וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ככה תייבשו כביסה בבית בחורף גשום - ללא מייבש

עודכן לאחרונה: 21.12.2021 / 23:37

לא לכולם יש מייבש כביסה וגם למי שיש לא תמיד מתחשק להפעיל אותו ולבזבז חשמל. אז מה עושים בימים גשומים כדי לייבש במהירות את הכביסה? הנה כמה עצות

זו הדרך הנכונה לתלות כביסה לייבוש על חבל/xox_christinaaaa

לרבים מאיתנו אין גישה לגינה או מרפסת שירות חיצונית בה ניתן לתלות את הבגדים לייבוש אחרי הכביסה - וגם ככה בימים האלה כשקר וגשום, תליית כביסה בחוץ היא לא אופציה בכל מקרה. אז מה עושים? זו בעיה שגם בעלי מייבשי כביסה נתקלים בה, בין אם בשל עלות החשמל שהמייבש צורך, בין אם הבגדים שכיבסתם אינם מתאימים למייבש או מכל סיבה אחרת - לא תמיד בא להדליק את המייבש.

אבל גם בתוך הבית לא חם במיוחד - כלומר שאם תולים את הכביסה בפנים יכול לקחת לה כמה ימים להתייבש. בדיוק בגלל זה עוקבים של גורו הניקיון גברת הינץ' חולקים בפייסבוק את הטיפים והשיטות שלהם לייבוש הבגדים בבית ביעילות במהלך החורף.

אחד מחברי הקבוצה שאל לאחרונה: "חשבון החשמל שלי זינק לאחרונה. זה ללא ספק נובע מכך שמכונת הכביסה והמייבש פועלים כל הזמן. אבל עם חמישה אנשים בבית אין לנו הרבה ברירה מה לעשות בקשר לזה. האם למישהו יש רעיונות איך אני יכול לייבש את הכביסה שלי בלי להשתמש במייבש כביסה כל הזמן? אני מתחיל לפחד לעשות כביסה בקצב הזה!"

אז מה עושים?

חברי הקבוצה היו להוטים להציע לו כמה שיטות חלופיות - כשהבולט בהן היה מכשיר סופח וקולט לחות (שנקרא גם יבשן). "תקנה לעצמך קולט לחות! קיבלתי אחד כזה לאחרונה, יש לו פונקציית כביסה והוא מייבש בגדים בתוך כמה שעות. הוא כל כך זול גם להפעלה. לעולם לא תצטרך להשתמש במייבש שלך שוב!".

אחר ייעץ: "קניתי קולב חשמלי (electric airer) מאמזון שמייבש בן לילה. במייבש הכביסה אני משתמש רק למגבות - זה עובד טוב". שלישית הוסיפה: "אני מייבשת את הבגדים שלי במתלה נייד לייבוש כביסה עם קומות. שים אותו במסדרון אחרי שכולם הולכים לישון".

תליית כביסה לייבוש בתוך הבית. New Africa, ShutterStock
שווה להשקיע במתקן מתלה נייד לייבוש כביסה/ShutterStock, New Africa

אחרים הציעו לנסות לתלות בגדים על אביזרים כמו מוטות של וילונות, כשאישה אחת ייעצה: "את כל החולצות הקצרות או הארוכות אני שמה על קולבים מעל רדיאטור בחדר שיש לו מסילה לווילון מעליו. הבגדים יבשים תוך כמה שעות וללא עלויות נוספות".

אחר הגיב: "אני תולה את כל החולצות, בפתח הקומה העליונה. האוויר החם עולה למעלה כך שהחימום שלך צריך לייבש אותן".

ואלה העצות של המומחים

גם דניאל נז'אד, מנהל בחברה לממכר רדיאטורים בבריטניה, שיתף את הטיפים המובילים שלו לייבוש בגדים עבור אלה שאין להם מייבש כביסה. הוא אמר: "אווררו את האזור... בניגוד לדעה הרווחת, אל תנסו ללכוד את החום בביתכם על ידי שמירה של החלונות והדלתות סגורים היטב. כאשר יש בגדים רטובים שממלאים את האזור, זה ירטיב את האוויר בחדר ויהיה כמעט בלתי אפשרי לכביסה להתייבש בזמן מהיר.

"אם הבגדים רטובים והאוויר רטוב אתה לא נותן לכביסה שום סיכוי לאבד את הלחות שלה. בנוסף, אתה עלול לגרום נזק מבני אמיתי לבית שלך על ידי יצירת כתמי לחות ואפילו עובש. במקום זאת, פתחו את החלונות והכניסו את האוויר החיצוני פנימה. זה יאפשר ללחות לברוח וימנע מהחדר להיות דחוס מדי".

לדברי המומחה, זה יעזור לכביסה להתייבש הרבה יותר מהר מכיוון שהיא תהיה בתנאים הנכונים. עוד עצה שלו - אל תמלאו יותר מדי את מכונת הכביסה. למרות שמילוי מכונת הכביסה עד גדותיה אולי תעזור לסיים אותה מהר יותר, זה למעשה אומר שלכביסה ייקח יותר זמן לייבוש.

המומחה הסביר: "אם יש לך מכונת כביסה מלאה מדי, הבגדים יתקשו להתייבש בסיבוב הסחיטה האחרון שלהם. מכונת הכביסה נועדה לסחוט חלק מהמים מהכביסה שלך, כך שכאשר אין לה מקום לנוע, הלחות בעצם כלואה. נסו להגביל את הכמות שאתם מכניסים למכונת הכביסה. למרות שזה יכול להיות קל פשוט לזרוק את הכל פנימה - זה פשוט מביא צרות בחורף."

גם הוא ממליץ להשקיע במתקן מתלה נייד לייבוש שיכול להיות שימושי ביותר בחורף, לעומת זאת הוא מזהיר משימוש ברדיאטור כמייבש כיוון שהוא מהווה למעשה סכנת שריפה. הוא אמר: "מתקן מתלה ייבוש פשוט הוא זול ובטוח והוא הצעד הראשון לייבוש בגדים. לאחר תליית הכביסה עליו, צריך למקם את המתלה במקום בטוח אך קרוב לרדיאטור, ובחדר החם והיבש ביותר של הבית - בדרך כלל במקום קטן ונעים, כמו חדר שינה קטן שמקבל בדרך כלל הרבה אור שמש. הפעילו את החימום ותנו לחדר להתמלא בחום, תוך הקפדה לסובב את מתלה הייבוש מדי פעם. זה יפיץ באופן שווה את החום סביב כל הבגדים, ויעזור לכל הכביסה להתייבש באותו קצב."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully