וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפצים בכל מחיר: גם עלייה של יותר מ-25% במחירי השיפוץ לא עוצרת את הישראלים

עודכן לאחרונה: 28.9.2022 / 7:54

שיפוץ לפני החגים שעלה ב-2021 30,000 ₪ בממוצע, השנה כבר יגרד את ה-40 אלף ₪. ולמרות זאת (ולמרות יוקר המחייה המטורף) הישראלים ממשיכים לשפץ והביקושים רק עולים. "הרבה אנשים פשוט מגדילים את המשכנתא והתקציב במהלך השיפוץ כדי לא להתפשר"

בית בשיפוצים. באדיבות המצולמים
החומרים התייקרו, העבודה התייקרה והביקוש - בשיא. בית בשיפוצים/באדיבות המצולמים

גם השנה הישראלים נחושים להמשיך לשפץ, לשדרג ולחדש את הבתים שלהם. תנופת השיפוצים שהתחזקה מאוד מאז שפרצה הקורונה לחיינו ודחקה את כולם להסתגר בבתים לפני כמעט שלוש שנים כבר, לא עוצרת. למרות שהקורונה כבר נדחקה מהכותרות, והסגרים הם זיכרון נושן, הישראלים ממשיכים לשפץ את בתיהם בשיעורים הולכים וגדלים. מהתאחדות קבלני השיפוצים נמסר כי גם השנה נרשמו ביקושי שיא בענף השיפוצים, וזאת חרף הדיווחים שמגיעים מהשטח על התייקרות בכל הפרמטרים הקשורים בעבודות שיפוץ ובנייה שהובילו לעלייה משמעותית במחיר הממוצע שנדרשת משפחה לשלם בעבור שיפוץ.

על פי נתוני ההתאחדות, עלות שיפוץ ממוצע של משפחה ישראלית בתקופה המקבילה לפני כשנה עמד על כ-30,000 ש"ח ואילו השנה הוא עומד על כ-38,000 ₪ (התייקרות של יותר מ-26 אחוזים). בהתאחדות מסבירים כי הסיבה לעליות המחירים החדות הוא גם התייקרות החומרים, אבל גם הביקוש הגבוה. התקופה הנוכחית של סוף הקיץ וטרום חגי תשרי נחשבת באופן מסורתי לעונה "חמה" של שיפוצי בתים.

כיצד באה ההתייקרות הזאת לידי ביטוי בפועל? עוד כסף למ"ר כמעט בכל פרמטר שתרצו לכלול בשיפוץ שלכם. אנשי מקצוע ומעצבים שאיתם שוחחנו מספרים על פערים שנעים בין עשרות בודדות לכמה מאות שקלים פר מטר רבוע. עלות הדבקת ריצוף למשל, שהיא סעיף פופולרי ונפוץ בשיפוצים רבים שבהם מדביקים ריצוף חדש מעל הקיים בדירה, תעלה כיום כ-190 ₪ למטר, זאת בהשוואה לכ-180 ₪ למ"ר בשנה שעברה. ריצוף בטיט יעלה 250 ש"ח למ"ר, לעומת 230 ₪ לפני שנה. המחיר לנקודת אינסטלציה - עבודה שנדרשת במקרים של שיפוץ חדרי רחצה או מטבח - תעלה כ-1,700 ₪ לנקודה, לעומת 1,500 ₪ לפני שנה. ועל צביעת חדר - שיפוץ קוסמטי סטנדרטי ופופולרי מאוד לפני החגים - תיפרדו מעוד 100 ₪ פר חדר, לעומת התעריף רק לפני שנה (1,300 ₪ בממוצע לחדר, לעומת 1,200 ₪ קודם לכן).

ריצוף בהדבקה. באדיבות המצולמים
גם האריחים התייקרו וגם העבודה. עכשיו תכפילו את זה במספר המ"ר שאתם רוצים לשפץ. הדבקת ריצוף/באדיבות המצולמים
"זה דורש מאיתנו להיות יצירתיים כדי לא לפגוע בנראות ואיכות הפרוייקט. אבל לפעמים גם הלקוחות סופגים את העלייה ולא רוצים להתפשר" (צילום: אלי פסדני)

ותכפילו את ההפרשים הללו בכמה עשרות מ"ר או יותר, תלוי בגודל הבית שלכם וכמה חלקים ממנו אתם משפצים, וזה הופך להיות מספר שקשה להתעלם ממנו. ועוד נזכיר, שהמחירים הללו מתייחסים רק לעבודה, גם חומרי הגלם עצמם כמו ריצוף, כלים סניטריים, ברזל, בטון ועץ התייקרו בעצמם. כך שבסופו של דבר ההערכה היא שמדובר בהתייקרות של 20-25 אחוזים לפחות בעלות הכוללת, ויש יאמרו שאפילו יותר. אז איך מתמודדים הישראלים עם עליית המחיר הזאת ומדוע היא אינה עוצרת את הביקוש לשיפוצים?

"זה דורש מאיתנו להיות יצירתיים כדי לא לפגוע בנראות ואיכות הפרוייקט", אומרת שלומית זלדמן, בעלת משרד לאדריכלות, תכנון ועיצוב הבית, שהגדירה את עליית המחירים של השנה האחרונה כ"דרסטית". "המטרה שלי היא לחפש פשרות שאינן נראות לעין. אם יש לי בית שאני צריכה להחליף בו מפתחים לאלומיניום, באזורים כמו מרתף או חדר כביסה ניתן להחליף לפרופילים פשוטים יותר. עוד מקום שבו ניתן להוזיל מחירים הוא בקניית הריהוט, כי בסופו של דבר זה משהו שניתן לרכוש גם בשלב מאוחר יותר".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
תכנון ועיצוב שלומית זלדמן. שי גיל,
כשהתקציב נדחק לקצה, אפשר לוותר על הריהוט ולדחות את רכישתו. אבל לא כולם מצליחים להתפשר. אדריכלות ועיצוב: שלומית זלדמן/שי גיל

עם זאת, עבור משפחה שתכננה שיפוץ במשך זמן רב והגיעה סוף סוף לשלב הביצוע, לעתים הקושי לוותר ולהתפשר גדול מדי והם יעשו הכול כדי למתוח את התקציב, מודה זלדמן. "לפעמים גם הלקוחות סופגים את העלייה ולא רוצים להתפשר".

"מעבר לעובדה שאני עדה לכך שהרבה לקוחות פשוט מגדילים את המשכנתא והתקציב במהלך השיפוץ, ישנן דרכים נוספות להוזיל את השיפוץ", אומרת הדס טויזר מחברת "טופז קרמיקה" המייבאת לארץ מותגים בתחום הסניטריה והאריחים. "לדוגמא: במקום לקחת אריחים מדוקקים, אם בוחרים באריחים במידות סטנדרטיות של עד 1 מטר ניתן לחסוך גם בעלות החומר וגם בעלויות ההדבקה הגבוהות. או לבחור סניטריה בגוון ניקל שתוזיל את ההשקעה, לעומת סניטריה בצבע".

ההתייקרות פוגעת גם בכיס של שוק היוקרה

עליית המחירים החדה מורגשת לא בכיס של המשפחה הממוצעת, אלא גם אצל מי שהפרוטה מצויה בכיסם, לדבריה של יהודית שניידר, בעלת משרד לאדריכלות ועיצוב, שגרה בצפון הארץ ומתמחה באדריכלות ועיצוב בתי יוקרה בצפון ובמרכז. "לקוחות מהצפון שבניתי עבורם בית, באמת באמצע התהליך לאור עליית המחירים, גילו שנוצר פער בין התקציב המקורי למציאותי". הפיתרון של שניידר היה לייבא את כל הפריטים וחומרי הגלם העיצוביים מחו"ל. "הצעתי להם לייבא מטורקיה הכול. החל מריהוט, גופי תאורה, ברזים, כיורים, ריצופים, חלוקי נחל, ועד אפילו לג'קוזי. וכך היה. אני ליוויתי את הרכישה דרך שיחות וידאו, כדי לוודא שהכול עומד בנראות ובסגנון, כולל שיחות עם מעצבי מוצר טורקיים מקומיים, שהכנתי עבורם רעיונות וסקיצות. כל התהליך הזה חסך להם להערכתי כ-600 אלף ₪", היא אומרת.

יהודית שניידר, אדריכלות ועיצוב, וילת נופש בצפון. עודד סמדר,
"הצעתי להם לייבא מטורקיה הכול.כל התהליך הזה חסך להם להערכתי כ-600 אלף ₪". וילת נופש בצפון שתכננה האדריכלית יהודית שניידר/עודד סמדר
עיצוב רינת קינן, חלונות: מפתחי ארטפרו. מאור מויאל,
התייקרות של עשרות אחוזים במחירי הברזל. פרופיל ברזל לחלון ויטרינה, עיצוב פנים: רינת קינן, מפתחים: ארטפרו/מאור מויאל

קובי חליפה, הבעלים של חברת ארטפרו שמייצרת מפתחי ברזל לחלונות ודלתות אמר כי עליית המחירים מורגשת היטב גם בתחום העיסוק שלו. "לצערי חלו שתי עליות חדות - 38% באפריל ועלייה נוספת של 14% בתחילת ספטמבר. העלייה מתייחסת לברזל בלבד. שהוא אחד החומרים החשובים ביותר בעת בנייה ושיפוץ. כמובן שזה משפיע על תהליך הבנייה והשיפוץ".

זה השיפוץ הפופולרי בישראל של 2022

בשנת 2020 השיפוץ הפופולרי ביותר לפני החגים היה שיפוץ חדר עבודה, זאת כמובן בעקבות מגפת הקורונה שהחזירה אלפי עובדים לעבוד מביתם הן בסגרים והן בשגרה. בשנת 2021 ולאחר שאנשים ישבו בבית לא מעט זמן בגלל המגיפה, החל הטרנד של שיפוץ, אבזור וחידוש של חדרי הרחצה.ואילו השנה (2022) השיפוץ הפופולרי ביותר על פי התאחדות קבלני השיפוצים הינו הוספת דקורציות בחלל המרכזי בבית, שהוא הסלון. בדקורציות הכוונה לתוספות אסתטיות שמשפיעות בצורה משמעותית על הנראות של החלל, ובכלל זה הוספת נישות, חיפויים, יצירת 'קיר טלויזיה' או 'קיר כוח' דומיננטי ועוד.

נתון מעניין נוסף הוא שלראשונה מזה 3 שנים חזרו גם עבודות שיפוץ 'קלאסיות' יותר לחגים לראש סדר העדיפויות הישראלי ואלפי משפחות בחרו לצבוע את ביתן, בין אם בחדרים ספציפיים ובין אם בצביעה כוללת או בצבע חיצוני (בעיקר בתים פרטיים). עלייה של עשרות אחוזים חלה גם בבקשות לעבודות איטום, בדיקות נזילה ותיקון גגות - זאת כחלק מההכנות של בעלי הבתים בישראל לחורף שנהיה קשה משנה לשנה ומביא עמו אירועי מזג אוויר קיצוניים שיוצרים נזקים לבתים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully