וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדים בנעלי בית: כך תייצרו פינת עבודה יעילה ונוחה בבית

בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים הפסיקו להגיע למשרדים והחלו לעבוד מהבית. אבל איך יוצרים פינת עבודה נעימה ונוחה? הנה כל הטיפים

מעצבת הפנים ענבל ברקוביץ פינת עבודה. ליאור גרונדמן,
האם בקרוב כולנו נעבוד מהבית? פינת עבודה בעיצובה ענבל ברקוביץ/ליאור גרונדמן

בעשור האחרון חלו לא מעט שינויים בחיינו, כשאחד מהם קשור לעולם התעסוקה. אם עד לפני עשור היינו צריכים כל בוקר לקום וללכת פיזית לעבודה, הרי שהיום המגמה אחרת ולגמרי ויש לא מעט אנשים שקמים בבוקר - נועלים נעלי בית, ומעבירים את יום העבודה שלהם בבית.

כן, בשנים האחרונות יותר ויותר מעסיקים רבים שנדרשים לחסוך בהוצאות התפעול, בוחרים לצמצם את היקף המשרדים ומאפשרים לעובדיהם לעבוד מהבית. סיבה נוספת לכך היא המודעות העולה לאיכות הסביבה והרצון לצמצם את השעות הארוכות של עובדים בפקקים. משרד שיכול להרשות את זה לעצמו - מאפשר לעובדים שלו להישאר בבית. וכמו שזה נראה כרגע, התופעה הזו רק הולכת ומתרחבת. אבל אם זה המצב, איך יוצרים בבית פינת עבודה נעימה ונוחה?

מעצבת הפנים ענבל ברקוביץ פינת עבודה. אלעד גונן,
מחקרים הוכיחו - חלל מעוצב ונעים מעלה את יעילות העובדים. פינת עבודה בעיצובה ענבל ברקוביץ/אלעד גונן

לדברי מעצב הפנים יוסי שאול, "בשנים האחרונות נערכו לא מעט מחקרים שקבעו באופן גורף כי העבודה במשרדים מעוצבים ונעימים מעלים את יעילות העובדים ותפוקתם, ואין הדבר שונה כשמדובר במשרד הביתי. גם שם נדרשת חשיבה יצירתית לצד מעט השקעה על מנת להפוך את פינת העבודה, או חדר העבודה, למרחב פרקטי ונעים גם יחד. עוד דבר שחשוב לזכור הוא שמאחורי ההשקעה במשרד הביתי יש גם מסר של רצינות והתחייבות, לכל העולם - אבל קודם כל לנו".

"כדי להגיע לתוצר המיטבי יש ליצור פינה שקטה ופרטית שתאפשר לנו לעבוד בנחת ובאינטימיות גם כשבני הבית נמצאים בסביבה", מסביר שאול. "אם אין חדר פנוי שאותו ניתן להסב למשרד, אפשר ומומלץ לשקול להשתמש במחיצה ניידת, מעוצבת ואקוסטית שתוכל לבלום רעשים. לאחר שבחרנו בפינה או באיזור המתאים, מומלץ לתכנן העמדת ריהוט עקרונית. יש למקם את האלמנטים בצורה כזו שתאפשר התנהלות נוחה אך גם תשאיר את החלל פתוח ואוורירי. לטובת העניין כדאי לחשוב מה העבודה דורשת - מה אני צריך פרט לשולחן עבודה וכיסא משרדי? מדפי אחסון ותיוק, ארון או אולי אביזרים נלווים שונים לגמרי. הכל תלוי באופי העבודה".

עוד בוואלה! בית ועיצוב

צבע הקיר, מיקום השולחן: כך תעצבו חדר לילדים עם הפרעות קשב וריכוז

לכתבה המלאה
מעצבת הפנים ענבל ברקוביץ פינת עבודה. אלעד גונן,
כדאי לשלב בחדר העבודה פריטים עיצוביים שינעימו את השהייה. פינת עבודה בעיצובה ענבל ברקוביץ/אלעד גונן

"עיצוב חלל העבודה צריך להתאים להלך הרוח של בעליו ורצוי שגם לתפיסת עיצוב הבית בכללותו", מסבירה מעצבת הפנים ענבל ברקוביץ. "הארגונומיה גם היא חשובה - היא זו שתהפוך את העבודה לנוחה ואפקטיבית יותר. לטובת העניין יש לבחור תאורה נכונה, ממוקדת ופונקציונלית, וכן תאורת אווירה, כיסא מתכוונן עם התאמה אישית וכן שולחן מחשב או מנהלים המותאם למידות המשתמש".

"חשוב מאוד לארגן פתרונות אחסון רבים לחומרי העבודה, ולבדל אותם משאר האלמנטים המאוחסנים שקשורים לבית. ניתן למצוא כיום בחנויות ורשתות העיצוב שלל אלמנטים יעודיים לאחסון נייד ונגיש. אני ממליצה בחום לזכור לאורך כל התהליך שעומס בעיניים אינו מיטיב עם העבודה והוא עשוי להסיח את הדעת. כל פרט צריך להיבחר בקפידה. יחד עם זאת, בכל סגנון עיצוב שנבחר מומלץ לשלב אלמנטים כמו טקסטיל - וילונות רכים, שטיחי צמר, ריפוד טקסטורלי ועשיר וכו', וכמובן תמונות, עציצים ואביזרים בעלי נופך פרסונלי כמו אוספים, תמונות משפחתיות או פריטים סנטימנטליים".

פינת עבודה עיצוב תלמידות סקולה בהנחיית מירי בלבול. נויה שילוני חביב,
חשוב שארונות האחסון בחדר העבודה לא יכילו פריטים של יתר הבית. עיצוב: תלמידות סקולה בהנחיית מירי בלבול/נויה שילוני חביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully