 10 גברים הודו שהפעם הראשונה שהתעסקו עם מכונת הכביסה הייתה כשעזבו את הבית - וגם זה קרה רק במכבסה מסחרית. 1 מתוך 4 גברים אמרו שמעולם לא הסתכלו בהוראות הכביסה שעל התווית ו-1 מתוך 6 מעולם לא השתמשו במכונת הכביסה. בסך הכל, פחות מחצי (47%) מכל מי שלקח חלק במחקר נוטה לבדוק תוויות "לעיתים קרובות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

ואתם יודעים לקרוא תוויות?

סימנים של הוראות כביסה. מערכת וואלה! NEWS
כמו ללמוד לתיאוריה: סימני הוראות הכביסה שעל התוויות שלנו/מערכת וואלה! NEWS

ב-Trutex הבהירו שההתעלמות המחולטת שלנו מהוראות הכביסה עולות לנו בהרבה מאוד כסף. מתיו איסטר, מנכ"ל החברה אמר: "המחקר מראה חוסר ידע עצום בהוראות הכביסה המצוינות על תוויות הבגדים שלנו, מה שמפחית מחשיבותן. התוויות נמצאות שם והמידע המועיל הזה יכול לחסוך לנו זמן וכסף ולהאריך משמעותית את אורך חיי הבגד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully