וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהירות: אלו הם המקומות בבית שמסוכן לנקות באקונומיקה

20.1.2022 / 23:37

מומחי ניקיון טוענים שמרביתנו עושים לפחות טעות אחת, יתכן אפילו קריטית, בשימוש באקונומיקה לניקיון הבית. בדקו אם גם אתם עושים את הטעויות האלו

מנקה מקצועית לא מבינה: למה אתם מנקים עם אקונומיקה?/@thebigcleanco

יש אנשים שמנקים הכל עם אקונומיקה. לא פלא שסקרים שנערכו ברחבי העולם הראו שאקונומיקה היא חומר הניקוי הפופולרי ביותר במשקי בית מזה שנים. עם זאת, לא כולכם מודעים לכך שהאקונומיקה יכולה לגרום ליותר נזק מאשר תועלת, בעיקר כשזה מגיע לניקיון משטחים מסוימים.

אקונומיקה היא חומר ניקוי כימי חזק מאוד ולכן היא עלולה לגרום לתגובה לא טובה כשהיא באה במגע עם מספר משטחים בבית שלכם. ב"סאן" הבריטי הזהירו את הקוראים שלא לעשות את הטעות הנפוצה לנקות את כל הבית עם אקונומיקה - כשאפשר להשתמש בחומרי ניקוי אחרים, בטוחים יותר ומועילים לא פחות.

לדוגמה, עץ הוא משטח שאסור להשתמש בו באקונומיקה לניקוי. בין אם זה שולחן אוכל או רצפת עץ, העץ יספוג כל אקונומיקה בגלל אופיו הנקבובי. שילוב שכזה יגרום לעיוות ולשינוי צבע. במקרה כזה, עדיף להשתמש בחומר ניקוי שמיועד למשטחי עץ.

אסור להשתמש באקונומיקה גם על פלדת אל-חלד, מכיוון שהיא יוצרת קורוזיה על מתכת ועלולה להרוס את המשטח. קורוזיה יכולה להתרחש גם כאשר כרום ונחושת מגיבים לאקונומיקה. במקום זאת, השתמשו בחומר ניקוי מתכת ייעודי או בפוליש למתכות.

ניקוי עם אקונומיקה. daphnusia, ShutterStock
חדל אקונומיקה: אלה המשטחים בבית שעדיף לא לנקות באקונומיקה/ShutterStock, daphnusia

אזור נוסף שכדאי להרחיק ממנו אקונומיקה הוא משטחי גרניט או שיש. למרות שהם נראים "קשוחים", משטחי האבן נקבוביים ממש כמו עץ. אקונומיקה יכולה להזיק או להכתים את האבן, ולגרום למשטחים היפים שלכם להיראות עמומים וחסרי צבע. כדי להימנע משיפוץ יקר, השתמשו בחומר ניקוי ביתי פשוט או בכל מה שהיצרן ממליץ במקום באקונומיקה.

זה גם מסוכן

שימוש קבוע באקונומיקה עלול לגרום למחלת ריאות

לכתבה המלאה

פריט נוסף שיש להימנע מניקוי באקונומיקה הוא הטלפון הסלולרי שלכם (יש מי שעושה את זה?). ידוע כי טלפונים נגועים בחיידקים בדרך כלל ולכן יש לנקות אותם עם אלכוהול אותו התזתם על מטלית או מגבת נייר נקייה או להשתמש במגבוני חיטוי ייעודיים לטלפונים. אקונומיקה עשויה לפגוע בציפוי המגן על המסך או אפילו להרוס את הטלפון אם היא נכנסת דרך אחד הפתחים.

גם מנקה מקצועית לא מבינה למה אנשים מנקים עם אקונומיקה

למרות שזה אולי נשמע כמו הגיון בריא: אל תשתמשו באקונומיקה כשמדובר במוצרים שיש מצב שיגיעו למערכת העיכול. אפילו מעט מאוד מהחומר הזה עלול להיות מסכן חיים בעת בליעה. לכן אל תנקו באקונומיקה אפילו מוצרים של חיות מחמד. ניתן לנקות צעצועים, קערות מזון וארגזים עם מים וסבון כלים עדין. באופן דומה, אל תשתמשו באקונומיקה לניקוי צעצועי ילדים. קשה לשטוף את האקונומיקה במלואה, והסיכון שילד יבלע אקונומיקה זה לא סיכון שכדאי לקחת. היצמדו לסבון כלים ומים חמים - או השתמשו במכונת כביסה או מדיח כלים אם אפשר.

מן הסתם אסור להשתמש באקונומיקה לשטיפת האוכל שלכם. כדי לשמור על ניקיון המזון, אחסנו אותו בטמפרטורה הנכונה או שטפו במים קרים לפני צריכתו במקרה של פירות וירקות.

לסיום, הקפידו להימנע משימוש באקונומיקה כשאתם מייצרים לעצמכם חומר ניקוי בשילוב תמיסות אחרות. כשאתם מכינים חומרי ניקיון משלכם בבית, אל תערבבו אקונומיקה עם תמיסות אחרות. אקונומיקה בשילוב אמוניה, חומץ או אלכוהול עלולה לייצר אדים רעילים מסוכנים ביותר. הכי חכם לא להשתמש באקונומיקה במקביל למוצרי ניקיון אחרים, ואם אתם בכל זאת מתעקשים להכין חומר חיטוי תוצרת בית עם אקונומיקה - ערבבו אותה רק עם מים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully