וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים לעצב את הבית והתקציב לחוץ? אלה הפינות שאפשר לעגל

עודכן לאחרונה: 29.8.2022 / 9:02

גל עליות המחירים משפיע לא רק על היכולת לקנות בית, אלא גם על האפשרויות לעצב, לרהט ולאבזר את הבית שלנו. דיברנו עם מעצבות שלא מדחיקות את יוקר המחייה והוצאנו מהן טיפים לחיסכון משמעותי בעיצוב הבית

במקום כורסא הדום ושטיח - עיצוב פנים  מיכל חן במקום ספה ספסל עם כריות. עידן גור,
לא חייבים לרכוש ריהוט קונבנציונלי, אפשר לאלתר. פינת ישיבה אלטרנטיבית, עיצוב פנים: מיכל חן/עידן גור

יוקר המחייה הפך לשגרה ודופק על דלתינו גם בתחום עיצוב הבית. מותגים מחו"ל סובלים מעליות מחיר בשינוע וייבוא, היצרנים בארץ ובחו"ל מתמודדים עם עליית מחירי חומרי גלם, עלויות ייצור ועוד, והדבר מתגלגל גם אלינו הצרכנים. זה הופך אותנו לצרכנים הרבה יותר זהירים, שחושבים על כל הוצאה ובוחרים את הפריטים שלנו בקפידה. מאידך, כשזה מגיע לעיצוב הבית שלנו, בין אם מדובר בפרוייקטים גדולים של שיפוץ או ברכישות של פריטים בינוניים-קטנים, לא תמיד חכם להתפשר. ישבנו לשיחה עם מעצבות פנים מובילות ששיתפו אותנו בטיפים שלהן לחיסכון בעיצוב פנים ובמקומות שבהם אפשר לעגל פינות ולחסוך ואיפה ממש לא.

"בפרויקטים של שיפוץ אני ממליצה להשקיע קודם כל בתכנון מקצועי ובבעלי מקצוע טובים. את החיסכון ניתן לעשות בבחירת חומרי הגמר (מבלי שזה יבוא על חשבון האיכות) וכן בבחירת הרהיטים, אותם ניתן להחליף ולשדרג גם בעתיד", אומרת מעצבת הפנים רננה פרץ. "כאשר מדובר בשיפוץ של בית, אפשר להיות מוכוונים לחיסכון כבר בשלב התכנון, לחשב מבעוד מועד מה התקציב המיועד לריהוט, ולתכנן את החללים כך שיתאימו למידות סטנדרטיות של ריהוט, שכן ריהוט בהתאמה אישית מייקר עלויות. לדוגמא: לתכנן נישות לארונות בגדים במידות שיתאימו לארונות שניתן לקנות מוכנים, ללא צורך בהזמנה של ארון custom made בנגרות שכמובן יהיה יקר יותר. בנוסף, ההמלצה שלי היא לרכוש עיצוב ישראלי, הזדמנות לחזק את ענף העיצוב בישראל, להנות ממחירים ראליים לעומת פריטי ייבוא ולקבל אחריות למשך שנים.

בית פרטי עם ארונות של ריביירה. עיצוב פנים רוני שני פלדשטיין. אורית ארנון,
לפני שיפוץ? תכננו מראש נישות או מקום לארונות במידות סטנדרט. עיצוב פנים: רוני שני פלדשטיין, ארונות: ריביירה/אורית ארנון

בחירת חיפויים לחדרי רחצה ניתן לחסוך הן בעלות האריחים עצמם והן בעלות עבודת הקבלן. ככל שהאריח קטן במיוחד או גדול במיוחד, עלות העבודה מתייקרת. כדי לחסוך גם בעלות החומר וגם בעלות העבודה ניתן לבחור באריחי חיפוי פשוטים וזולים, במידות סטנדרטיות ואת העניין והייחודיות ליצור על ידי פריסה מעניינת (כיוון וסדר הנחת האריחים) ושימוש ברובה מגוונת. ניתן גם להשתמש בפרופילי פינה בצבעוניות שמתאימה לעיצוב, כדי להכניס ניגודיות ועניין. העלות שלהם זניחה והם נותנים טאץ' ייחודי, מדויק ונקי לחיפוי. בנוסף השימוש בפרופיל פינה עשוי להוזיל את עבודת הקבלן כיוון שהוא מקל על עבודת הרצף.

בבחירת אריחים לריצוף חדרי רחצה ושירותים לא כדאי להתאמץ לחסוך יותר מדי. להיפך, זה מקום שאפשר להעז בו יותר, כיוון ששטח הרצפה בחללים אלו קטן בדרך כלל, כך שגם אם בחרתם אריח יקר הכמות שתצטרכו תהיה קטנה יחסית, וההוצאה בהתאם.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
שימוש בפרופיל פינה - עיצוב פנים רננה פרץ. מעיין גוטסמן עידוד,
העלות זניחה, האפקט וואו - פרופילי פינה צבעוניים. עיצוב: רננה פרץ/מעיין גוטסמן עידוד
ריצוף מיוחד בשטח קטן - עיצוב פנים רננה פרץ. מאיה אבגר,
זה המקום להשתגע ולא להתפשר - אריחים מיוחדים בחדר רחצה. עיצוב פנים: רננה פרץ/מאיה אבגר
רובה מודגשת בחיפוי. ארון רחצה מאיקאה - עיצוב פנים רננה פרץ. שירן כרמל,
רובה מודגשת בחיפוי עם אריח סטנדרטי. עיצוב פנים: רננה פרץ/שירן כרמל

ריהוט - "לא חייבים לקנות הכל חדש", מצהירה מעצבת הפנים רננה פרץ, "נסו לשלב פריטים ישנים שלכם בעיצוב החדש, או לרכוש פריטי יד שניה. מעבר לחסכון הכספי שלכם, ולשמירה על איכות הסביבה, שימוש בריהוט ישן מוסיף אופי לחלל ומטעין אותו בנוסטלגיה וחמימות".

ואם אתם קונים פריט ריהוט חדש, חשבו לא רק על המחיר שלו אלא גם על ה-VFM והערך שתקבלו תמורת הכסף שלכם. "בכל הקשור לריהוט והלבשת הבית, אני מאמינה בצרכנות נבונה ובמינימליזם, דרך חיים שדוגלת בבחירות מדויקות. לקנות מוצר טוב הן בהיבט של איכות והן בהיבט של עיצוב וסטייל, כזה שלא יהיה צורך להחליפו כל שנה, כזה שלא צריך עוד עשרות פריטים סביבו כי הוא עומד בפני עצמו ועושה את העבודה, הוא שימושי יפה ותמיד מעניין". אומרת כרמית רדליך בעלת חנויות prat living המתמחות בייבוא ריהוט של מותגי איכות בינלאומיים.

מדפים במקום שידת צד- NIVo F מחיר   570 שח 2 מדפי עץ ומתכת. להשיג ב prat living. prat living,
במקום שידת צד ליד מיטה - מדפים. מדפי עץ ומתכת NIVo F, להשיג בפראט ליבינג/prat living
interior design dori redlich - ריהוט ואקססוריז prat living. גדעון לוין,
מדפים פתוחים, להשיג בפראט ליבינג/גדעון לוין
עיצוב פנים מיכל חן אקססוריז במדפים פתוחים במקום נגרות עם דלתות. עידן גור,
אחסון בלי דלתות עולה פחות. מדפים פתוחים באי, עיצוב פנים: מיכל חן/עידן גור
צרכנות נבונה- פריט אחד משמעותי בחלל. להשיג בחנויות Prat Living ובאתר. Prat Living,
פריט אחד משמעותי בחלל. פראט ליבינג/Prat Living
שילוב ריהוט ישן - עיצוב פנים רננה פרץ. שירן כרמל,
איך תקציב להחליף ריהוט? אפשר לשלב ריהוט ישן. עיצוב פנים: רננה פרץ/שירן כרמל

עוד דרך גאונית לרכוש ריהוט חדש ואיכותי במחיר זול, היא לרכוש פריטים שמתאימים להרכבה עצמית - דבר שמוזיל את עלויות הייצור והשינוע של היצרנים ומגלגל את החיסכון הלאה גם לקונים.
כל מעצבות הפנים ששוחחנו איתן סיפרו כי תכנון מקדים הוא הנוסחה לחסכון בעלויות, כמו חופשה וכמו בהרבה תחומי צריכה. ככל שתתכננו את הפרוייקט לפרטי פרטים תוזילו עלויות. נכון, יש סיכויים להפתעות, אבל במסגרת התכנון המקדים תמיד ניקח בחשבון הוצאות בלתי צפויות למקרים הללו בדיוק.

ולפני שתרוצו לחנויות העיצוב הנפלאות, זכרו את הטיפ של המעצבת מיכל חן שיחזיר אתכם לכיוון פרקטי יותר "לפני שסוגרים נגרות של רהיטים או כל תוכנית אחרת, חשוב לבדוק כמה פעמים, ובשבע עיניים את התוכניות ואת הצעות המחיר. יש טעויות שקשה לעלות עליהן בפעם הראשונה ואחר כך הן חלילה יכולות לעלות הרבה כסף. תמיד יש משהו חדש לעשות עם שאריות של חומרים. למשל, באמצעות אריחים שנשארו אפשר ליצור "תמונה אומנותית" שתהפוך קיר אחר בחלל לקיר כוח. אנשים לא מודעים לכך שיש הרבה שאריות של חומרים שבקלות יכולים להפוך למשהו אחר לגמרי שישדרג את מראה החלל."

עיצוב פנים מיכל חן אקססוריז משמעותיים בחלל במקום הרבה פריטים. עידן גור,
אקססוריז משמעותיים בחלל במקום הרבה פריטים קטנים. עיצוב פנים: מיכל חן/עידן גור
מיטות חדר ילדים ranco בהרכבה עצמית עיצוב פנים הילה ברונשטיין. אמיר ארליך,
מוזיל עלויות לכולם - מיטת ילדים מעוצבת בהרכבה עצמית Ranco, עיצוב חדר ילדים: הילה ברונשטיין/אמיר ארליך

"בהיבט של אקססוריז והלבשה, שלב שלרוב מגיעים אליו עם תקציב מצומצם או שמראש מתקצבים אותו בסכום נמוך על מנת להשקיע בתשתית שהיא לאורך שנים, אני ממליצה לדייק בבחירות ולא להעמיס. בחלל גדול אפשר לבחור אלמנט עיצובי אחד בולט ומשמעותי, עם נפח, במקום מקבץ אקססוריז קטנים, כלי גדול עם צמחייה, זוג פסלים גדולים ולא רק נרות ואביזרים קטנים שנבלעים בחלל. בנוסף, במקום נגרות עם דלתות שעולה הרבה כסף, למשל במטבח, אפשר לייצר תאים פתוחים בגדלים שונים ולשים בהם פרטי עיצוב".

עבודת אמנות בשחור לבן של בר עמר, מחיר החל מ 320₪. להשיג בגלריית 1of135. 1of135,
רוב האנשים לא יזכרו איזה ריצוף יש לכם, אבל הם יזכרו איזו תמונה תליתם בסלון. עבודת אמנות בשחור לבן של בר עמר, להשיג בגלריית 1of135/1of135
EVA Metal Art - יצירות אמנות ממתכת, מחיר 1150 שח לזוג. EVA Metal Art,
אמנות מייצרת עומק ואופי בחלל. צירות אמנות ממתכת, מחיר 1,150 שח לזוג EVA Metal Art/EVA Metal Art

עוד מקום שניתן לחסוך בו בנושא הלבשת הבית הוא באזור "פינת ישיבה", למשל, מקום שאינו מהווה סלון עיקרי ומאפשר ליצור אלטרנטיבה זולה משמעותית, לדוגמה: בניית ספסל עץ בשילוב כריות בתוספת הדום לצד שולחנות קטנים, מייצרים אינטימיות ועושים את העבודה. לא חובה ריהוט קונבנציונאלי יקר כגון ספה וכורסא.

טיפ אחרון בתחום ההלבשה הוא אמנות. אלוהים נמצא בפרטים הקטנים, ולא תמיד השקעה ברהיט או שטיח יקר, בריצוף איטלקי או כיור הכי טרנדי הם הדבר המשמעותי והזכיר בחלל שתעצבו. אמנות מייצרת עומק ואופי בחלל, רכשו אמנות ישראלית, ישנם אמנים עם מעוף ויצירות ייחודיות שישדרגו את החלל באופן משמעותי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully