וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונת השיפוצים: אל תתחילו שיפוץ בלי לקרוא את הטיפים האלה

קבלן שיפוצים ושתי מעצבות מציגים את הטיפים החשובים שלהם שיכולים לחסוך לכם הרבה כסף וכאבי ראש. אם אתם מתכננים שיפוץ או עומדים להתחיל אחד בבית שלכם, אל תוותרו על העצות האלה

שיפוץ שיפוצים עיצוב הבית נדלן נדל"ן. ShutterStock
התגשמות חלום או סיוט? שיפוץ/ShutterStock

השנים שחולפות, החלומות, הצרכים והמאווים שבאופן טבעי משתנים או הילדים שבגרו ועזבו את הבית - כולן סיבות מצוינות לחדש ולרענן את הבית. אלא ששיפוץ הוא גם מקור לחששות - מההוצאה הכספית, מאי הנוחות הזמנית ומחוויות שליליות עם בעלי מקצוע. בסופו של יום, גם כשמדובר בשיפוץ קטן ונקודתי, חשוב להבין בפני מה אנחנו עומדים ולפעול על פי כללי יסוד שיקלו על המהלך המשמעותי.

שוחחנו עם שתי מעצבות פנים ועם קבלן, כדי להביא לכם את הטיפים הכי שימושיים לקראת שיפוץ בבית:

שיפוץ דירה בעיצוב עדי ארונוב ביצוע של הקבלן גיא אהרונוביץ. עמית גירון,
תסגרו כמה שיותר פרטים מראש. דירה ששופצה על ידי הקבלן גיא אהרונוביץ/עמית גירון

כסף

"לא משנה אם מדובר בשדרוג קטן או בשיפוץ רחב יותר, חשוב מעל לכל להיצמד לתקציב", מסבירה המעצבת מיטל צימבר. "על מנת לדייק ככל הניתן בעלויות של בעלי המקצוע השונים מומלץ לקבל הצעת מחיר בכתב, שמתבססת על כל מה שצריך לשדרג, לתקן או להתקין בבית. כמו בכל דבר גם כאן כדאי לעשות סקר שוק, להיעזר בהמלצות של מכרים ולהיפגש עם 3 בעלי מקצוע לשם ההשוואה.

כדי לא להתפתות ולחרוג מהתקציב צימבר ממליצה לבנות מראש טבלת אקסל, ובה לפרט את כלל ההוצאות אל מול התכנון. גם הקבלן גיא אהרונוביץ' מצטרף להמלצה לסגור מראש כמה שיותר מהפרטים, כדי למנוע עיכוב מרגע היציאה לדרך. "בחרו מראש את בעלי המקצוע, החומרים, האלמנטים, הרהיטים שאתם צריכים לטובת השיפוץ. אל תעשו זאת באמצע התהליך, כי אז צפויות להיות הפתעות יקרות וכאבי ראש".

עם זאת, אהרונוביץ' מייעץ להשאיר מעט מקום לתמרון כלכלי "לעתים תוך כדי התהליך נפתח התאבון, לפעמים נתקלים בבעיות לא צפויות, כך שעדיף לא להתנהל תקציבית 'על הקשקש'. כדאי לייעד 20 אחוזים מהעוגה התקציבית לטובת הבלת"מים".

עוד באותו נושא

לבן על לבן: פריטים לבנים שכדאי להכניס הביתה

לכתבה המלאה
שיפוץ דירה מעצב ירון יפתח בן גרא קבלן גיא אהרונוביץ. רונן קוק,
כוונו את רכישת הרהיטים והאבזור לתקופות של סיילים. דירה ששופצה על ידי אהרונוביץ'/רונן קוק

לוחות זמנים

נושא נוסף, שרבים מאלה ששיפצו בעבר נכוו ממנו, הוא עניין לוחות הזמנים, במיוחד בתקופת הקיץ. על מנת למזער חריגה מהלו"ז, מומלץ להבין מאנשי המקצוע מה שלבי עבודתם וצפי זמנים. עוד המלצה חשובה, היא לבחור ולרכוש את כל חומרי הגמר מראש, בכדי לא לעכב את העבודות, יש לזכור שישנם חומרים מיובאים שזמן האספקה שלהם הוא ארוך", מסבירה צימבר.

מניעת איחורים בלו"ז - אי עמידה בלוחות זמנים משתקת לעתים את תהליך השיפוץ כולו, כי איש מקצוע אחד תלוי בשני. כדי להבטיח עמידה של אנשי המקצוע בלוחות הזמנים שנקבעו ממליץ אהרונוביץ' להגן על עצמכם מראש על ידי קביעת קנס על כל יום איחור - קנס זה יש להגדיר כחלק מההסכם ביניכם לבין אנשי המקצוע והספקים.

עוד טיפ של אהרונוביץ' הוא להגיע להסכמה עם הקבלן שהוא גם יפקח על העבודה מול בעלי המקצוע השונים שיקחו חלק בשיפוץ. המשמעות היא שאתם תתנהלו רק מול הקבלן והוא יהיה איש הקשר שלכם מול אנשי המקצוע השונים (איש מזגנים, איש פרקטים, נגר, ספקי הובלות, זגג וכו'). היתרון עבורכם הוא פחות כאבי ראש, פחות ימי חופש מהעבודה ופחות תיאומים.

מטבח של מטבחי דא קוצ'ינה. יח"צ חו"ל,
אפשר ללכת על שינוי אחד משמעותי - החלפת חיפוי, החלפת שיש או החלפת חזיתות במטבח. מטבחי דא קוצ'ינה/יח"צ חו"ל

אבזור וריהוט

את רכישת הריהוט והאבזור כוונו לתקופות של סיילים. רשתות רבות מקיימות מבצעים של עד 50 או 70 אחוזי הנחה על מוצריהן בסביבות חודש דצמבר בדרך כלל, אבל בהרבה חנויות ורשתות ניתן למצוא הטבות מצוינות גם במהלך יולי ואוגוסט.

אם אתם מנהלים את השיפוץ על תקציב מאוד מוגבל, אתם לא חייבים למהר ולהחליף את הריהוט הקיים. "לפעמים רק צבע או שיפוץ של הריהוט הקיים יכול לשדרג חלל", אומרת המעצבת ענבל ברקוביץ'. ואילו טלי צימבר ממליצה להשקיע בפיצ'ר מרכזי אחד שיעשה הבדל גדול, כמו למשל החלפת חיפוי או שיש במטבח או החלפה של חזיתות בלבד, במקום החלפת כלל ארונות המטבח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully