וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיפוץ בעשר אצבעות: הם קנו בית שאף אחד לא רצה, ושיפצו אותו לבד

עודכן לאחרונה: 20.12.2022 / 10:03

האדריכלית מיכל טוסון ובעלה קנו מבנה ישן ומוזנח שאף אחד אחר לא רצה, והפכו אותו לבית שמשקף אותם בדיוק. "רצינו לעשות הרבה, בתקציב קטן וליצור בית אמיתי, שלא מושפע מהצורך להרשים אורחים או עוקבים באינסטגרם"

מחיצת משולשי עץ שאדריכלית מיכל טוסון בנתה במו ידיה בביתה המשופץ ביישוב קציר/אדריכלית מיכל טוסון

הפרוייקט: שיפוץ בית פרטי ביישוב קציר
דיירים: זוג אדריכלים + 3 בנות
שטח: כ-150 מ"ר בנוי
אדריכלות ועיצוב: אדריכלית מיכל טוסון

אדריכלית מיכל טוסון, נשואה לאדריכל שמרי טוסון, ושניהם הורים לשלוש בנות. לפני כשלוש שנים החליטו בני הזוג לקנות בית פרטי בקציר, ישוב הררי קהילתי בעל אופי כפרי. לאחר שראו כמה בתים באזור, מצאו את הבית הזה, שהיה במצב ירוד ומוזנח ועמד למכירה זמן רב. ברור היה שמי שיקנה אותו ייאלץ לעשות שיפוץ רציני מאוד והם נענו לאתגר. "כנראה שאם לא היינו אדריכלים, לא היינו קונים אותו בשום אופן, אבל יכולנו לראות לנגד עינינו מה אנחנו יכולים לעשות ממנו", אומרת טוסון.

מיכל בעלת תואר באדריכלות מבית הספר לאדריכלות ע"ש דוד עזריאלי, אוניברסיטת תל אביב. את המשרד שלה, "טוסון אדריכלים", הקימה לפני כשנתיים וחצי בקציר, מתוך תשוקה אמיתית למקצוע. היא עוסקת בבניה פרטית, ציבורית ובתכנון מרחבים ציבוריים.

ביתה של האדריכלית מיכל טוסון בקציר. הגר דופלט,
מי שיסתכל מקרוב יראה שזה לא תוצר של נגר מקצועי, אבל זה הכי שלי שיש". מחיצת עץ שבעלת הבית יצרה במו ידיה/הגר דופלט
ביתה של האדריכלית מיכל טוסון בקציר. הגר דופלט,
מטבח הרי"ש הישן פורק והוחלף במטבח חדש במבנה פרללי פתוח/הגר דופלט
אדריכלית מיכל טוסון בביתה בקציר. יסמין ברדה פאר,
"כנראה שאם לא היינו אדריכלים, לא היינו קונים אותו בשום אופן, אבל ראינו מה אנחנו יכולים לעשות ממנו". אדריכלית מיכל טוסון בביתה בקציר/יסמין ברדה פאר

עם תקציב נמוך שנשאר לשיפוץ לאחר רכישת הבית, הם יצאו לדרך. מיכל, שבדיוק עזבה את מקום העבודה האחרון שלה כשכירה, לקחה את הפיקוד על פרוייקט השיפוץ והחליטה לבלות את רוב זמנה באתר במשך שני חודשי שיפוץ. "רצינו לעשות הרבה בתקציב לא גבוה והחלטתי לעשות הרבה דברים בעצמי וכך להכניס נגיעה אישית לעיצוב הבית", היא אומרת. "בנוסף, סקרן אותי לפגוש את העבודה גם מהצד המעשי ולא רק מהצד התכנוני, שאני מכירה היטב".

החלל הציבורי המרכזי של הבית היה מחולק בקירות נמוכים וגבוהים שרק הפריעו, כל אלה נשברו ליצירת זרימה טובה יותר בחלל. חלונות אורכיים יפיפיים שכוסו בארון גבוה מיותר, נחשפו ונוצר מקום לפינת אוכל יפהפיה. טוסון בחרה ריצוף קרמיקה בגוונים אפור-בז' במראה ובמרקם דמוי אבן שירצף ויאחד את הקומה.

ביתה של האדריכלית מיכל טוסון בקציר. הגר דופלט,
"מי שהיה עולה היה מסתכן במכה בראש". גרם המדרגות הלא תקני שופץ ומתחתיו נוצר "המחנה הסודי" של הבנות/הגר דופלט
ביתה של האדריכלית מיכל טוסון בקציר. הגר דופלט,
את החלל שמתחת למדרגות תוחמת כוורת עץ, שגם אותה תכננה טוסון/הגר דופלט
ביתה של האדריכלית מיכל טוסון בקציר. הגר דופלט,
כל מה שקורה שם נתון לחלוטין לשליטתן. המחנה הסודי של הילדות מתחת למדרגות/הגר דופלט

המטבח הישן היה בנוי בצורת ר', אך הארונות היו מיושנים והעץ היה רקוב מבפנים. המטבח החדש שתכננה טוסון הוזמן מנגר, והמבנה שלו מורכב מפס אחד של שיש ואי גדול ורחב במרכז, הכולל דלפק ישיבה, שמפריד בין המטבח לבין פינת האוכל והסלון. דלתות המטבח בסגנון מודרני נצבעו בתנור בצבע טורקיז כהה, עם שילוב של קוביית עץ בנישה המיועדת לבר מים ומכונת קפה. למשטח השיש נבחר משטח אבן קיסר שחור עם נימים עדינים, והותאמו לו כיור וברז שחורים אף הם.

האי הגדול שבמרכז החלל הציבורי קיבל מראה מעט כפרי יותר: הוא נצבע בצבע ירקרק בהיר עם חריצים אורכיים ועליו משטח בוצ'ר מעץ אלון. את אריחי הקרמיקה שמחפים את המטבח מיכל הדביקה בעזרתן של בנותיה, על מנת שירגישו גם הן חלק מהשיפוץ. גופי תאורה שחורים וחדשים נרכשו כדי להשלים את המראה של החלל הציבורי.

אוהבים פרוייקטים של DIY ועשה זאת בעצמך?
במו ידיהם: שיפוץ לבית ישן במושב יד רמב"ם עם טאץ' של DIY
אקרובטיקה תקציבית: שיפצו וחידשו ה-כל ב-350 אלף ₪ בלבד. איך?

ביתה של האדריכלית מיכל טוסון בקציר. הגר דופלט,
במהלך השיפוץ חלונות אורכיים יפהפיים נחשפו והתפנה מקום לפינת אוכל/הגר דופלט
ביתה של האדריכלית מיכל טוסון בקציר. הגר דופלט,
כדי לשלב אותן בתהליך היצירה של הבית, את האריחים במטבח הדביקה טוסון יחד עם בנותיה/הגר דופלט
ביתה של האדריכלית מיכל טוסון בקציר. הגר דופלט,
טוסון אחראית גם על ציור יצירות האמנות שתלויות בבית/הגר דופלט
ביתה של האדריכלית מיכל טוסון בקציר. הגר דופלט,
הספה היא פריט הריהוט היחיד שעבר עם המשפחה מהבית הקודם/הגר דופלט

הספה בסלון היא פריט הריהוט היחיד שעבר עוד מהבית הקודם. את שולחן הסלון מיכל בנתה בעצמה כמו גם את חיפוי העץ הפנימי של חלון הביי הקיים, מה שנתן לו מראה חם ומזמין יותר לישיבה. בנוסף, היא ציירה את כל הציורים בבית ופיסלה אמנות מחוטי ברזל על הקירות.

אבל אין ספק שגולת הכותרת של מלאכת הנגרות שביצעה בעצמה בבית היא מחיצת המשולשים שנמתחת מרצפה ועד תקרה בכניסה לבית. המחיצה החליפה קיר נמוך שהיה שם קודם, והיא מספקת הפרדה שחציה אטום וחציה פתוח, בין הכניסה לבין הסלון, תוך שהיא מאפשרת חדירת אור משני צידיה ומבטים בין מי שנכנס בדלת לנמצאים בבית. בשעה מסוימת ביום תאורת המשולשים שבכניסה יוצרת מראה מאוד ייחודי ומעניין. "זו היתה העבודה שלקחה לי הכי הרבה זמן. ברור לי שמי שיסתכל מקרוב יראה שזה לא תוצר של נגר מקצועי, אבל זה הכי שלי שיש", היא אומרת בסיפוק.

ביתה של האדריכלית מיכל טוסון בקציר. הגר דופלט,
"כהורים לילדות קטנות המטרה שהנחתה אותנו היתה לייצר להן בית אמיתי ואוהב, לא להרשים אורחים". קיר פסטלי ומיטות עץ מלא בחדר הילדות/הגר דופלט
ביתה של האדריכלית מיכל טוסון בקציר. הגר דופלט,
"הבית הזה הוא הכי שלנו שיש". טביעות ידיים ממוסגרות בחדר הילדות/הגר דופלט
ביתה של האדריכלית מיכל טוסון בקציר. הגר דופלט,
חדר הרחצה של הבנות/הגר דופלט

המדרגות לקומה העליונה לא היו תקניות, "כל אדם בוגר שעבר שם הסתכן במכה", אומרת טוסון. לאחר חשיבה רבה הוחלט על בניית כוורת פינתית, פתוחה משני כיווניה, ומתחת למדרגות נבנתה פינת רביצה חבויה לילדות, שידועה גם כ'המחנה הסודי'. המחנה חבוי חלקית ומסקרן את כל מי שנכנס לבית. "החלל הזה הוא פרטי של הבנות ויש להן שליטה מלאה על מה יהיה בו בכל רגע נתון. אני זוכרת איך התאומות שלי התרוצצו לי בין הרגליים בזמן הבנייה של הפינה הזאת מרוב התרגשות", היא נזכרת.

בחדרי השינה הריצוף הישן שהיה עשוי ממרצפות בגוון אדום משופשף, הוחלף במרצפות קרמיקה דמויות פרקט בצבע שחור, בפריסת פישבון. הרצפה הכהה יוצרת קונטרסט מעניין עם ריהוט הבהיר. חדר השינה של התאומות נצבע בטורקיז, ואובזר בווילון אפרפר בהיר, מיטות מעץ מלא וארון לבן בשילוב עץ וידיות שחורות. חדר השינה של הבת הקטנה נצבע בגוון תכלת פסטלי ובהיר, ויש בו כוורת פינתית לבנה לצעצועים, וילון לבן עם פסים שקפקפים מרצפה ועד תקרה. בשני החדרים ניכרת צבעוניות המשלבת בין שחור/לבן, עץ וצבעי פסטל עדינים.

ביתה של האדריכלית מיכל טוסון בקציר. הגר דופלט,
ריצוף הפישבון הכהה נותן קונטרסט לריהוט הבהיר. חדרה של הבת הצעירה/הגר דופלט
ביתה של האדריכלית מיכל טוסון בקציר. הגר דופלט,
הבית הוא שילוב של מודרני וכפרי - כפרי כמו האזור שבו הוא נמצא, אבל גם יש בו קווים ישרים כמו שאנחנו אוהבים. חדר שינה הורים/הגר דופלט

בחדר הרחצה של הילדות נבחר ריצוף טרצו מצוייר וחיפוי קרמיקה אפור דמוי בטון. המדף שנבנה לטובת אסלה תלויה הוארך עד סוף הקיר וקיבל חיפוי של אבן קיסר שחורה, מאותו גוון של המטבח, וכך נוצר מדף לכל אורכו של החדר, שמשנה את ייעודו בהתאם למיקום והפונקציה (לנייר טואלט, סבונים ושמפו). גם כאן נעשה שילוב בין שחור ופסטל עם ארון רחצה תלוי בגוון פסטל בהיר עם בוצ'ר עץ שעליו כיור מונח. מקלחון הזכוכית מוסגר בתוך פרופיל שחור והברזים ואביזרי הרחצה כולם הותאמו בשחור.

בחדר השינה של ההורים הוחלפו הדלתות לחדר הרחצה ולחדר הארונות במסילת ברזל שחורה ושתי דלתות אסם. בחדר הרחצה שולבו שני מדפי עץ אקליפטוס מלא, גם הם מעשה ידיה של מיכל, עם כיור עגול שחור, מראה עגולה עם מסגרת שחורה, ושילוב של אריחים בצבע שמנת באזור השירותים ואריחים אפורים במקלחת עם מקלחון ופס קונטור שחור.

ביתה של האדריכלית מיכל טוסון בקציר. הגר דופלט,
מדפים מעץ אקליפטוס מעשה ידיה של מיכל/הגר דופלט
ביתה של האדריכלית מיכל טוסון בקציר. הגר דופלט,
הדלתות הרגילות הוחלפו בדלתות אסם על מסילה שחורה/הגר דופלט

"הבית הוא שילוב בין מודרני לכפרי, מתאים מצד אחד לאזור הכפרי בו אנו נמצאים, אך גם לקווים הישרים והנקיים שאנו אוהבים. המטרה המרכזית שהובילה את ההחלטות העיצוביות שלנו, כהורים לילדות קטנות, היתה לייצר עבורן חלל מאפשר, בית אמיתי, חם ואוהב, כזה שפחות מושפע מהצורך להרשים אורחים או חברי אינסטגרם ויותר מזמין אותנו להרגיש נוחות וחופש להיות מי שאנחנו", אומרת טוסון". "הקו שמנחה אותי בעבודה בבואי לתכנן בית הוא הסיפור של מי שחי בו ואני חושבת שזה בא לידי ביטוי בבית הזה שמספר את הסיפור של מי שאנחנו והוא הכי שלנו שיש. אני קוראת לפרויקט הזה: שיפוץ בעשר אצבעות".

קרדיטים וספקים:

  • קבלן שיפוצים: אחמד כבהה
  • נגר מטבח: מטבחי שלישמן
  • קרמיקה וכלים סניטריים: זהבי עצמון חדרה
  • ריהוט והום סטיילינג: רהיטי קאזה, ביתילי, united-seats, איקאה, אמנים בשינה, פוקס הום, golf&co

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully