וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדקו את עצמכם: האם אתם יודעים לקרוא את תוויות הכביסה?

כל הציורים החמודים האלה על תווית הבגד - האם אתם יודעים מה המשמעות שלהם? אם לא, רוב הסיכויים שכיבסתם את הבגדים שלכם לא נכון עד היום. מומחה מסביר את כל מה שצריך לדעת

ניקוי פילטר של מכונת כביסה/TIKTOK

בסרטון: ידעתם שאתם חייבים לנקות את הפילטר של מכונת הכביסה? ככה עושים את זה

מתי בפעם האחרונה קניתם בגד ולפני שכיבסתם אותו העפתם מבט על התווית שלו? האם אתם בטוחים שאתם יודעים איזה תכנית לבחור לכל בגד שיש ברשותכם? ישנם מספר סימנים, חלקם דומים וחלקם פחות מוכרים, שאמורים להקל עלינו בטיפול ובכיבוס הבגדים השונים של הבגדים שלנו. בפועל יש בלבול רב בין הסימנים והבדים השונים, כך שלא תמיד יודעים איזו תכנית כביסה היא הטובה ביותר עבור אותו בד.

"סימון הבגדים בתווית טבוע בחוק, מותאם לסוג הבד ומטרתו להקל על המשתמש, שידע כיצד עליו לכבס את הפריט שרכש. המון אנשים לא מייחסים תשומת-לב לסימנים שעל גבי התוויות ואף אינם יודעים מה הם אומרים, כאשר לעיתים אם לא מכבסים לפי ההוראות, עלולים ליצור נזק לבגד", מסביר אסף מוטלו, מנהל מוצר מכונות כביסה קונסטרוקטה.

המידע שכתוב על כל תווית נועד על מנת שנכיר את המוצר שרכשנו: ארץ הייצור, סוג הפריט (סוג א' או ב'), שם היבואן/היצרן והרכב הבד - שגם הוא יכול לסייע בבחירת תכנית ההפעלה של מכונת הכביסה. בנוסף לנתונים הכתובים, ישנם גם סימנים מוסכמים שמופיעים על התוויות ומתייחסים באופן ישיר לסוג הכביסה המתאים לו, אבל לא כולם באמת יודעים לקרוא אותם. אז אחת ולתמיד, זה הפירוש שלהם:

עוד בוואלה!

מה הדרך הכי טובה לכבס את מסיכות הבד שלכם?

לכתבה המלאה
סימנים והוראות כביסה. מערכת וואלה! NEWS, מערכת וואלה!
אתם יודעים מה אומר כל אחד מהסימונים האלה?/מערכת וואלה!, מערכת וואלה! NEWS

(1) הסימון שיספק לכם מידע על הטמפרטורה המומלצת והליך הכיבוס- מספר בתוך הסמל הזה הוא טמפרטורת המקסימום המומלצת לכיבוס אותו פריט. למשל, אם מופיע המספר 40, זה אומר ש-40 מעלות זוהי הטמפרטורה המומלצת.

(2) קו בודד מתחת לסימון - הוא הנחיה לפעילות מכונה וסחיטה מתונה. קו שבור מורה על פעילות מכנית מתונה, שטיפה רגילה, סחיטה רגילה וללא סחיטה ידנית.

(3) סימון בתוספת כף יד מגוננת- אומר שיש לכבס בטמפרטורה של מקסימום 40 מעלות ולטפל בזהירות (הכי טוב זה בכביסת יד). (4) סימון של X על גבי האייקון, מזהיר מפני כביסה במכונה וממליץ על טיפול ידני בבד.

(5) סמל של מגהץ - מתייחס כמובן להנחיות הגיהוץ של הבגד כאשר מספר הנקודות בתוכו מתייחסות לטמפרטורת הגיהוץ המומלצת:
נקודה - מקסימום 110 מעלות
2 נקודות - מקסימום 150 מעלות
3 נקודות - מקסימום 200 מעלות
אם יש איקס גדול על המגהץ, סימן שלא מומלץ לגהץ את הבגד.

(6) משולש - מסמל תהליך הלבנה על בסיס כלור. אם בתוך המשולש מופיעות האותיות CI- מותר להלבין את הבגד בתמיסה קרה ומהולה. אם יש X על גבי המשולש - מומלץ שלא להשתמש בחומר הלבנה.

תווית כביסה של בגד מבד כותנה. יחצ,
גם הרכב הבד מאותת לנו מהי תכנית הכביסה המתאימה. תווית של בגד עשוי כותנה/יחצ

בנוסף לסימנים שעל גבי תוויות הבגדים שאמורים לסייע לנו לכבס את הבגד נכון, צריך לדעת גם איזו תכנית כביסה עלינו לבחור לתוצאות כביסה מיטביות. כך תתאימו את סוג הבד לסוג התכנית:

פלנל - אפשר לכבס ולייבש במכונה בטמפרטורה נמוכה בלבד. מומלץ שלא להשתמש במלבין ואם רוצים לגהץ אז כדאי בטמפרטורה נמוכה גם כן.

ויסקוזה - מומלץ לכבס בעדינות בתוך רשת כביסה ייעודית ועל טמפרטורה של 30 מעלות. הפעילו את המכונה ללא פעולת הסחיטה. כמו כן, לא מומלץ לייבש בגדי ויסקוזה במייבש כביסה ואם יש צורך בגיהוץ, מומלץ באדים רק בטמפרטורה נמוכה.

בד מעורב - כשמדובר בבגדים העשויים מכמה סוגי בדים. ברוב מכונות הכביסה תוכלו למצוא תכנית ייעודת לכביסה מעורבת. הפעילו את מכונת הכביסה בטמפרטורה של 30 מעלות עם מהירות סחיטה נמוכה. כמו כן, ניתן לגהץ את הבגד בטמפרטורה נמוכה בלבד.

תווית כביסה של בגד מתחרה. יח"צ,
ככל שהאיכות גבוהה יותר, כך נדרש ניקוי עדין יותר. הוראות כביסה לתחרה/יח"צ

תחרה - ישנם סוגים רבים של תחרה וכל אחד מהם מצריך טיפול אחר. באופן כללי, ככל שאיכות התחרה גבוהה יותר, כך תהליך הניקוי צריך להיות עדין יותר. הדרך האופטימלית לכבס תחרה היא ביד- השרו אותה בגיגית מים פושרים, הוסיפו מעט אבקת כביסה שמתאימה והמתינו קצת. לאחר מכן שטפו במים קרים.

פוליאסטר - הפכו את הבגד לפני שאתם מכניסים אותו למכונת הכביסה והפעילו את תכנית Easy-Care, המתאימה לכביסה של בדים סינתטיים המצריכים טיפול קל בלבד. שימו לב שאינכם מוסיפים מרכך כביסה, שכן הוא עלול לפגוע בסיבי הבגד. כמו כן, מומלץ לבחור בתכנית עדינה של מייבש הכביסה, העושה שימוש בטמפרטורה נמוכה.

ג'ינס - באופן מפתיע, לא מומלץ לכבס את מכנסי הג'ינס לעיתים תכופות מדי, וגם לא לייבשם במייבש הכביסה, וזאת על מנת לשמור על עמידות המכנסיים. אם ניתן, פרסו את הג'ינס וייבשו אותו באופן טבעי. בחלק מהמכונות תמצאו תכנית ייעודית המתאימה לסוג בד זה.

טריקו - יש לכבס בטמפרטורה שאינה עולה על 30 מעלות, ניתן להכניס למייבש הכביסה ולגהץ בטמפרטורה נמוכה. חשוב להקפיד ולוודא שכל הרוכסנים והתופסנים סגורים, כך שהבגדים לא ייפגמו.

תווית כביסה של ג'ינס. יח"צ,
לא מומלץ לכבס לעתים תכופות מדי, ועדיף לייבש באופן טבעי. ג'ינס/יח"צ

צמר - בגדים העשויים מצמר מצריכים טיפול מיוחד, את חלקם ניתן לכבס במכונת הכביסה ואחרים מחייבים כביסה ביד. לכן, חשוב לקרוא היטב את הוראות הכביסה שעל תווית הבגד. אם מותר לכבס במכונת הכביסה, הפעילו אותה על תכנית צמר (wool) - לכביסה עדינה במיוחד, הכוללת השהיות ארוכות יותר.

כותנה - ניתן לכבס בתכיפות גבוהה בטמפרטורה של 40 מעלות. בכל מייבשי הכביסה תמצאו תכנית המתאימה לסוג בד זה. תוכלו אף לגהץ בגדי כותנה בטמפרטורה בינונית, בהתאם לתווית.


משי - העצה הטובה ביותר היא לכבס בגדי משי ביד ולא להכניסם למייבש הכביסה. במכונות הכביסה קיימת תכנית Delicates/Silk, המתאימה לבדים עדינים במיוחד, כמו משי. מומלץ גם לבחור בחומרי ניקוי עדינים על מנת לשמור על איכות הבד.

  • עוד באותו נושא:
  • כביסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully