וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה טריקים ויראליים לניקוי קל ופשוט - שממש אסור לכם להשתמש בהם

10.9.2023 / 0:06

עם אקנומיקה, סודה לשתייה או חומץ - הטיקטוק הפך להיות פלטפורמה לכל מיני "מומחי" ניקיון שמשתפים טריקים "מבריקים" לניקוי קל. חלקם יעילים, אבל חלקם מזיקים ואפילו מסוכנים

שש טעויות שאתם עושים כשאתם מנקים את הבית/@vanesamaro91

הרשתות החברתיות ובעיקר טיקטוק הפכו לפלטפורמה מאוד פופולארית שבה אנשים משתפים את הטריקים ה"גאוניים" שלהם לניקיוI הבית, תוך שהם מבטיחים להפוך את מטלות הבית למהירות וקלות.

למעשה, כבר בדקנו והמלצנו לכם על כמה טריקים פופולרים בעבר. החל משיטות לניקוי האמבטיה או הפצת ניחוח בבית בעזרת גלילי נייר טואלט, ועד לניקוי מגש אפייה עם טבליות למדיח הכלים - יש ברשת באמת הרבה טיפים שמקלים על חיינו.

אבל, וזה אבל גדול - יש ברשת כמה טריקים וטיפים לניקיון שמומחים מזהירים שהם עלולים להזיק לבתים שלכם ובמקום להיות סופר נוחים וזולים יותר - בסופו של דבר הם יעלו לכם יותר כסף על תיקונים יקרים בטווח הארוך.

אז אם אתם מחפשים דרכים חדשות להתמודד עם מטלות הבית, עדיף לכם להימנע מחמשת הטריקים לניקיון הויראלים האלה שיפגעו בבית שלכם.

1. שטיפה של הקירות

כן, קראתם נכון. יש טרנד ברשת של אנשים ששוטפים את הקירות בבית שלהם מלמטה למעלה, ממש כאילו הם צובעים אותם והם אפילו משתמשים ברולר של צביעה אם או מגב מסתובב. אלא שהמומחים מזהירים מפני זה. יש סוגי צבע שאסור לשטוף אותם ולא לשפשף, אחרת זה יגרום נזק לצבע בקיר. בנוסף, הרטבה של הקירות עלולה לגרום לכל מיני סוגים של פגמים לקירות בטווח הארוך.

הכל התחיל בסרטון בו צפו לא פחות מ-9 מיליון איש של טיקטוקרית בשם טניה שמשתפת לא מעט טיפים וטריקים לניקוי - שהדגימה כיצב בעזרת רולר של צביעת קירות, היא מערבבת סודה לשתייה עם כמות נדיבה של חומר ניקוי אנטי בקטריאלי ואז מגלגלת את הרולר על הקירות. לדבריה השימוש ברולר הופך את ניקוי הקיר לקל במיוחד כיוון שפשוט מגלגלים אותו על כל האזור, כך שאין צורך לשפשף בכלל.

גולשים רבים נדהמו מהשיטה שלה והתלהבו אבל מומחים לניקיון חשפו שהטריק הזה יכול לגרום נזק רב. באחד הפוסטים שהעלתה מישהי ובו היא מראה כיצד היא מנקה את הקירות בשיטה הזו, מומחה לניקיון הגיב לה וכתב: "זה לא ניקיון, את רק מגלגלת כימיקלים על הקיר. הדרך הנכונה לנקות את הקירות היא בידיים עם מטלית".

אחרי שמישהו הודה שהטריק הזה לא נועד באמת לנקות את הקירות, אלא יותר כדי לגרום לבית להריח טוב יותר, המומחה השיב: "זה עדיין בזבוז - כי הבית יריח טוב רק כל עוד הקירות רטובים, לא כשהם יבשים".

מומחה ניקיון שני הצטרף לדיון והבהיר: "זה לא נקרא לנקות - זה לצבוע עם מכחול. הרולר הוא מוצר שסופג חומר ולא מנקה". מומחית נוספת אף הזהירה כי השיטה הזו עלולה להוות סכנת שריפה אם משתמשים בה שוב ושוב - כיוון שחומרי החיטוי הם דליקים.

2. לנקות את הספה עם טבליות של מדיח

מתי בפעם האחרונה ניקיתם כמו שצריך את הספה שלכם? אם אתם מתקשים לעשות את זה, יש הרבה "מומחים" שממליצים להשתמש בטבליות של מדיח כלים כדי לעשות זאת. הם ממליצים לטבול אותן במים חמים ולנקות בעזרת סמרטוט את ספת הבד שלכם. אלא שהמומחים באמת לניקוי ספות מסבירים שהטבליות האלו מכילות חומרים רעילים וקשים מדי לניקוי של ריהוט בד עדין וזה יכול לגרום לנזק לבד, גם לפגוע בעור רגיש וגם להיות מסוכן לילדים וחיות מחמד שבאות במגע עם החומר הזה.

אז איך מנקים ספות?

קבלו 4 צעדים לניקוי ובישום מושלם של הספה

לכתבה המלאה

3. גיהוץ של שטיחים

אם אתם מסדרים מחדש רהיטים בבית, בטח יצא לכם למצוא שקע (או יותר) לא יפה בשטיחים שלכם. למרות שיש הרבה שיטות חכמות ליישור השקעים האלה, כמו למשל טריק מגניב במיוחד עם קוביות קרח, יש שיטה ויראלית אחת אחת שמומחים לא ימליצו עליה.

היא כוללת הנחת מטלית או חתיכת פלנל על גבי השקע לפני שמעבירים עליו מגהץ חם כדי להיפטר מהשקע. למרות שזה נשמע כמו טיפ גאוני, המומחים אומרים שחום המגהץ עלול לשרוף או להחליש את הסיבים, ובעצם להרוס את השטיח.

אז מה לעשות? אפשר להשתמש במכשיר אדים ממרחק בטוח, או להשאיר קוביית קרח על גבי השקע. הרעיון הוא שהסיבים יספגו את הלחות כשהקרח נמס, ויעלו בחזרה למקומם. בכל מקרה, זו שיטה בטוחה יותר להיפטר משקעים מכוערים מאשר גיהוץ שלהם.

4. להשתמש בנייר טואלט טבול באקונומיקה כדי לנקות שאריות של רובה

למרות שאקונומיקה יעילה מאוד בניקוי של בקטריות, עובש וכתמים עקשניים, יש לפחות דבר אחד שאסור לנקות איתה וזה כוחלה - שאריות של רובה ובטון בין אריחי האמבטיה או המרצפות ברצפה. המומחים טוענים שזה עלול לפגוע או להוריד את הצבע של של המרצפות ולפגוע באיכותן ולחשוף אותן לפגמים ושריטות - וזו הסיבה שהם לא ימליצו על הטריק שמציע להשאיר נייר טואלט ספוג באקונומיקה על גבי האריח המלוכלך לפחות כמה שעות (או למשך לילה), לפני ניגוב עם הנייר במורד האריח המלוכלך כדי להסיר כתמים עיקשים או עובש שחור.

במקום זאת, צרו משחה תוצרת בית על ידי ערבוב של שלושה חלקים של אבקת סודה לשתייה עם חלק אחד של מים. לאחר מכן יש למרוח את התערובת בין האריחים לפני קרצוף בעדינות עם מברשת שיניים ישנה או מברשת זיפים רכה. זה יסיר את כל הכתמים וגם ינקה אותם היטב.

לא רק שם
זהירות: אלו הם המקומות בבית שמסוכן לנקות באקונומיקה

5. לשפוך אקונומיקה וסבון כלים בפתחי הניקוז

עוד טרנד בולט ברשת הוא לשפוך אקונומיקה יחד עם כמות נדיבה של סבון לניקוי כלים לפתחי הניקוז (כמו כיורים או אסלות) בבית וככה לנקות אותם. אולם, המומחים מזהירים ששילוב של החומרים האלו יכול לא רק לפגוע בפתחים, החומר הזה גם יכול להיות רעיל. סבון הכלים מכיל לעיתים קרובות כימיקלים ואמוניה וכשהוא מתערבב עם אקונומיקה זה עלול לגרום לתגובה כימית מסוכנת ובאופן פוטנציאלי עלול לגרום לבעיות נשימה למי שיתקרב לשם.

יתרה מכך, שפיכת אקונומיקה ישירות לביוב עלולה לפגוע ולהחליש את מערכת האינסטלציה שלכם.

דרך בטוחה יותר לפתוח סתימות או לנקות פתחי ניקוז היא לשפוך פנימה מעט אבקת סודה לשתייה וחומץ לבן. ברגע שהפתרון הלא רעיל הזה מבעבע, שיפכו עליהם מים חמים - לא רק שזה יעזור להמיס את התמיסה ולרכך כל שומן קשה שהצטבר בפתחי הניקוז, אלא גם יעלים ריחות לא נעימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully