וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה הדרך הכי טובה לכבס את מסיכות הבד שלכם?

אולי גם אתם כבר הצטיידתם במסיכות בד רב פעמיות, בין אם מטעמים אופנתיים או סביבתיים - אבל איך אתם מנקים אותן? ובאיזו תדירות? מומחית מסבירה הכל

גבר עוטה מסיכת בד מבנדנה. ShutterStock
אתם זוכרים שצריך לכבס אותן, כן? גבר עוטה מסיכת בד מבנדנה/ShutterStock

חובת חבישת המסיכות מחוץ לבית עדיין איתנו, ונראה שהיא לא הולכת לשום מקום. כדי לעמוד בדרישה הזאת, רבים הצטיידו במסיכות רב-פעמיות מבד. חלק בחרו בהן בגלל שהן אופנתיות וכיפיות יותר, אחרים מטעמים אקולוגיים של שמירה על הסביבה או מטעמי חיסכון כלכלי.

אולם, לא משנה מה הסיבה שבחרתם במסיכת בד, חשוב מאוד לנקות אותה באופן שגרתי, כדי שהיא תוכל להמשיך לשמור עליכם ועל הסביבה ביעילות. אז מה הדרך הכי נכונה לעשות את זה?
את הטיפים כתבה עינת הולנדר, מנהלת מותג סימנס: "על פי התקנים המקובלים באירופה, לכל מסיכת בד צריכה להיות מצורפת פתקית הוראות ניקיון מוגדרות על פי הוראות היצרן", אומרת עינת הולנדר, מנהלת מותג סימנס המייצר בין השאר מכונות כביסה.

לדבריה, אם יש משהו שלא כדאי לעשות זה לחמם את המסיכות. "ההמלצה הגורפת היא לא לנקות מסיכות מכל סוג, על ידי חימום במוצרי חשמל ביתיים כגון מיקרוגל או תנור. אין שום הוכחה שהנגיף מת בתנאי חום מוגברים. בנוסף, המסיכות עלולות להיהרס בחום גבוה בצורה כזאת שהן כבר לא יגנו על האדם שחובש אותן". ובל נשכח שזה גם לא בטיחותי, משום שבתרחיש הגרוע, חימום המסיכה יכול גם להוביל לקצר או שריפה.

מסיכות בד צבעוניות תלויות על חבל כביסה. ShutterStock
מומלץ לבחור תוכנית כביסה בטמפרטורה גבוהה. מסיכות בד תלויות על חבל כביסה/ShutterStock

אז איך כן מומלץ לנקות אותן? אלה ההמלצות של המומחית:

כביסה בתכנית של 60 מעלות או יותר, ששומרת על הטמפרטורה לאורך זמן.
בחלק ממכונות הכביסה ישנן גם תכניות שמגיעות ל-90 מעלות ומיועדות בדרך כלל לבגדים העשויים מכותנה, או תכניות אנטיבקטריאליות או אנטי-אלרגניות - גם הן יעילות לניקוי המסיכה.
בנוסף להפעלה בתכניות בטמפרטורה גבוהה, מומלץ להשתמש גם בחומרי ניקיון חזקים שיכולים לקטול חיידקים באפקטיביות.

עם זאת, להולנדר חשוב להדגיש כי גם הקפדה על כל הטיפים הללו לא מבטיחה חיסול של מאה אחוזים מהחיידקים על המסיכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully